Fitness helpt maar met de leeftijd van 53 heb ik een hulpje gezocht en gevonden in de vorm van een elastiche rug steun.
Naar het aanschafen van verschillende niergordels kon ik nooit tevreden worden maar nu is het anders en veel beter.

Deze boven is een foto van een voorbeeld maar ik heb mijn gekocht over de net in duitsland bij http://www.sanitaetshaus-brinkmann.de/s ... 82e2159b29" onclick="window.open(this.href);return false; voor 69 euries plus 10,90 verzend kosten en was met dhl in 4 dagen bij mij thuis.
De steun voelt veel meer aanwezig qua support dan bij mijn niergordel en volledig heel goed in te stellen. Ik was ook een tijdje aan het zoeken voor een zadel rugsteun (Bakup) maar schrok ik van de bijna 400 euro prijskaart. Ook had ik gelezen dat het soms in de weg zat bij een valpartij waarbij de been vast aan haakte.
De McDavid band qua uiterlijk is niet te onderscheiden van een gewone niergordel. Dat spaak mijn ijdeheid goed aan :lol: Kortom als je nog een klein beetje meer steun in de onderrug zou kunnen gebruiken kan ik deze middel van harte aanraden.
Gr,
Kenny