Wonderlijk gebeuren

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Heavy-NL
Type: Overig R-serie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Wonderlijk gebeuren

Ongelezen bericht door Heavy-NL »

Afgelopen weekend een uitstekend verblijf gehad bij Petra en Herman in Treis Karden, de Bike Inn. Voor wie het niet kent, je mist iets :)

Maar daar gaat het niet om. Op de heenreis is mij met de Zumo 350 iets overkomen wat ik niet kan plaatsen. Misschien dat iemand een antwoord heeft. Op de website van Bike Inn de route gedownload die ons vanuit Maastricht via een mooie route naar Treis zou brengen. Alle tussen punten waren al omgezet in zachte via punten en automatisch herberekenen heb ik op advies van Mr-GPS uitgezet.

Op ongeveer de helft van de route stuitte ik op een blokkade zonder omleiding. Dus ik dacht, ik kies op de Zumo voor een blokkade van 2 km.
Toen werd het feest op mijn scherm, zo'n beetje alle wegen werden paars en qua aanwijzingen bleef de Zumo bladstil. Ik dacht, ik ga rijden en we zien wel. Nou dus niet, er gebeurde niets meer qua gesproken aanwijzingen en het scherm bleef een rommel. Toen dacht ik, ik kan de omleiding verwijderen door op het vullisbakje te klikken zodat hij weer verder gaat met zijn route. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad, Zumo begon weer vrolijk de weg te wijzen zowel op de kaart als via gesproken instructies.

Echter viel mij na een tijdje 1 ding op, de zon stond ineens aan de andere kant en ik zag plaatsnamen die ik al eerder had gehad. Wat bleek, de route was omgedraaid en ik was weer op weg naar Maastricht???? :shock: :shock: :shock:

Hoe kan dit? Ik snap hier geen biet van.

Uiteindelijk kwam alles goed door direct als bestemming Treis Karden op te geven.

Groeten Ruud.
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Wonderlijk gebeuren

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Moeilijk van afstand te zien wat er precies gebeurd is. Maar wat in ieder geval van belang is: zodra je de route in het toestel zelf aanpast (dus ook de 2km blokkade) zal de route in het toestel herberekend worden. En dat is nu net wat je niet wilt...
Bij een wegblokkade adviseer ik dan ook gewoon even de omleidingsborden te volgen en even verderop op eigen inzicht terug te rijden naar de route. Zodra je weer op de route bent pakt het toestel de draad vanzelf weer op.

Qua omkeren: als gezegd: moeilijk van afstand te zeggen, maar wat ik vermoed is dat er nog een niet-geraakt viapunt achter je lag. Dan zal het toestel, ook al is het een soft punt, je daar eerst naar toe willen sturen. Verschil tussen hard en soft in dit kader is dat, als je die aanwijzingen negeert en op eigen inzicht naar de route rijdt: zodra je verderop weer op de route zit wordt een soft punt alsnog automatisch overgeslagen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”