aankoop rt1200
Moderator: RT_Patrick
aankoop rt1200
ik wil graag informatie ivm de voorgenomen aankoop van een rt 1200.
het is voor mij een compleet vreemde motor.
ook zal het geen nieuwe worden, ik denk aan een 2005,2006 type.
zouden jullie mij kunnen vertellen waar ik op moet letten.
mvg patrick
het is voor mij een compleet vreemde motor.
ook zal het geen nieuwe worden, ik denk aan een 2005,2006 type.
zouden jullie mij kunnen vertellen waar ik op moet letten.
mvg patrick
- BlackBull
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: NoordHollandNoord
Re: aankoop rt1200
Hoi patrick,
Toevallig net zelf een 2006
aangeschaft.
Ik kan je waarschijnlijk niet alles vertellen maar ik kan je wel vertellen waar ik op gelet heb:
- aantal kilometers (een
kan heel veel kilometers hebben bij goed onderhoud maar zelf slechte ervaringen met onderhoud bij zogenaamde motorzaken... Ongeacht welk type of merk...)
- beschadigingen, krasjes, slijtage plekken, etc...
- Pekelschade. Een aantal fietsen kunnen aanzienlijke pekelschade hebben. Soms niet eens direct zichtbaar. Vooral op voorvork, motorblok, uitlaatsysteem en schetsplaten letten. Blaasjes en invreetplekken waren voor mij een nogo.
- Uiteraard moet alles functioneren.
- Speling op de cardan. Even op de middenbok zetten en wiel draaien. Achterwiel ook van links naar rechts bewegen. Er mogen geen vreemde geluiden hoorbaar zijn. Mogelijk hoor je dat overigens pas tijdens de proefrit.
- ESA. Hand op veerpoten leggen en iemand anders de ESA instellingen laten veranderen. Zie http://www.jjsuspension.nl/motorvering/?c=bmw
- Standaardzaken zoals staat van de banden, remblokken, rem_ en koppelingsvloeistof (moeten licht van kleur zijn), etc.
- Proefrit. Geen trillingen tijdens het remmen. Geen zwabberen van het stuur (losjes vasthouden). Geen vreemde geluiden.
- Onderhoudshistorie indien aantoonbaar.
Succes met zoeken en ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt
Gr. Mart
Toevallig net zelf een 2006

Ik kan je waarschijnlijk niet alles vertellen maar ik kan je wel vertellen waar ik op gelet heb:
- aantal kilometers (een

- beschadigingen, krasjes, slijtage plekken, etc...
- Pekelschade. Een aantal fietsen kunnen aanzienlijke pekelschade hebben. Soms niet eens direct zichtbaar. Vooral op voorvork, motorblok, uitlaatsysteem en schetsplaten letten. Blaasjes en invreetplekken waren voor mij een nogo.
- Uiteraard moet alles functioneren.
- Speling op de cardan. Even op de middenbok zetten en wiel draaien. Achterwiel ook van links naar rechts bewegen. Er mogen geen vreemde geluiden hoorbaar zijn. Mogelijk hoor je dat overigens pas tijdens de proefrit.
- ESA. Hand op veerpoten leggen en iemand anders de ESA instellingen laten veranderen. Zie http://www.jjsuspension.nl/motorvering/?c=bmw
- Standaardzaken zoals staat van de banden, remblokken, rem_ en koppelingsvloeistof (moeten licht van kleur zijn), etc.
- Proefrit. Geen trillingen tijdens het remmen. Geen zwabberen van het stuur (losjes vasthouden). Geen vreemde geluiden.
- Onderhoudshistorie indien aantoonbaar.
Succes met zoeken en ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt

Gr. Mart
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
lees svp ook de algemene aankooptips even door: viewtopic.php?f=63&t=5366
Ook dit viewtopic.php?f=63&t=6503 bestaande draadje is interessant voor je.
Ook dit viewtopic.php?f=63&t=6503 bestaande draadje is interessant voor je.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
bedankt heren heb ik in ieder geval een handgreep om tot een goede aankoop te komen.
zal laten weten welke het geworden is
zal laten weten welke het geworden is
ik heb mijn motordealer in de hand genomen om mee te zoeken. geeft toch een vertrouwd gevoel.
Bij een erkent bmw dealer kopen uit de premium selectie. Volgens de dealer en site waar ik mijn rt 1200 gekocht heb word hij voordat hij in de showroom komt nagekeken op diverse punten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht