Aspirant R rijder
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- bolrob
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100RS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Aspirant R rijder
Hoi allemaal,
Ik ben Rob, bijna 40 jaar oud (mid-life here I come) en woonachtig te Zutphen.
Rij de laatste 8 jaar op Kaatjes (eerst K75RT, en nu K100RT) naar alle tevredenheid. Ben overigens ook op het K forum van Bert te vinden onder dezelfde naam! Echter 2 jaar geleden heb ik bij toeval een keer gereden op een R 1100 RT. Het motorkarakter heeft mij geraakt, en de R spookt nog door mijn hoofd.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn K, en ik zit dus te denken aan een R!
Nu rij ik bijna het hele jaar door, tenzij er pekel ligt, en als je in de ochtend weg rijdt met 2 graden is de bescherming van mijn RT kuip erg prettig.
Echter bij 30 graden, en het blok van de K is lekker op temperatuur, dan kun je bij wijze van spreken paling roken rondom de tank.
Doorwaaikleding helpt dan ook niet echt, tenzij je zijwind hebt :)
Dus nu ben ik in dubio een R...RT of een R...R? Een 850, 1100 of een 1150?
Vragen welke het beste beantwoord kunnen worden door het maken van een proefrit, dus dat ga ik binnenkort maar eens een keer doen.
Mochten er mensen zijn die het verschil van de RT kuip tussen de R en K kennen, dan hoor ik dat graag! Datzelfde geldt voor de hitte welke het blok afgeeft.
Gr. Rob
Ik ben Rob, bijna 40 jaar oud (mid-life here I come) en woonachtig te Zutphen.
Rij de laatste 8 jaar op Kaatjes (eerst K75RT, en nu K100RT) naar alle tevredenheid. Ben overigens ook op het K forum van Bert te vinden onder dezelfde naam! Echter 2 jaar geleden heb ik bij toeval een keer gereden op een R 1100 RT. Het motorkarakter heeft mij geraakt, en de R spookt nog door mijn hoofd.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn K, en ik zit dus te denken aan een R!
Nu rij ik bijna het hele jaar door, tenzij er pekel ligt, en als je in de ochtend weg rijdt met 2 graden is de bescherming van mijn RT kuip erg prettig.
Echter bij 30 graden, en het blok van de K is lekker op temperatuur, dan kun je bij wijze van spreken paling roken rondom de tank.
Doorwaaikleding helpt dan ook niet echt, tenzij je zijwind hebt :)
Dus nu ben ik in dubio een R...RT of een R...R? Een 850, 1100 of een 1150?
Vragen welke het beste beantwoord kunnen worden door het maken van een proefrit, dus dat ga ik binnenkort maar eens een keer doen.
Mochten er mensen zijn die het verschil van de RT kuip tussen de R en K kennen, dan hoor ik dat graag! Datzelfde geldt voor de hitte welke het blok afgeeft.
Gr. Rob
- marcel72
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Re: Aspirant R rijder
Hoi Rob,
welkom op het forum.
Ik kom zelf ook van een K (K1100LT). De kuip hiervan zat meer om mijn benen/knieën heen, dus bij kou waarschijnlijk iets meer bescherming. Zoals je zelf al aangaf, was het bij hoge temperaturen erg warm achter de kuip, vanwege de hitte die langs de tank naar boven kwam. Hier heb ik bij de boxer minder last van. Natuurlijk voel je de warmte van de motor, maar bij de R lijkt deze beter naar de zijkanten weg te gaan. Logisch gezien er minder plastic direct om de motor heen zit.
Aangezien ik wel nog bescherming wilde, heb ik gekozen voor een RT. Ik was nogal verkocht na de proefrit. Een heel ander karakter, maar makkelijker en scherper te rijden dan de K1100LT.
Succes en veel plezier met zoeken!
gr.
Marcel
welkom op het forum.
Ik kom zelf ook van een K (K1100LT). De kuip hiervan zat meer om mijn benen/knieën heen, dus bij kou waarschijnlijk iets meer bescherming. Zoals je zelf al aangaf, was het bij hoge temperaturen erg warm achter de kuip, vanwege de hitte die langs de tank naar boven kwam. Hier heb ik bij de boxer minder last van. Natuurlijk voel je de warmte van de motor, maar bij de R lijkt deze beter naar de zijkanten weg te gaan. Logisch gezien er minder plastic direct om de motor heen zit.
Aangezien ik wel nog bescherming wilde, heb ik gekozen voor een RT. Ik was nogal verkocht na de proefrit. Een heel ander karakter, maar makkelijker en scherper te rijden dan de K1100LT.
Succes en veel plezier met zoeken!
gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Welkom Rob, veel succes bij de zoektocht en wees je bewust van het virus als je eenmaal een proefritje gaat maken.
Hier was het na de proefrit meteen prijs
Hier was het na de proefrit meteen prijs
Grts Franky
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik rijd graag zonder kuip. Heb zelfs net het scherm van de motor verwijderd. Maar als ik met alle weer moest rijden koos ik de RT. Maar ik rijd meestal met goed weer en dan vind ik het heerlijk om een naked bike te rijden.
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel rij- en leesplezier toegewenst!
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- bolrob
- Bijz: R1100RS
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
Het is een R1100RS geworden, en ik heb er nu net 1000 km mee gereden. Het is qua sturen veel meer motor dan de K, maar dat is logisch aangezien er ook een generatie verschil tussen zit. Verder een heerlijk blok, fijn de bocht om, lekker stabiel, en veel vliegen op het vizier[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Gr. Rob
Gr. Rob
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!