Nieuwe versie GS911 hardware

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Nieuwe versie GS911 hardware

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Eindelijk, na 5 jaar ontwikkeling is het Zuid-Afrikaanse bedrijf HexCode zover dat ze de nieuwe GS911 hardware kunnen gaan tonen.

De nieuwe GS911 werkt met Wifi;
Je "bouwt" dus een soort mini draadloze netwerkje tussen de nieuwe GS911 en je SmartPhone (nu ook iPhone!), tablet, computer, enzovoort.
Voordeel van Wifi is een grotere data-snelheid, grotere afstand/bereik en meer "universeel" waardoor nu ook ondersteuning voor de i-Apple producten. ;) _004

En het goede nieuws is, deze nieuwe GS911 hardware werkt op alle 2013 waterbuffels (1200RT/1200GS/1200GSA) én de K1600. -top- _005
wifi_750x500.jpg
picture.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Nieuwe versie GS911 hardware

Ongelezen bericht door HansD »

Interessant. Waar had je dit gevonden?
Behalve de wifi setp pagina vind ik op de Hexcode site in Za in hier niks over.
http://www.hexcode.co.za/gs-911wifi-setup
Inspector Gadget

Ik sta op een mailinglijst van hen.
Daarnaast ben ik, af-en-toe, actief op hun forum.

Enig meer informatie is te vinden bij 1 van hun handelaren in de US of A;
http://www.beemershop.com/
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Dan zal ik met de tijd deze ook maar eens gaan aanschaffen. :mrgreen:

http://www.hexcode.co.za/gs-911wifi-setup

https://itunes.apple.com/us/app/gs-911w ... 20761?mt=8

En de programmatuur APP al op mijn Ipad gezet.
Inspector Gadget

Ik weet alleen niet of de GS911 WiFi gaat werken op de "oudere" R1200, R11xx et cetera, de interface schijnt ook anders te zijn op de nieuwere (LC) motoren, K1600 etc. _001
Ik ben dat nog aan het navragen.
EL SCORPIO

Inspector Gadget

Die vraag is al eens eerder negatief beantwoord vanuit Hexcode zelf, dus vandaar dat ik het bij de fabrikant zelf navraag.
Ik zal dat hier nog laten weten, zodra ik een antwoord krijg.

Het is maar een heel klein bedrijf, dus volop drukte bij hen.
FreekC
Type: Ik heb een ander type BMW
Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk

Ongelezen bericht door FreekC »

Ik heb de vraag of oude/oudere modellen ook ondersteund worden gesteld aan Jos Palmaers vertegenwoordiger voor de Benelux (geloof ik).
Hier onder het antwoord.

-Freek-

Dag Freek,

Ik heb vandaag een mail gekregen van Hexcode dat ie voorgesteld gaat worden op de MOA in de VS tussen 24 en 27/07.
Levering in Europa is gepland vanaf 1 oktober.
Oude modellen worden voorlopig niet ondersteund (wel in de toekomst), enkel de K1600 en de nieuwe R1200LC zullen vanaf het begin ondersteund worden.

Prijsindicatie in US $ (Europese prijzen nog niet bekend):
Enthousiast versie: $ 399
Pro versie: $ 749

Zodra ik meer details heb stuur ik een mail naar alle klanten.

Vr gr

Jos
Inspector Gadget

In tegenstelling tot de "oude" GS911 heeft de GS911 WiFi geen externe software meer nodig.

*in* de GS911 WiFi zit alle software (firmware) en je logt vanaf elk (!) apparaat die een webbrowser heeft, naar die GS911 WiFi toe. Je hebt dus geen programmatje meer nodig, geen extern software.
Zie de GS911 WiFi als een soort mini-web server(tje).

En daardoor is de GS911 WiFi ook te gebruiken op de i-Apple producten en elk ander apparaat mits voorzien van WiFi en een webbrowser.
(wellicht dat niet alle webbrowsers ondersteund zullen worden, maar dat is een kwestie van ook tijd).

HEXCode gaf mij toentertijd aan dat vooralsnog alleen de waterbuffels en K1600 inderdaad ondersteund zouden gaan worden omdat daar nog geen andere niet-OEM oplossingen voor waren/zijn.

Ook schijnt naar verluid de diagnose-aansluiting van voorgenoemde (nieuwere) BMW's anders te zijn, waardoor het toen nog niet zeker was of er ook iets aan de downwards compatibiliteit naar de "oudere" (andere) BMW motoren ondersteund zou kunnen (en willen _001 ) gaan worden door de GS911 WiFi.

Kortom, het is zeker nog niet de tijd om je GS911 (non-WiFi) de deur uit te doen, tenzij je gezegend bent met 1 van de nieuwere modellen BMW's. _005 ;) :lol:

HexCode is geen supergroot bedrijf, maar een handje vol personen, ontwikkelingen nemen daardoor wat meer tijd in beslag.
Daarnaast helpt het ook niet bepaald dat BMW nogal conservatief is met het vrijgeven van de benodigde informatie.
Heel veel puzzelen dus.
Bluert1200
Type: R1200RT/LC
Bijz: LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door Bluert1200 »

Leuk nieuws. Ik lees dit nu pas 8)_

Na overstap naar de LC is mijn huidige gs-911 idd tamelijk nutteloos geworden. Ik wil deze nieuwe in oktober wel eens
zien. Of je er in de garantie periode zo veel aan hebt weet ik (nog) niet maar het is wel een hebbeding die nuttiger wordt
(voor mij dan) naarmate je meer onderhoud zelf doet.

Ziet er wel kek uit zo op de Iphone
Inspector Gadget

Bluert1200 schreef:Leuk nieuws. Ik lees dit nu pas 8)_
Moet je echt toch wat vaker op het forum komen, heb het al eens eerder aangegeven. ;) :lol: (geintje!)

De GS911 WiFi is al een paar jaar volop in ontwikkeling en heeft eindelijk het licht gezien.
Bedoelt voor (alleen, vooralsnog) de moderne BMW's, die zowel CAN-bus alsook LIN-bus blijken te hebben.
(zoals de 1200GS LC, 1200RT LC en K1600)
EL SCORPIO

Rob, dacht gelezen te hebben dat ie ook voor mijn GS 1200 Adventure er was.
Dat er dus meerdere nieuwere maar ook wat oudere modellen mee konden werken of heb ik het fout.
En zit ik te wachten op iets wat ik niet kan gebruiken?
Inspector Gadget

Hexcode geeft aan;
GS-911wifi, designed by HEX Code, is the new generation diagnostic tool for BMW motorcycles. It is compatible with the latest Generation of K001 chassis BMW motorcycles (K1600GT/GLT, R1200GS LC, R1200GS Adv ALC, R1200RT LC, S1000R, C-evolution etc.).
This product is also backward compatible and supports ALL the previous models of BMW motorcycles that have the round 10pin diagnostic connector!
Echter, mij is per email aangegeven dat vooralsnog alleen de K1600GT/GLT, R1200GS LC, R1200GS Adv LC, R1200RT LC, S1000R, C-evolution en dergelijke ondersteund zouden zijn. _001
Het zal een kwestie van een firmware-update zijn om t.z.t. ook de oudere motoren te gaan ondersteunen, alleen was daar geen tijdslijn aan gegeven.
Misschien dat als de verkoop in EU start (per 1 oktober) dat daar dan meer duidelijkheid over komt.
EL SCORPIO

We wachten af.
Dus ik koop er nog ff geen 1 want als ik nu de oude koop kan ik net zo goed de nieuwe kopen als die compatible is. Ook gelet op de toekomst als ik ooit een nieuwere Boxer koop
Inspector Gadget

En dat is precies de reden dat HexCode er weinig tot niets over zegt, vermoed ik;
Anders verkopen ze de oude(re) units niet meer, iedereen gaat zitten wachten.

Terwijl het waarschijnlijk een kwestie van de onboard software/firmware is, dus een vrij eenvoudige oplossing.

Ik heb daar in juni al diverse e-mails over gestuurd maar geen enkele reactie, wat ik persoonlijk als behoorlijk onbeschoft ervoer. :O
Had HexCode hoger ingeschat, maar helaas. :evil:
Foei HexCode! :evil: Oia

Als ik uit andere (meer) betrouwbare bronnen informatie ontvang, zal ik daar melding van maken.

PS: De nieuwe 1200RT LC kan mij vooralsnog niet bekoren, en de K1600 &1200GS passen volgens mij niet door mijn poortdeur.
Kortom, het zal bij mijn huidige 1200RT blijven, schat ik zo in. ;)
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Kun je met deze en eventueel de vorige versie ook nieuwe accesoires aanmelden op de CAN-bus?
Stel dat ik handvatverwarming o.i.d. wil plaatsen. Gaat dat dan..
Inspector Gadget

Nee, nieuwe accessoires aanmelden zal altijd voorbehouden blijven aan alleen Herrn. BMW (lees: de fabriek via het internet).

Naar verluid zou er iets van een activatie-code vanuit de fabriek via het internet naar jou motor's ZFE (= centrale computer) gestuurd worden.
Alle software (& features) zitten al in je motor, in een speciaal soort flashgeheugen omdat 80% van de functies software en deze nooit mag crashen.
(vandaar ook maar het beperkt aantal keren dat andere/nieuwere software geladen kan worden).

Wel zal GS911 software in de toekomst mogelijkheden gaan bieden voor (o.a.) de knipperlicht-automaat instellingen, is de planning van HexCode.
Dat zal een kwestie van tijd & resources zijn, het is maar een klein bedrijf qua werknemers. ;)
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Thx

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”