r1100rt chp

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
PeeWee

r1100rt chp

Ongelezen bericht door PeeWee »

Deze stond vanochtend bij mij op het werk.
Gelijk even een foto gemaakt( mobiel), en even met de eigenaar gesproken.
Er zit zelfs een lasergun op voor en achter.
En natuurlijk heb ik hem geattendeerd op ons forum ! ;)

Afbeelding

Afbeelding
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Re: r1100rt chp

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ziet er grappig uit zo.

Jammer dat het zo mistig was. ;)

En ook alsof het kenteken er voor gemaakt is met VS erin.

En gaat ie zich aanmelden op het forum?
Zümo XT
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Peewee,
Wat was dat hele "Schakelbord" op het stuur - enig idee (is dat voor al de extra "accessoires"?)
Hans
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Hij heeft zo te zien de hele politiehandel er nog op zitten. Geinig, beetje druk, maar wel geinig. Ik vind ze zo wel mooi, qua kleurstelling. Ik denk dat ik mijn zijkappen en grondspoiler ook een keer zwart laat spuiten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Waarschijnlijk lid van de PolitieVoertuigenGroep.
Zie ook een ander R1100RT-P uitvoering op de navolgende link;
http://www.politievoertuigengroep.nl/ht ... on-BMW.htm

Het apparaat op het stuur is de GE Mobile Communications Ranger, de mobilifoon die de twee-wielige (en trikes) Politie gebruikt in de US.
En modellen die vanaf 29 MHz t/m 870 Mhz gaan. 16 kanaal-zones, met een maximum aan totaal 422 kanalen.
Eventueel met encryptie-mogelijkheden, repeater (portofoon naar mobilifoon, etc), PA, etc. Was in gebruik in de jaren 1980 t/m 1999, en vervangen door de GE Star.
http://www.politievoertuigengroep.nl/vo ... n/bmw9.jpg

Net als bij "onze" RT-P, zit er in de radio-box de hoofd-eindheid met flink vermogen (40 t/m 110 watt) en op het stuur zit dan de control-head.
Tevens gebruikt de politie in de US ook de PA-functie om de aangehouden "offender" toe schreeuwen "pull over, pull over now" of "get on your knees, drop your weapon, kiss the ground, put your hands in the air, cross your legs, NOW", etc, etc.

Leuk feitje van deze fiets is dat deze "geboren" was als een KLPD-fiets en daarna (bijna letterlijk) omgetoverd was naar een US RT-P versie.

In Nederland waren (o.a) zogenoemde Ascom control-heads in gebruik, die weer gekoppeld werden aan Teletron/Condor etc.

Maar met C2000 (volledig digitaal) is dat natuurlijk allemaal verandert, zijn vooral portofoons zoals de Motorola MTP700, MTH-500, en soms ook controlheads zoals de NTH-800E en de Cleartone CM9000.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Bedankt voor deze cursus telecommunicatie. Je vindt het niet erg hoop ik, als ik niet alles begrijp (?)
Wel leuk dat het ontwerp voor die politie-bike uit Nederland komt.
Hans
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

HansD schreef:Bedankt voor deze cursus telecommunicatie. Je vindt het niet erg hoop ik, als ik niet alles begrijp (?)
Wel leuk dat het ontwerp voor die politie-bike uit Nederland komt.
Hans
Of deze CHP (Calafornia Higway Patrol) fiets ook geboren is als NL Politie fiets weet ik niet, maar mijn 1e link geeft het hele verhaal hoe 1 van de leden daadwerkelijk een NL Politie fiets helemaal verbouwt heeft tot een US Politie fiets.

Stel mij maar vragen waarover onduidelijkheid is, ik licht het graag toe.

In de bips van de RT-P zit het zendgedeelte van de mobilifoon, in de zogenoemde radio-box. De overbekende vierkante doos die zit in de plaats van de buddy-seat.
Omdat het niet verstandig is achterstevoren op je fiets te zitten om de mobilifoon te bedienen, is er een soort "draad-afstandsbediening" die alle bedieningselementen van die radio naar voren in het kuipgedeelte (in NL althans, in de US op het stuur) brengt, zodat alles voor bedient kan worden.

In de US zijn er vele regio's en dus vele frequenties waar elke regio, dorp, stad, provincie en staats-dienst hun eigen communicatie op doen.
Omdat de afstanden in de US nu eenmaal aanmerkelijk groter zijn dan in NL (US is ongeveer 52x groter dan NL) heb je in de US veel zendvermogen nodig.

En als de diender van zijn fiets gestapt is, kan hij via zijn portofoon, die hij op zijn uniform draagt, contact opnemen met zijn basis doordat de portofoon gekoppeld is aan zijn radio-box en zijn mobilifoon als repeater werkt. Wat vroeger in NL ook het geval was.
De portofoon werkt bijv. op 460 Mhz, en zijn mobilofoon "luistert" naar die frequentie en zend weer uit met (bijv) 50 Watt op 70 Mhz. En andersom.
De mobilofoon in de radiobox werkt dus als een "doorgeefluik" naar het basisstation waar zijn collega's zitten.

Dit is allemaal op basis van analoge communicatie. Goed bereik maar matige kwaliteit spraak en verstaanbaarheid, doorkoppeling naar andere hulpdiensten (zoals brandweer, ambulance, etc) is beperkt.

In Nederland maken alle hulpdiensten tegenwoordig gebruik van Tetra, een volledig digitaal systeem, vergelijkbaar met GSM. (digitaal, versleuteld, authenticatie, permissie, etc).
Hiermee is het mogelijk, als er een calimiteit is, bijv. een politie-man direct kan praten met een ambulance die onderweg is naar hem toe.
Het systeem in Nederland is C2000, in Belgie Astrid, en Duitsland BOS, In de UK Tetra Airwave.
En vooralsnog niet af te luisteren met een scanner, e.d.
http://www.aecom.nl/index.php/Het_bedri ... Tetra.html
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Er zijn nog veel meer schitterende exemplaren van "onze" RT's. Er staat bij handige links een link naar een duitse verzamelaar van foto's. Wel over de 300 varianten volgens mij.

Ik houd het bij mijn, ietwat uitgeklede" Milanese versie! Vlug veel kilometers maken dan kan ik de volgende gaan zoeken!

Groeten,
Stoffel
Eddyedje

Ongelezen bericht door Eddyedje »

HansD schreef:Peewee,
Wat was dat hele "Schakelbord" op het stuur - enig idee (is dat voor al de extra "accessoires"?)
Hans
Ik denk dat het de radio / zender is.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Showen die R1100RT”