Pagina 1 van 1
Onderhoud 1150
Geplaatst: 14 mei 2014, 19:46
door Bromsnor
Vanavond begonnen met het uitvoeren van een grote beurt.
Net klaar met het verversen van de remolie. Wat mooi dat internet (youtube) veel informatie geeft.
Het meeste werk is eigenlijk het verwijderen van alle kuipdelen, het verversen zelf is erg makkelijk uit te voeren.
Morgen langs de dealer om de onderhoudsdelen op te halen en dan weer lekker verder met de rest.
Na jarenlang sleutelen aan diverse Japanners is de RT een hele prettige ervaring.
Groet,
Kees.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 14 mei 2014, 20:35
door Ton1959
De Boxers zijn wel leuk om aan te sleutelen maar ik kijk nog niet echt uit naar het smeren van die spiebanen van de koppeling. Maar ja van dat probleem zijn ze af bij de laatste modellen. Mijn BMW F650 was voor kleppen stellen veel minder prettig dan onze boxers.
Ik vind de Japanners ook leuk om aan te sleutelen trouwens.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 14 mei 2014, 21:45
door Kees BMW
Bromsnor schreef:Vanavond begonnen met het uitvoeren van een grote beurt.
Net klaar met het verversen van de remolie. Wat mooi dat internet (youtube) veel informatie geeft.
Het meeste werk is eigenlijk het verwijderen van alle kuipdelen, het verversen zelf is erg makkelijk uit te voeren.
Morgen langs de dealer om de onderhoudsdelen op te halen en dan weer lekker verder met de rest.
Na jarenlang sleutelen aan diverse Japanners is de RT een hele prettige ervaring.
Groet,
Kees.
Ik zou na voltooien van het verversen wel even de remmerij uit laten lezen.
Gr-Kees.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 15 mei 2014, 20:32
door Bromsnor
Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Nu alles weer in elkaar en opruimen, morgen weer verder. Een goede besteding van een vrije vrijdag. Moet nog wel even naar de dealer voor twee nieuwe bougies, met het eraf trekken van de bougiekappen bleef een deel van de elektrode in de kap zitten. Kennelijk afgebroken doordat de verbinding in de kap erg vast zat. Heeft iemand die ervaring ook weleens meegemaakt?
Kees.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 15 mei 2014, 23:13
door Baird
Bromsnor schreef:Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Nu alles weer in elkaar en opruimen, morgen weer verder. Een goede besteding van een vrije vrijdag. Moet nog wel even naar de dealer voor twee nieuwe bougies, met het eraf trekken van de bougiekappen bleef een deel van de elektrode in de kap zitten. Kennelijk afgebroken doordat de verbinding in de kap erg vast zat. Heeft iemand die ervaring ook weleens meegemaakt?
Kees.
De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 15 mei 2014, 23:16
door Baird
Ton1959 schreef:De Boxers zijn wel leuk om aan te sleutelen maar ik kijk nog niet echt uit naar het smeren van die spiebanen van de koppeling. Maar ja van dat probleem zijn ze af bij de laatste modellen. Mijn BMW F650 was voor kleppen stellen veel minder prettig dan onze boxers.
Ik vind de Japanners ook leuk om aan te sleutelen trouwens.
Volgens mij speelt de echte ellende hiermee zich af bij de 1100S met 6-bak en de R1150 met 6-bak, probleem is de 'rekenfout' bij de 6-bak. Verder heb je een naked, is het toch zo gepiept!

Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 16 mei 2014, 10:11
door ROVRT
Baird schreef:Bromsnor schreef:Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Nu alles weer in elkaar en opruimen, morgen weer verder. Een goede besteding van een vrije vrijdag. Moet nog wel even naar de dealer voor twee nieuwe bougies, met het eraf trekken van de bougiekappen bleef een deel van de elektrode in de kap zitten. Kennelijk afgebroken doordat de verbinding in de kap erg vast zat. Heeft iemand die ervaring ook weleens meegemaakt?
Kees.
De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)
Meestal wil je de bobine/bougiekap verwijderen tijdens een beurt. Dat wil zeggen je gaat ook de klepspeling controleren. Wat ik dan doe is het kleppendeksel loshalen. De bobine/bougiekap komt dan gewoon mee. Geen speciale tool nodig.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 16 mei 2014, 18:34
door Bromsnor
Vandaag alles afgemaakt wat een verschil zeg. Motor loopt weer lekker soepel rond en schakelen ook een heel verschil.
De vorige eigenaar had wel gezegd dat hij het afgelopen jaar geen servicebeurt had laten doen. Nou dat was ook wel te merken. Het benzinefilter hebben ze volgens mij te moeilijk gevonden want dat was nog de originele uit 2002 !!
Nu alles weer lekker vers en goed nagekeken, nu mogen de kilometers komen hoor!
Groet,
Kees.
Re: Onderhoud 1150
Geplaatst: 18 mei 2014, 18:48
door Baird
ROVRT schreef:Baird schreef:.............
De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)
Meestal wil je de bobine/bougiekap verwijderen tijdens een beurt. Dat wil zeggen je gaat ook de klepspeling controleren. Wat ik dan doe is het kleppendeksel loshalen. De bobine/bougiekap komt dan gewoon mee. Geen speciale tool nodig.
En als je nou gewoon de kleur van je bougie wilt controleren of iets anders, beetje veel (olie)geknoei om dan eerst het klepdeksel te verwijderen ..............