Aspirant R rijder
Geplaatst: 21 mar 2014, 22:13
Hoi allemaal,
Ik ben Rob, bijna 40 jaar oud (mid-life here I come) en woonachtig te Zutphen.
Rij de laatste 8 jaar op Kaatjes (eerst K75RT, en nu K100RT) naar alle tevredenheid. Ben overigens ook op het K forum van Bert te vinden onder dezelfde naam! Echter 2 jaar geleden heb ik bij toeval een keer gereden op een R 1100 RT. Het motorkarakter heeft mij geraakt, en de R spookt nog door mijn hoofd.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn K, en ik zit dus te denken aan een R!
Nu rij ik bijna het hele jaar door, tenzij er pekel ligt, en als je in de ochtend weg rijdt met 2 graden is de bescherming van mijn RT kuip erg prettig.
Echter bij 30 graden, en het blok van de K is lekker op temperatuur, dan kun je bij wijze van spreken paling roken rondom de tank.
Doorwaaikleding helpt dan ook niet echt, tenzij je zijwind hebt :)
Dus nu ben ik in dubio een R...RT of een R...R? Een 850, 1100 of een 1150?
Vragen welke het beste beantwoord kunnen worden door het maken van een proefrit, dus dat ga ik binnenkort maar eens een keer doen.
Mochten er mensen zijn die het verschil van de RT kuip tussen de R en K kennen, dan hoor ik dat graag! Datzelfde geldt voor de hitte welke het blok afgeeft.
Gr. Rob
Ik ben Rob, bijna 40 jaar oud (mid-life here I come) en woonachtig te Zutphen.
Rij de laatste 8 jaar op Kaatjes (eerst K75RT, en nu K100RT) naar alle tevredenheid. Ben overigens ook op het K forum van Bert te vinden onder dezelfde naam! Echter 2 jaar geleden heb ik bij toeval een keer gereden op een R 1100 RT. Het motorkarakter heeft mij geraakt, en de R spookt nog door mijn hoofd.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn K, en ik zit dus te denken aan een R!
Nu rij ik bijna het hele jaar door, tenzij er pekel ligt, en als je in de ochtend weg rijdt met 2 graden is de bescherming van mijn RT kuip erg prettig.
Echter bij 30 graden, en het blok van de K is lekker op temperatuur, dan kun je bij wijze van spreken paling roken rondom de tank.
Doorwaaikleding helpt dan ook niet echt, tenzij je zijwind hebt :)
Dus nu ben ik in dubio een R...RT of een R...R? Een 850, 1100 of een 1150?
Vragen welke het beste beantwoord kunnen worden door het maken van een proefrit, dus dat ga ik binnenkort maar eens een keer doen.
Mochten er mensen zijn die het verschil van de RT kuip tussen de R en K kennen, dan hoor ik dat graag! Datzelfde geldt voor de hitte welke het blok afgeeft.
Gr. Rob