voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 11:53
- Type: R1200RT
- Bijz: full options
- Land: N
- Woonplaats of omgeving: Gld
voorstellen
Hallo BMW mede forummers,
Even voorstellen. Mijn naam is Roderick. Rij sinds 2005 motor en in dit jaar ook 'besmet' door de R1200RT. Meteen verliefd geworden in 2006 en ook gereden op die van een vriend die een fonkelnieuwe gekocht had in 2006, na erop gereden te hebben nog verliefder geworden. Maar tja... echt onbetaalbaar voor mij in die tijd als armzalige student. In de tussentijd naast een Suzuki GS550L en Honda CBX 750-FII de meest kilometers en met veel plezier ZZ-R1100d gereden. Zocht toch uiteindelijk wat nieuwers en met injectie. Overigens niks dan lof overde ZZ-R1100d: 350km op een tank en het blokje snort lekker rond ook laag in toeren. Toch uiteindelijk voor wat nieuwers gegaan en uitgekomen op een ZX-12R uit 2003. Van die aanschaf had ik vrij snel spijt: na een uurtje of 2/3 achter elkaar rijden dusdanige pijn in mijn knien dat ik niet meer stil kon zitten en last in de polsen. Het vermogen van 200pk is leuk, maar ik ben een rustige rijder.
Uiteindelijk afgelopen maand voor de bijl gegaan. Er kwam een full options eind 2008 R1200RT langs en toen kon ik me niet meer inhouden. Motor heeft wel de nodige kilometers achter de kiezen met 120.000km, maar ik vond hem tijdens de proefrit gewoonweg exact hetzelfde rijden als de 2006 met 10.000km en heb niks geks kunnen ontdekken dus ik hoop dat het wel snor zit. Kilometers zijn allemaal recreatief gereden door de vorige eigenaar en met pekel stond ie binnen dus optisch is het netjes. Verder werken alle toeters en bellen.
In het verleden heb ik al mijn motoren zelf onderhouden tot versnellingsbakken uit elkaar halen aan toe. Idem voor auto's. Met de RT heb ik voor alsnog besloten niets zelf te doen. Komende week gaat hij voor de extra grote beurt naar de dealer en dan fingers crossed dat ze niets geks gaan vinden. De verwachting is buiten de extra grote beurt een remschijf en niet echt veel meer.
De oude eigenaar was eerste eigenaar en heeft al het onderhoud keurig volgens het boekje bij de dealer laten doen. Ik heb alle facturen erbij gekregen inclusief de aanschaffactuur uit 2008 dus ik hoop / ga er vanuit dat het allemaal mee zal vallen. Ik reken maar op een forse factuur met hoop op een meevaller.
Tot nu toe bevalt de RT heel goed: beste aanschaf ooit en ik zit met een grijns van oor tot oor op de motor. Het meeste genieten wat ik ooit gedaan heb op een motor. En kilometers vreten doet ie wel: de eerste 3 dagen al 1000km erbij gezet!
Even voorstellen. Mijn naam is Roderick. Rij sinds 2005 motor en in dit jaar ook 'besmet' door de R1200RT. Meteen verliefd geworden in 2006 en ook gereden op die van een vriend die een fonkelnieuwe gekocht had in 2006, na erop gereden te hebben nog verliefder geworden. Maar tja... echt onbetaalbaar voor mij in die tijd als armzalige student. In de tussentijd naast een Suzuki GS550L en Honda CBX 750-FII de meest kilometers en met veel plezier ZZ-R1100d gereden. Zocht toch uiteindelijk wat nieuwers en met injectie. Overigens niks dan lof overde ZZ-R1100d: 350km op een tank en het blokje snort lekker rond ook laag in toeren. Toch uiteindelijk voor wat nieuwers gegaan en uitgekomen op een ZX-12R uit 2003. Van die aanschaf had ik vrij snel spijt: na een uurtje of 2/3 achter elkaar rijden dusdanige pijn in mijn knien dat ik niet meer stil kon zitten en last in de polsen. Het vermogen van 200pk is leuk, maar ik ben een rustige rijder.
Uiteindelijk afgelopen maand voor de bijl gegaan. Er kwam een full options eind 2008 R1200RT langs en toen kon ik me niet meer inhouden. Motor heeft wel de nodige kilometers achter de kiezen met 120.000km, maar ik vond hem tijdens de proefrit gewoonweg exact hetzelfde rijden als de 2006 met 10.000km en heb niks geks kunnen ontdekken dus ik hoop dat het wel snor zit. Kilometers zijn allemaal recreatief gereden door de vorige eigenaar en met pekel stond ie binnen dus optisch is het netjes. Verder werken alle toeters en bellen.
In het verleden heb ik al mijn motoren zelf onderhouden tot versnellingsbakken uit elkaar halen aan toe. Idem voor auto's. Met de RT heb ik voor alsnog besloten niets zelf te doen. Komende week gaat hij voor de extra grote beurt naar de dealer en dan fingers crossed dat ze niets geks gaan vinden. De verwachting is buiten de extra grote beurt een remschijf en niet echt veel meer.
De oude eigenaar was eerste eigenaar en heeft al het onderhoud keurig volgens het boekje bij de dealer laten doen. Ik heb alle facturen erbij gekregen inclusief de aanschaffactuur uit 2008 dus ik hoop / ga er vanuit dat het allemaal mee zal vallen. Ik reken maar op een forse factuur met hoop op een meevaller.
Tot nu toe bevalt de RT heel goed: beste aanschaf ooit en ik zit met een grijns van oor tot oor op de motor. Het meeste genieten wat ik ooit gedaan heb op een motor. En kilometers vreten doet ie wel: de eerste 3 dagen al 1000km erbij gezet!
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: voorstellen
Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst 
Hopelijk valt het allemaal mee voor je

Hopelijk valt het allemaal mee voor je
Grts Franky
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: voorstellen
Hallo Roderick,
Bedankt voor je uitgebreide en leuke intro. Veel plezier op het
en wellicht tot ziens op het 
Bedankt voor je uitgebreide en leuke intro. Veel plezier op het


Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: voorstellen
Leuk verhaal en ook een motor met een verhaal. Vorig jaar heb ik een 1200RT uit 2005 met 104.000km gekocht. Dit soort kilometerstanden met goed onderhoud is geen enkel probleem.
Kom maar door met de foto's!
Kom maar door met de foto's!

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4585
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: voorstellen
Hallo Roderick,
Van harte welkom op ons mooie forum en
dat je met je
met een grijns van oor tot oor op de motor rijdt!
Eilert
Van harte welkom op ons mooie forum en



![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 11:53
- Type: R1200RT
- Bijz: full options
- Land: N
- Woonplaats of omgeving: Gld
Re: voorstellen
Leuk zo'n warm onthaal
Ik lees overigens met heel veel plezier al jullie avonturen en adviezen ook al reageer ik niet overal op, maar voorstellen moet wel echt even! Treffen weet ik nog niet of ik daar bij kan zijn
Afgelopen week de nodige spulletjes gescoord: de binnentassen voor de koffers, topkoffer met op maat gemaakt slot en de tanktas. Dus we kunnen er tegenaan! Alleen de navigatie nog. De steun heb ik al weten te regelen, nu nog even de moed verzamelen om de BMW Navigator V aan te schaffen... wat is dat kreng duur _003
Iemand er ervaring mee op de R1200RT van voor 2010? Volgens mij past het gewoon wat ik kan ontdekken afgezien van de audio stekker.
Gezien de vraag naar foto's en aangezien foto's kijken altijd leuk is zal ik ze even posten. Mijn
De eerste foto is toen ik weg reed bij de vorige eigenaar.





Ik lees overigens met heel veel plezier al jullie avonturen en adviezen ook al reageer ik niet overal op, maar voorstellen moet wel echt even! Treffen weet ik nog niet of ik daar bij kan zijn

Afgelopen week de nodige spulletjes gescoord: de binnentassen voor de koffers, topkoffer met op maat gemaakt slot en de tanktas. Dus we kunnen er tegenaan! Alleen de navigatie nog. De steun heb ik al weten te regelen, nu nog even de moed verzamelen om de BMW Navigator V aan te schaffen... wat is dat kreng duur _003
Iemand er ervaring mee op de R1200RT van voor 2010? Volgens mij past het gewoon wat ik kan ontdekken afgezien van de audio stekker.
Gezien de vraag naar foto's en aangezien foto's kijken altijd leuk is zal ik ze even posten. Mijn

De eerste foto is toen ik weg reed bij de vorige eigenaar.




- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: voorstellen
Van harte welkom op ons mooie
! Veel rij- en leesplezier toegewenst!
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 11:53
- Type: R1200RT
- Bijz: full options
- Land: N
- Woonplaats of omgeving: Gld
Re: voorstellen
Het leed is geleden. De grote beurt is achter de rug. Helaas een mooie factuur erbij (tja extra grote beurt + alle remblokken + schrijven en nog wat ditjes en datjes) dus na de shock van een kleine 2000 eur *SLIK* ben ik weer blij met de
RT :) gelukkig geen structurele problemen ontdekt helaas wel al het dure onderhoud dat je maar kon bedenken zat eraan 


Laatst gewijzigd door roderick3 op 26 mar 2014, 14:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: voorstellen
Welkom, leuke intro!
Wat ik er zoal van gelezen heb, past de BMW Navigator V/5 in dezelfde houder als degene bedoelt voor de BMW Navigator 4.
Daarnaast, als elektronica een beetje je "ding" is, kan je de BMW kabel vervangen door de Zumo 660 kabel en heb je alle functies.
viewtopic.php?f=40&t=2970
De BMW Navigator V/5 is inderdaad best wel duur, maar pas wel op voor de "goedkopere" prijzen, vaak zit daar dan niet de noodzakelijk houder bij!

Wat ik er zoal van gelezen heb, past de BMW Navigator V/5 in dezelfde houder als degene bedoelt voor de BMW Navigator 4.
Daarnaast, als elektronica een beetje je "ding" is, kan je de BMW kabel vervangen door de Zumo 660 kabel en heb je alle functies.

viewtopic.php?f=40&t=2970
De BMW Navigator V/5 is inderdaad best wel duur, maar pas wel op voor de "goedkopere" prijzen, vaak zit daar dan niet de noodzakelijk houder bij!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!