Hoi patrick,
Toevallig net zelf een 2006

aangeschaft.
Ik kan je waarschijnlijk niet alles vertellen maar ik kan je wel vertellen waar ik op gelet heb:
- aantal kilometers (een

kan heel veel kilometers hebben bij goed onderhoud maar zelf slechte ervaringen met onderhoud bij zogenaamde motorzaken... Ongeacht welk type of merk...)
- beschadigingen, krasjes, slijtage plekken, etc...
- Pekelschade. Een aantal fietsen kunnen aanzienlijke pekelschade hebben. Soms niet eens direct zichtbaar. Vooral op voorvork, motorblok, uitlaatsysteem en schetsplaten letten. Blaasjes en invreetplekken waren voor mij een nogo.
- Uiteraard moet alles functioneren.
- Speling op de cardan. Even op de middenbok zetten en wiel draaien. Achterwiel ook van links naar rechts bewegen. Er mogen geen vreemde geluiden hoorbaar zijn. Mogelijk hoor je dat overigens pas tijdens de proefrit.
- ESA. Hand op veerpoten leggen en iemand anders de ESA instellingen laten veranderen. Zie
http://www.jjsuspension.nl/motorvering/?c=bmw
- Standaardzaken zoals staat van de banden, remblokken, rem_ en koppelingsvloeistof (moeten licht van kleur zijn), etc.
- Proefrit. Geen trillingen tijdens het remmen. Geen zwabberen van het stuur (losjes vasthouden). Geen vreemde geluiden.
- Onderhoudshistorie indien aantoonbaar.
Succes met zoeken en ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt
Gr. Mart