Metzeler of Michelin Pilot

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Metzeler of Michelin Pilot

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Binnenkort toe aan nieuw rubber.
Heb nu Metzeler, maar geen ervaring met ander merk. Metzeler bevalt me prima, maar ja, wellicht rijd Michelin Pilot nog wel veeeeeeel lekkerder. Qua prijs ontwijken ze elkaar niet. Ik wil vooral een band die lang mee kan.

Wie adviseert welke band?

Groet,
Edwin
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Re: Metzeler of Michelin Pilot

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Bridgestone BT023GT of T30-GT(nieuwste) of Michelin Pilot Road 3 doen het op de 1100 altijd goed.
De MPR 3 bij nat weer de betere. Bij droog weer maakt het niet uit. Metzeler komt bij mij niet voor in het rijtje betere band voor de RT's.

fyi gr.
Joop
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Al de band lang mee moet gaan dan kies je voor de Michelin MPR. Ik kan me amper voorstellen dat de Metzeler net zo lang meegaat. Zelf twijfel ik nog de Pirelli Angel GT of de MPR4. Het blijft moeilijk met banden omdat je toch telkens een lange tijd met een band doet. Ik vind het gevoel dat de band je geeft belangrijker. Dus misschien wint de Pirelli het dan. De Michelin gaat gemakkelijk 20000km mee. Tenminste bij mijn rijstijl. En de Michelin is goed in de regen.
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Michelin PR3 of Bridgestone T30 doen het allebei heel goed onder de 1100RT, waarbij de Michelin bij nat weer ietsje minder presteert (in mijn optiek dan). Bij de MPR4 is dat anders, maar die is niet leverbaar als achterband voor de 1100 (want 18 inch), en een combinatie van PR4 voor en PR3 achter kan je natuurlijk verrassen bij nat weer. Qua kilometers zullen Michelin en Bridgestone elkaar niet veel ontlopen, is vooral rijstijlafhankelijk.

Groet, Aad
Edwin1970

Hallo Joop, Ton en Aad,

Bedankt voor jullie reactie. -top-
Ik lees min of meer hetzelfde bij jullie: niet enthousiast over Metzeler. Wel over MPR3.
Dan ga ik binnenkort MPR3 laten omleggen. Zoals ik al schreef. Ben zelf niet ontevreden over Metzeler, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar als 3 personen van de 3 de voorkeur geven aan band Y tov band X...........

Nogmaals bedankt voor het advies.
Wanneer ik mijn eerste rijervaringen heb met de andere banden, laat ik je dat weten. Big RT Smile

Groet,
Edwin
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ga dan meteen voor de PR4 als je toch voor Michelin gaat. Prijs maakt niet heel veul uit.
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Ik wil vooral een band die lang mee kan.
dit vind ik nu eens een totaal verkeerde instelling.

Ik zoek eigenlijk het type band die ze er af fabriek opleggen. Als ik met een nieuwe motor start doe ik zo rond de 17000 km met een stel banden. Leg ik er weer dezelfde op doe ik er 6 à 8000 km mee met dezelfde rijstijl. Mijn motormaat heeft juist identiek hetzelfde. Men zou denken band is band maar blijkbaar zit daar toch nog een verschil op.

Nu ja, echter veiligheid voorop dus een band die het onder "alle weersomstandigheden" goed doet. Zowel 2 keer Metzler als 3 keer MPR3 gehad en mijn voorkeur, met mijn rijstijl, gaat naar de MPR. Cupt minder bij zelfde bandendruk (2.5/2.9) en geeft me minder schuivers dan de Metzler. Je moet achteraan dan wel voor een type B gaan met versterkt canvas wegens het gewicht van de motor (en zeker al als je met passagier rijdt)
Ton1959

Je hoort mij niet zeggen dat de Metzeler niet goed zou zijn maar ik denk dat het moeilijk is om een band te vinden die langer meegaat dan de MPR3. Nou ja misschien gaat de MPR4 nog langer mee. Van de Pirelli Angel GT lees ik veel goeds maar het lijkt me sterk dat die net zolang meegaat als de Michelin. Je zou alle betere banden even willen testen op je eigen motor eigenlijk om direct te kunnen vergelijken. Het is moeilijk om te onthouden hoe goed de band ooit was in het begin toen hij nieuw was.
Ik vind de band waar de motor het best mee stuurt belangrijker dan de levensduur. Maar ook dat fijnere rijden is al een stuk minder als de band op 50% zit van zijn levensduur.
Als je één van de betere merken kiest dan zit je nooit slecht toch. Gewoon even wat bandentests lezen en kiezen uit één van de eerste 3.
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Toevallig vorige maand, bij de aanschaf van Bridgestone T30 met de lokale bandenboer een gesprekje gehad over gereden kilometrages. Zijn mening: banden gemonteerd af fabriek gaan altijd langer mee, als hetgeen er naderhand wordt gemonteerd, zelfs als dat dezelfde band is. Reden daarvoor is dat de fabrieksgemonteerde banden een andere (lees hardere) compound hebben, en daardoor slijtvaster zijn. Dat dit ook (nadelig) effect heeft op de wegligging, vooral bij nat weer, moge duidelijk zijn.
Kijkend naar mijn eigen ervaring met de auto (1e montage achterop Fiat Multipla, Firestone, 120.000km! kom nu niet verder als 45.000km) kan ik dat alleen maar beamen.

Groet, Aad
Ton1959

Probeer gewoon de Michelin MPR3. Die gaat in ieder geval lang mee. Maar pomp hem iets harder op dan Michelin aangeeft. En dan probeer je daarna de MPR4 of de Metzeler.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 31 mei 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Stay on topic please......
Edwin1970

Ik heb de keuze gemaakt voor MPR3. Komende week erop, als het goed is.
Draadje kan gesloten worden.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Groet,
Edwin

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”