voorstellen
Geplaatst: 17 mar 2014, 13:01
Hallo BMW mede forummers,
Even voorstellen. Mijn naam is Roderick. Rij sinds 2005 motor en in dit jaar ook 'besmet' door de R1200RT. Meteen verliefd geworden in 2006 en ook gereden op die van een vriend die een fonkelnieuwe gekocht had in 2006, na erop gereden te hebben nog verliefder geworden. Maar tja... echt onbetaalbaar voor mij in die tijd als armzalige student. In de tussentijd naast een Suzuki GS550L en Honda CBX 750-FII de meest kilometers en met veel plezier ZZ-R1100d gereden. Zocht toch uiteindelijk wat nieuwers en met injectie. Overigens niks dan lof overde ZZ-R1100d: 350km op een tank en het blokje snort lekker rond ook laag in toeren. Toch uiteindelijk voor wat nieuwers gegaan en uitgekomen op een ZX-12R uit 2003. Van die aanschaf had ik vrij snel spijt: na een uurtje of 2/3 achter elkaar rijden dusdanige pijn in mijn knien dat ik niet meer stil kon zitten en last in de polsen. Het vermogen van 200pk is leuk, maar ik ben een rustige rijder.
Uiteindelijk afgelopen maand voor de bijl gegaan. Er kwam een full options eind 2008 R1200RT langs en toen kon ik me niet meer inhouden. Motor heeft wel de nodige kilometers achter de kiezen met 120.000km, maar ik vond hem tijdens de proefrit gewoonweg exact hetzelfde rijden als de 2006 met 10.000km en heb niks geks kunnen ontdekken dus ik hoop dat het wel snor zit. Kilometers zijn allemaal recreatief gereden door de vorige eigenaar en met pekel stond ie binnen dus optisch is het netjes. Verder werken alle toeters en bellen.
In het verleden heb ik al mijn motoren zelf onderhouden tot versnellingsbakken uit elkaar halen aan toe. Idem voor auto's. Met de RT heb ik voor alsnog besloten niets zelf te doen. Komende week gaat hij voor de extra grote beurt naar de dealer en dan fingers crossed dat ze niets geks gaan vinden. De verwachting is buiten de extra grote beurt een remschijf en niet echt veel meer.
De oude eigenaar was eerste eigenaar en heeft al het onderhoud keurig volgens het boekje bij de dealer laten doen. Ik heb alle facturen erbij gekregen inclusief de aanschaffactuur uit 2008 dus ik hoop / ga er vanuit dat het allemaal mee zal vallen. Ik reken maar op een forse factuur met hoop op een meevaller.
Tot nu toe bevalt de RT heel goed: beste aanschaf ooit en ik zit met een grijns van oor tot oor op de motor. Het meeste genieten wat ik ooit gedaan heb op een motor. En kilometers vreten doet ie wel: de eerste 3 dagen al 1000km erbij gezet!
Even voorstellen. Mijn naam is Roderick. Rij sinds 2005 motor en in dit jaar ook 'besmet' door de R1200RT. Meteen verliefd geworden in 2006 en ook gereden op die van een vriend die een fonkelnieuwe gekocht had in 2006, na erop gereden te hebben nog verliefder geworden. Maar tja... echt onbetaalbaar voor mij in die tijd als armzalige student. In de tussentijd naast een Suzuki GS550L en Honda CBX 750-FII de meest kilometers en met veel plezier ZZ-R1100d gereden. Zocht toch uiteindelijk wat nieuwers en met injectie. Overigens niks dan lof overde ZZ-R1100d: 350km op een tank en het blokje snort lekker rond ook laag in toeren. Toch uiteindelijk voor wat nieuwers gegaan en uitgekomen op een ZX-12R uit 2003. Van die aanschaf had ik vrij snel spijt: na een uurtje of 2/3 achter elkaar rijden dusdanige pijn in mijn knien dat ik niet meer stil kon zitten en last in de polsen. Het vermogen van 200pk is leuk, maar ik ben een rustige rijder.
Uiteindelijk afgelopen maand voor de bijl gegaan. Er kwam een full options eind 2008 R1200RT langs en toen kon ik me niet meer inhouden. Motor heeft wel de nodige kilometers achter de kiezen met 120.000km, maar ik vond hem tijdens de proefrit gewoonweg exact hetzelfde rijden als de 2006 met 10.000km en heb niks geks kunnen ontdekken dus ik hoop dat het wel snor zit. Kilometers zijn allemaal recreatief gereden door de vorige eigenaar en met pekel stond ie binnen dus optisch is het netjes. Verder werken alle toeters en bellen.
In het verleden heb ik al mijn motoren zelf onderhouden tot versnellingsbakken uit elkaar halen aan toe. Idem voor auto's. Met de RT heb ik voor alsnog besloten niets zelf te doen. Komende week gaat hij voor de extra grote beurt naar de dealer en dan fingers crossed dat ze niets geks gaan vinden. De verwachting is buiten de extra grote beurt een remschijf en niet echt veel meer.
De oude eigenaar was eerste eigenaar en heeft al het onderhoud keurig volgens het boekje bij de dealer laten doen. Ik heb alle facturen erbij gekregen inclusief de aanschaffactuur uit 2008 dus ik hoop / ga er vanuit dat het allemaal mee zal vallen. Ik reken maar op een forse factuur met hoop op een meevaller.
Tot nu toe bevalt de RT heel goed: beste aanschaf ooit en ik zit met een grijns van oor tot oor op de motor. Het meeste genieten wat ik ooit gedaan heb op een motor. En kilometers vreten doet ie wel: de eerste 3 dagen al 1000km erbij gezet!