Pagina 1 van 1

KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 16:37
door Inspector Gadget
Goedendag, wat is het weer lekker warm.

Wie-o-wie wil mij handson helpen met verhelpen cq minimaliseren van het KFR-effect?
Ik heb er totaal geen enkele ervaring met mijn fiets, en zou hulp hierbij zeer waarderen.

Ik heb ondertussen een TwinMax gekocht en super-zware kwaliteit brandstof-leiding koppelingen, maar :oops: ik heb hier totaal geen enkele ervaring mee.

Evt. kosten worden vergoed, wie-o-wie wil mij hiermee helpen :?:

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 16:49
door Beamietoo
Hoi DutchMidiman,

Eerst deze lezen http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/TBS4Dv1.0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht het niet lukken stuur mij een pb. Amersfoort - Hoevelaken is een blokje om ;)
Gr,
Kenny

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 17:32
door Inspector Gadget
Bedankt, heel verhaal :shock:

Maar zo ver ben ik nog niet, ik moet eerst nog uitzoeken;
- Hoe krijg ik de zij-panenel van de fiets zonder gebruik te maken van een hamer of ander slag-wapen :D
- Wat is in hemelsnaam de beste plek om de brandstofleiding koppelingen te plaatsen :?:

Ondertussen heb ik ook een NL verhaal gevonden over de procedure icm met de TwinMax, maar het blijft een hoop onduidelijkheid geven.

Heb ondertussen ook nog maar een torx-set gekocht, en een 9 volt batterij.

Ff kijken of ik nog ergens pleisters en een doos goede-moed kan vinden, vrees het ergste :(

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 20:25
door Beamietoo
Als je niet in bezit ben van een HAYNES boek dan is dat een hele goeie staartplaats.
Deze kan je bestellen bij BOL, Amazon of vraag aan Van Harten in Amersfoort.
Je kunt meer dan je denkt. Probeer maar want je verliest niets en wint een hoop ;)
Laat je hamer maar even zitten :lol:
Gr,
Kenny

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 20:50
door Inspector Gadget
Goede tips, ik ga er gelijk mee aan de slag!

Heb al wel wat boeken, maar das ist leider auf Deutsch :$

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 22:30
door Roadrunner
Als je de zaak goed wilt aanpakken gaat het verder dan alleen synchroniseren. Bougies en luchtfilter moeten in goede staat zijn, evenals de gaskabel(s). Verder zou je ook de klepspeling moeten checken en zonodig afstellen. Daarna volgt pas het synchroniseren. En dan nog kan het resultaat soms tegenvallen :(

Voor de 1100RT is verder ook de afstelling van het CO% nog van belang (in geval van een 1150RT wordt dit door de Motronic i.c.m. de lambdasonde geregeld). Hiermee bepaal je hoe arm of rijk de motor staat afgeregeld.

Groet,

Tom.

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 02 jul 2009, 22:36
door Inspector Gadget
@RoadRunner;

Bedankt!
Als ik het zo lees kan ik beter naar een goede garagist gaan, daar komt ervaring bij kijken die ik op dit moment helemaal nog niet heb :(
Zeker als ik zo lees her-en-der schade aan de motor, schade aan het milieu en persoonlijke schade, kortom je moet goed weten wat je doet.

Iemand nog advies voor een dealer in de regio Amersfoort/Hoevelaken :?:

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 03 jul 2009, 07:55
door Beamietoo
dutchmidiman schreef:Iemand nog advies voor een dealer in de regio Amersfoort/Hoevelaken :?:
Je zou bij Van Harten in Amersfoort kunnen informeren. Dichtbij en een leenmotor is aanwezig. Maar ik zou liever de tijd gebruiken om bij te zijn om te leren hoe het allemaal gedaan wordt. Bespreek het eerst met de chef werkplaats.
Andere mogelijkheden zijn Molenaar in Ijsselstein of Bert Duursma in Apeldoorn.
Gr,
Kenny

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 03 jul 2009, 12:46
door HansD
dutchmidiman schreef:...Wie-o-wie wil mij handson helpen met verhelpen cq minimaliseren van het KFR-effect?
...:
Hoe erg is het eigenlijk, want je hebt behalve het beroemde KFR ook gewoon allerlei mogelijk storingen?
Bij mij leek het dat KFR steeds erger werd, maar het waren gewoon verstopte injectoren. Dus geen KFR effect (cq kwestie van afstelling), maar een storing!
HAns

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 03 jul 2009, 17:13
door Beamietoo
HansD schreef:Hoe erg is het eigenlijk, want je hebt behalve het beroemde KFR ook gewoon allerlei mogelijk storingen?
Bij mij leek het dat KFR steeds erger werd, maar het waren gewoon verstopte injectoren. Dus geen KFR effect (cq kwestie van afstelling), maar een storing!
HAns
Hans,
Spruitstukken vervangen of schoongemaakt ?

Gr,
Kenny

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 03 jul 2009, 18:20
door HansD
ksimon schreef:
HansD schreef:Hoe erg is het eigenlijk, want je hebt behalve het beroemde KFR ook gewoon allerlei mogelijk storingen?
Bij mij leek het dat KFR steeds erger werd, maar het waren gewoon verstopte injectoren. Dus geen KFR effect (cq kwestie van afstelling), maar een storing!
HAns
Hans,
Spruitstukken vervangen of schoongemaakt ?

Gr,
Kenny
Kenny,
Begrijp je vraag niet helemaal. Mijn storing is allang ogelost (met injectorcleaner). Het kwam denk ik gewoon door vuile benzine, ofzo.
Niet door spruitstukken. Of bedoel je dat die ook regelmatig schoongemaakt moeten worden?
Hans

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 03 jul 2009, 21:14
door Beamietoo
Hans,
Nou je hebt me goed begrepen want ik was benieuwd of je het probleem met de injectoren met schoonmaken konden oplossen of je de oude injectors moest vervangen.
Hoe jij dit hebt opgelost is heel fijn en simpeler dan andere meer ingrijpende en prijzige maatregelen ;) .
Gr,
Kenny

Re: KFR-expert gezocht voor hands-on

Geplaatst: 06 jul 2009, 08:08
door HenkvanR
Hoi allemaal
ik heb afgelopen week mijn motor weggebracht voor een servicebeurt bij Bert Duursma Apeldoorn en deze heeft veel ervaring met KFR en heeft het goed verholpen hoewel er bij mij niet zo erg veel van te merken was.
Hij rijd wel erg lekker nu
groet Henk