Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Nu het te laat is even gekeken naar wat Garmin bedoeld met Lifetime bij de Smartphonelink. Het gaat om 3 levens:
- zo lang als de dienstverlening door hun leverancier in stand gehouden wordt;
- tot je Garmin het begeeft (bij mij een 590, die leeft nog wel even);
- tot je telefoon het begeeft.
Net vóór de vakantie geabonneerd met mijn 3 jaar oude smartphone. De Samsung S II was niet zo regenbestendig als mijn nieuwe Samsung S V belooft te zijn. De Lifetime van het abonnement was dus een maand of 3. Toch € 6,65 per maand, exclusief de kosten van het dataverkeer. Gelukkig wordt dat wel steeds goedkoper.
Die antenne aan de 550 was zo gek nog niet. Bovendien deed die het ook (gratis) in Frankrijk.
En met die antenne (verkeersinformatieontvanger, RDS) kan je eventueel ook Premium Services aanschaffen.
Zelfs ook "private channel", zoals Incident Management.
Hoewel meer en meer het over digitale kanalen gaat, dat is sneller (up-to-date) én beter te beveiligen/beheren.
Ik begrijp het even niet. Heb zelf ook de smartphonelink, met daarin o.m. de verkeersinfo.
In ieder geval je tweede punt is onjuist: ik gebruik de app zowel voor de zumo590 als voor de Nuvi3790. Je kunt alleen maar één garmin tegelijk koppelen.
Maar ook meen ik dat de licentie is gekoppeld aan je google-account, en niet aan de telefoon zelf. Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je de app op je nieuwe S5 installeert?
Mrgps blijkt weer onmisbaar. De oude telefoon had de bui van afgelopen zondag niet overleefd. Uit gemakzucht en omdat ik de inloggegevens kwijt was nieuwe account aangemaakt. Met wat moeite oude account weer op de nieuwe telefoon gezet en de app opnieuw geïnstalleerd. Dan krijg je de vraag aan welke account er gekoppeld moet worden. En het werkt weer.
Bedankt voor de zet in de goede richting.
Overigens had ik de voorwaarden in mijn eerste post ergens bij Garmin gevonden. Als ik het terug vind stuur ik je de link.
Mooi dat het gelukt is (Garmin is wel vaker wat onzorgvuldig qua communicatie vrees ik..).
Overigens is deze keuze ook breder van belang: bij overgang naar een nieuwe android liefst altijd hetzelfde google-account blijven gebruiken. Dan gaan immers ook andere (betaalde?) apps mee naar het nieuwe toestel. Ook is het veel makkelijker voor agenda etc. Bij verlies van wachtwoord kent google overigens diverse procedures; daarbij is dan wel van belang dat je bij google zaken als alternatief email, mobiel nummer e.d. doorgeeft. Ik raad aan dat in ieder geval te doen.