Nee, geen lekkage kunnen constateren. Overigens, de Vitamol V10, donderblauw van kleur, is nu vervangen door een heldere minerale hydroliek olie van Motorex. Meegekregen van de dealer, dus het zal wel.
Het niveau stond, en staat nu overeenkomstig de instructie, net boven het minimum. Kan het zijn dat het niveau stijgt als de koppelinngsplaat slijt?

Ik zou het niet anders kunnen beredeneren. En indien ja, heb ik ondanks de kilometers nog een hele goede plaat.
Van de hoofdcilinder is, volgens de heren techneuten, en in tegenstelling tot de werkcilinder, eigenlijk geen klachten bekend. En zeker niet nadat de systemen vervangen zijn van DOT4 naar Vitamol V10/equivalent hydr. olie. Er is dan ook geen revisieset voor de koppelinghoofdcilinder beschikbaar. Alleen de hele unit tegen een schandalig bedrag

maar er zijn natuurlijk meerdere wegen die...
Voorlopig eerst maar even aankijken hoe het zich gedraagt. De koppelingswerkcilinder was niet het sterkste punt van de boxers, en die is nu (misschien preventief) vervangen.