Snelle Jelle
Geplaatst: 17 mar 2014, 14:00
Hallo allemaal,
Zoals jullie kunnen zien, is mijn naam Jelle en rij sinds 2006 motor. Ik ben 34 jaar oud, woon in Zaandam en begonnen met een Yamaha TDM850 uit 1996, welke ik na dik een jaar ingeruild heb voor een 1150RT. Dit was een aanslag op het krappe budget, middels een lening en dan te horen krijgen dat de oude motor niet zo netjes is als op de beurs omschreven werd, met veel gezeur van dien. Deze werd trouwens gekocht bij Motoport Almere. Advies: niet op de beurs kopen, een collega ging er deze week ook de teil mee in!
Na dik 6 jaar fijn gereden met de 1150, toch eens gaan kijken naar de nog mooiere 1200RT. Deze vond ik in Enkhuizen, bij De Jong motoren. En nog voor een schappelijk prijsje! Nu, drie maanden na aankoop, staat de teller op 76000 en 2000 km verder dan toen, met een haperende bendix, een middenboklagerbout die ineens brak, een plakkende remlichtschakelaar en een rikketik in het blok vanaf dag 1. Maar al het eerste is zelf opgelost, alleen voor de bok is ie even weg geweest en de rikketik zal binnenkort met de 80k beurt grotendeels weg zijn. De 1150 had destijds al gauw problemen met het ABS en dus ook de pomp eruit, maar hopelijk blijft dat bij deze uit, de 1200 heeft dezelfde oude pomp er in, maar het is zo'n mooi model, hè? :-P
Zoals jullie kunnen zien, is mijn naam Jelle en rij sinds 2006 motor. Ik ben 34 jaar oud, woon in Zaandam en begonnen met een Yamaha TDM850 uit 1996, welke ik na dik een jaar ingeruild heb voor een 1150RT. Dit was een aanslag op het krappe budget, middels een lening en dan te horen krijgen dat de oude motor niet zo netjes is als op de beurs omschreven werd, met veel gezeur van dien. Deze werd trouwens gekocht bij Motoport Almere. Advies: niet op de beurs kopen, een collega ging er deze week ook de teil mee in!
Na dik 6 jaar fijn gereden met de 1150, toch eens gaan kijken naar de nog mooiere 1200RT. Deze vond ik in Enkhuizen, bij De Jong motoren. En nog voor een schappelijk prijsje! Nu, drie maanden na aankoop, staat de teller op 76000 en 2000 km verder dan toen, met een haperende bendix, een middenboklagerbout die ineens brak, een plakkende remlichtschakelaar en een rikketik in het blok vanaf dag 1. Maar al het eerste is zelf opgelost, alleen voor de bok is ie even weg geweest en de rikketik zal binnenkort met de 80k beurt grotendeels weg zijn. De 1150 had destijds al gauw problemen met het ABS en dus ook de pomp eruit, maar hopelijk blijft dat bij deze uit, de 1200 heeft dezelfde oude pomp er in, maar het is zo'n mooi model, hè? :-P