Distributie ketting ( aux shaft drive chain)

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
hugzy

Distributie ketting ( aux shaft drive chain)

Ongelezen bericht door hugzy »

Als de Distributie ketting of Aux shaft drive ketting of spanner versleten is maakt dat een tikkend geluid ? Bij mij, altijd rond de 3500 tpm begind de motor te tikken en ik kan het geluid niet plaatsen, Als de motor stil staat en ik draai 3500tpm dan hoor ik het niet of niet zo duidelijk als met belaste motor. Ik hoor het niet bij de cylinder koppen, ik heb nieuwe nokken ketting spanners er in, ax speling op de tuimelaars is goed. iemand een idee ?
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Re: Distributie ketting ( aux shaft drive chain)

Ongelezen bericht door WernerB »

Begin met de axiale speling van de tuimelaarassen te controleren! Vaak zit daar al teveel speling op. Check vervolgens je klepspeling.
Andere tikkende geluiden( ook ik heb al een aantal vragen hierover gesteld) komen bij onze boxer voort uit de altoos luidruchtige distributie. Mochten het de distributiekettingspanners zijn: vooral bij de 1100 en de 1150 een veelvoorkomende kwaal en eenvoudig te herstellen.
De 1200rt zou hiervan minder last hebben, want gebruik van andere spanners. Maar, zoals terug te vinden op Engelse sites, ook die zijn niet foutloos!
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
hugzy

Re: Distributie ketting ( aux shaft drive chain)

Ongelezen bericht door hugzy »

Ok Bedankt Werner ik zal de distributie deksel gewoon los moeten schroeven en kijken. Het is i.d.d een 1150. Gr.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”