viewtopic.php?f=30&t=8283
Een verkennende (!) polletje of een groepsinkoop voor genoemde oplossing gemaakt door Fa. Huisman Service Centre in Nieuw-Vennep interessant is om te gaan op zetten.

Moderator: RT_Patrick
Nu lopen de ridders van RWS wat meer risico op spijkers (en andere troep) in de achterband omdat zij soms ook deels over de vluchtstrook moeten rijden om tijdig bij de calamiteit te kunnen komen.De formele bedoeling van deze "mudflap" is om er voor te zorgen dat wat het voorwiel "op gooit" niet in de achterband terecht komt.
Dat wil zeggen dat het voorwiel wel meestal over b.v. spijkers kan rijden, maar deze zo weg slingert dat hij in de achterband terecht kan komen.
Lees ff HIER.Ton1959 schreef:Ik ben misschien eigenwijs maar ik bekijk het zo...
Nou hoeven we dat gelukkig niet allemaal zelf te testen en bij te houden, dat kan veel slimmer.Ton1959 schreef: ......................
Dus ik hoor het graag van degene die het getest heeft.
Blijkbaar niet of minder, de afstand tussen de achterband van een voor jou rijdende auto en jouw voorband is hopelijk veel groter dan de afstand tussen jouw voorband en jouw achterband ( iets met afstand houden) en daarom ligt de spijker waarschijnlijk al weer op de grond tegen de tijd dat jij aan komt (met je voorwiel _003 ).Ton1959 schreef:......................
En die voorbanden gaan niet lekken door omhoog geworpen spijkers van auto's die ervoor rijden?
Ik lees hier weer "Altijd door de motor gelanceerde spijkers" maar heeft er iemand mee gekeken toen de spijker erin gingJos1200rt schreef:Ben geinteresseerd. Heb de laatste twee jaar twee keer n spijker in mn achterband gehad. Beide keren er loodrecht in. Bij de dealeRT in IJsselstein vertelde de monteur hoe dit soort ongemakken ontstaan. Ook vertelde hij dat ze bijna wekelijks politiemotoren met n lekke achterband moesten repareren. Altijd door de motor zelf gelanceerde spijkers. Voor mij is er daarom geen twijfel hoe lekke achterbanden ontstaan. Een andere verklaring kan ik ook niet bedenken. Heb nog wel n tijdje aan sabotage van de buurman gedachtmaar dit na bovenstaand verhaal laten varen.
Jos
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!