Met foto's en korte tekst zal ik proberen e.e.a. duidelijk neer te zetten.
Uitgangspunt: deksel open, vergrendeling voor de montage aan de drager gesloten, vergrendeling deksel open, sleutel in het slot.
Verwijder de 4 torx'n van de deksel.
Verwijder alle torx'n aan de binnenzijde en leg deze zo neer op een handdoek o.i.d. zodat je weet welke torx waar moet.
Verwijder de 2 moertjes en beide torx'n bij de handgreep. Draai nu de sleutel naar RELEASE en daarna LOCK.
LET OP! De handgreep valt nu uit zijn positie. Laat de twee torx'n die onder de vergrendeling zaten voorlopig zitten.
NB: op de foto is de vergrendeling aan de drager open maar deze moet dicht zijn.

Trek nu voorzichtig aan de bovenzijde en druk tegelijkertijd op de beide boutjes. Deze moeten door het gat naar binnen. De binnenkant komt nu in zijn geheel los.

Verwijder nu, mits je bij het slot moet zijn, de beide torx'n aan de voorzijde. Het slotmechanisme is nu los.

Druk nu met een paperclip in het gaatje aan het einde van de sleuf links. De cilinder valt nu uit het slot. Laat de sleutel zitten want anders springen de palletjes je om de oren. Met de sleutel in de cilinder niet!

Binnenwerk:

Voor de montage alles in omgekeerde volgorde weer monteren.
De kleine topkoffer is qua werkwijze indentiek. Hier nog drie foto's om een idee te krijgen want het is iets anders:

Ik heb een pdf file op het internet gevonden waarin heel duidelijk wordt omschreven hoe je normaal gesproken de cilinder verwijderd. Helaas weet ik niet hoe ik deze pdf file op het forum moet plaatsen.
Dit alles lijkt misschien erg complex maar het valt erg mee. In 40 minuten was ik klaar. Als je een beetje handig bent, geduld hebt en je kan logisch nadenken dan kom je er wel