even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 mar 2014, 23:50
- Type: R850RT
- Bijz: iets minder basic
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: dordrecht
even voorstellen
Vorig jaar na lang beraad en wat proefrijden een BMW R850 RT gekocht, een opaalblauwe.
Ik rij motor sinds mijn 18e, ben nu 59.
Mijn eerste motor was een Puch 125, daarna een BMW r50. Hierna besloten nooit meer een BMW te kopen omdat ik niet geschikt hiervoor ben. Ik had vanwege mijn jeugdige stijl steeds problemen met de kleppen en gescheurde koppen. Hij stuurde lekker en reed goed wanneer ie het deed. Vervolgens een suzuki GT380 een driecilinder tweetakt. Dat was een fiets naar mijn hart en reed lekker hard zonder stuk te gaan. Het remmen met trommelremmetjes was wat minder, maar ja op 20 jarige leeftijd wil je toch niet zoveel remmen, meer gasgeven.
Een Yamaha DT 175 als student om stage te lopen. Daarna jarenlang mijn werk in een klein werkgebied gedaan op een Yamaha SR 250. Betrouwbaar en zeer zuinig. Wanneer ik scheurde gebruikte hij 1-26.Normaal was 1 op 33-35. Een kruissnelheid van 90 was goed te doen, zolang er niet meer dan windkracht 10 stond. Op polderweggetjes een heerlijk ding en stuurde goed, kon ook erg plat door de bochten.
Weer een Yamaha, de XV 535 en daarmee de eerste tripjes naar de Ardennen en Luxemburg. Ik was al 40 jaar en had veel plezier ermee. De hele familie wist dat pa eraan kwam zodra ik het dorp waar ik woonde binnenreed. Vrienden verzochten mij vriendelijk, maar zeer dringend om achteraan te rijden. Ze werden gek van de wat luide uitlaat.
Een andere baan en werk wat zich door heel Zuid-Holland afspeelde, noopte mij om begin 2002 een andere motor te kopen. Een Honda Deauville uit 2000 met slechts 3800 km op de teller. Het blok was nog niet los en de banden hadden aan de zijkanten nog alle gietdingetjes. Blijkbaar alleen rechtdoor gereden. Heerlijke motor,lekker soepel blok, stuurde goed en remde als een idioot. Vooral na de montage van Michelin Pilot banden een echte stuurfiets. Blijkbaar vind ik remkracht tegenwoordig een belangrijke functie. Wat weekendtripjes gemaakt samen met vrienden en of mijn vrouw. Helaas langere reizen niet mogelijk door gebrek aan bagagemogelijkheden. Vorig jaar had de Honda 113000 km erop staan. Ik gebruik geen motor meer voor mijn werk, tenzij het zomer is. Na lang bekijken van informatie, dit forum en wat proefrijden heb ik gekozen voor een r850 RT omdat mijn rechterhand toch nog steeds de neiging heeft wat vlot aan de gashandle te draaien. Met deze keuze bescherm ik mijn rijbewijs en heb toch de voordelen van een fijn sturende, comfortabele, goed remmende, genoeg bagagemogleijkheden voor langere trips motor.
ik heb er wel nieuwe banden op moeten laten leggen en heb nu de nieuwste Michelin Pilot met extra koordlaag voorop en dit geeft een forse verbetering. De lichte vaagheid voor is verdwenen.
De eerste lange trip naar midden Frankrijk is vorig jaar september al geweest. Heerlijk.
Ik rij motor sinds mijn 18e, ben nu 59.
Mijn eerste motor was een Puch 125, daarna een BMW r50. Hierna besloten nooit meer een BMW te kopen omdat ik niet geschikt hiervoor ben. Ik had vanwege mijn jeugdige stijl steeds problemen met de kleppen en gescheurde koppen. Hij stuurde lekker en reed goed wanneer ie het deed. Vervolgens een suzuki GT380 een driecilinder tweetakt. Dat was een fiets naar mijn hart en reed lekker hard zonder stuk te gaan. Het remmen met trommelremmetjes was wat minder, maar ja op 20 jarige leeftijd wil je toch niet zoveel remmen, meer gasgeven.
Een Yamaha DT 175 als student om stage te lopen. Daarna jarenlang mijn werk in een klein werkgebied gedaan op een Yamaha SR 250. Betrouwbaar en zeer zuinig. Wanneer ik scheurde gebruikte hij 1-26.Normaal was 1 op 33-35. Een kruissnelheid van 90 was goed te doen, zolang er niet meer dan windkracht 10 stond. Op polderweggetjes een heerlijk ding en stuurde goed, kon ook erg plat door de bochten.
Weer een Yamaha, de XV 535 en daarmee de eerste tripjes naar de Ardennen en Luxemburg. Ik was al 40 jaar en had veel plezier ermee. De hele familie wist dat pa eraan kwam zodra ik het dorp waar ik woonde binnenreed. Vrienden verzochten mij vriendelijk, maar zeer dringend om achteraan te rijden. Ze werden gek van de wat luide uitlaat.
Een andere baan en werk wat zich door heel Zuid-Holland afspeelde, noopte mij om begin 2002 een andere motor te kopen. Een Honda Deauville uit 2000 met slechts 3800 km op de teller. Het blok was nog niet los en de banden hadden aan de zijkanten nog alle gietdingetjes. Blijkbaar alleen rechtdoor gereden. Heerlijke motor,lekker soepel blok, stuurde goed en remde als een idioot. Vooral na de montage van Michelin Pilot banden een echte stuurfiets. Blijkbaar vind ik remkracht tegenwoordig een belangrijke functie. Wat weekendtripjes gemaakt samen met vrienden en of mijn vrouw. Helaas langere reizen niet mogelijk door gebrek aan bagagemogelijkheden. Vorig jaar had de Honda 113000 km erop staan. Ik gebruik geen motor meer voor mijn werk, tenzij het zomer is. Na lang bekijken van informatie, dit forum en wat proefrijden heb ik gekozen voor een r850 RT omdat mijn rechterhand toch nog steeds de neiging heeft wat vlot aan de gashandle te draaien. Met deze keuze bescherm ik mijn rijbewijs en heb toch de voordelen van een fijn sturende, comfortabele, goed remmende, genoeg bagagemogleijkheden voor langere trips motor.
ik heb er wel nieuwe banden op moeten laten leggen en heb nu de nieuwste Michelin Pilot met extra koordlaag voorop en dit geeft een forse verbetering. De lichte vaagheid voor is verdwenen.
De eerste lange trip naar midden Frankrijk is vorig jaar september al geweest. Heerlijk.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: even voorstellen
Welkom, weer een 850 rijder erbij. 

- Walter
- Erelid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Beste Oemoemenoe,
Fijn dat je je voorstelt op ons forum.
Wees en voel je vooral welkom hier.
Ruim 40 jaar motorervaring, daar moeten toch wel wat verhalen naar boven gaan komen.
We hopen dat je in de toekomst je ervaringen naar harte lust zal gaan delen hier op het mooie
.
Ik mis eigenlijk in het voorstelbericht nog wel een aanspreek/roepnaam..... Want Oemoemenoe is niet de makkelijkste.

Fijn dat je je voorstelt op ons forum.
Wees en voel je vooral welkom hier.
Ruim 40 jaar motorervaring, daar moeten toch wel wat verhalen naar boven gaan komen.
We hopen dat je in de toekomst je ervaringen naar harte lust zal gaan delen hier op het mooie

Ik mis eigenlijk in het voorstelbericht nog wel een aanspreek/roepnaam..... Want Oemoemenoe is niet de makkelijkste.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Re: even voorstellen
Welkom...... en we zijn natuurlijk benieuwd naar je mooie
Foto?

Foto?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 apr 2014, 12:45
- Type: R1200RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: middelburg
Re: even voorstellen
Oemoemenoe, doet Zeeuws aan maar je woonplaats is het niet.
Heeft iets met rugby te maken (in Middelburg) maar ook dat is je woonplaats niet.
Conclusie: een Zeeuw die in Dordrecht woont?
Wat het betekent moet je zelf maar uitleggen.
Heeft iets met rugby te maken (in Middelburg) maar ook dat is je woonplaats niet.
Conclusie: een Zeeuw die in Dordrecht woont?
Wat het betekent moet je zelf maar uitleggen.
- jpauwels
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 20 apr 2011, 11:14
- Type: R1200RT
- Bijz: Saphir Schwarz Metallic
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Riel
Re: even voorstellen
Dan ben ik dus niet de enige Zeeuw in Dordt :)
Sent from my iPad aan alle forumleden
Sent from my iPad aan alle forumleden
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!