BMW motorraddealer Duitsland

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

roderick3
Type: R1200RT
Bijz: full options
Land: N
Woonplaats of omgeving: Gld

BMW motorraddealer Duitsland

Ongelezen bericht door roderick3 »

Ik ben sinds ik de RT heb trouw aan de motorrad vestiging van Herr BMW. Nu woon ik op de grens met duitsland en volgens mij scheelt het een aardige duit als ik naar een duitse motorrad dealer stap. Heeft iemand daar ervaring mee?
Met de (niet-BMW) auto waren het op het duurdere onderhoud echt verschillen van honderden euro's. Ik vraag me af of dat met BMW motorrad hetzelfde is. Onderdelenprijzen zijn volgens mij anders en eben so uurloon.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: BMW motorraddealer duitsland

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik zeg: probeer het en je weet het...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
roderick3
Bijz: full options
Land: N
Woonplaats of omgeving: Gld

Ongelezen bericht door roderick3 »

volgende beurt :) maar dat zal nog even duren ik rij recent niet veel met de RT :( eerste maand paar duizend km maar zit nu vooral in de auto. Zal wel begin volgend jaar worden eer ik aan de beurt zit of ik moet onverwacht nog een verre trip gaan maken.
Ik dacht wellicht hebben jullie al ervaring.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

roderick3 schreef:Ik ben sinds ik de RT heb trouw aan de motorrad vestiging van Herr BMW. Nu woon ik op de grens met duitsland en volgens mij scheelt het een aardige duit als ik naar een duitse motorrad dealer stap. Heeft iemand daar ervaring mee?
Met de (niet-BMW) auto waren het op het duurdere onderhoud echt verschillen van honderden euro's. Ik vraag me af of dat met BMW motorrad hetzelfde is. Onderdelenprijzen zijn volgens mij anders en eben so uurloon.
Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Inderdaad ook voor mij interessant omdat ik maar 4 kilometer van de Duitse grens woon.
Ik hoor graag de ervaring van anderen _004
Michl

Ongelezen bericht door Michl »

ik ben al jaren tevreden klant van Motorad Schneider in Voerde. Is een officiele BMW dealer met vriendelijke mensen die je GEEN oor aannaaien.

Ze leggen zelfs een kabeltje dwars door de showroom voor mij, zodat mijn laptop stroom krijgt. officieel ben ik die dag gewoon aan het werk, maar dan niet vanuit kantoor.

Groeten,
Seisi
Afbeelding
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: BMW motorraddealer Duitsland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik zal dat september as. gaan ervaren.
Tijdens onze tourtjes door (alweer) Zuid-Duitsland en Oostenrijk gaat de RT "vreemd" voor de 30.000 beurt bij Bochfrieder in Piding.
Ik zal de "Rechnung" dan wel laten zien.

Ronald
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Er is nog een BMWMotorrad in EMS- http://www.motorradzentrum-ems-vechte.d ... index.html .Nooit gebruikt, maar wel vriendelijk mensen... _004 Hebben soms 'specials' in de showroom.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Precies James....Helming & Sohn in Wietmarschen-Lohne aan de 31 richting Emden.

Ik kom er regelmatig. Prachtig bedrijf, gepassioneerde medewerkers die het spelletje heel goed begrijpen.
Ze hebben naast BMW ook Triumph. Ook zondags geopend tijdens het 'motorseizoen'. Je kunt er heerlijk even een bakkie doen zowel binnen als op het geweldige terras.

Zondag is alleen kijkuh, kijkuh, maar nie koopuhhh ;) Veranstaltungskalender

Afbeelding

Afbeelding
japachap schreef:Er is nog een BMWMotorrad in EMS- http://www.motorradzentrum-ems-vechte.d ... index.html .Nooit gebruikt, maar wel vriendelijk mensen... _004 Hebben soms 'specials' in de showroom.
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

Jekihero schreef:Ik zal dat september as. gaan ervaren.
Tijdens onze tourtjes door (alweer) Zuid-Duitsland en Oostenrijk gaat de RT "vreemd" voor de 30.000 beurt bij Bochfrieder in Piding.

Ronald

Bachfrieder. Bij mij (in juli dit jaar) vroegen die ~190 euro arbeit voor het monteren van een remleiding (van ~85 euro., die ook zo'n t-splitsing heeft) "dat zijn de prijzen die BMW voorschrijft". Het was minder als een uur werk...... dus...
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Lemoi schreef:
Jekihero schreef:Ik zal dat september as. gaan ervaren.

Ronald

Bachfrieder. Bij mij (in juli dit jaar) vroegen die ~190 euro arbeit voor het monteren van een remleiding (van ~85 euro., die ook zo'n t-splitsing heeft) "dat zijn de prijzen die BMW voorschrijft". Het was minder als een uur werk...... dus...
Tjonge dat is inderdaad niet veel goedkoper dan MP.
Maarja, we huren dan een autootje om die dag mee naar Salzburg te gaan zodat we daar wat comfortabeler kunnen rondlopen zonder zware motorpakken en laarzen.
Ik heb verzocht om de door mij geadoreerde Castrol Racing 4T 10w-50 en die kost daar ook € 20,= per liter dus veel zal het schelen.

Ronald
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”