Goeie dag!
Geplaatst: 26 feb 2014, 14:48
Hallo, ik ben een heropstapper. Ik heb al een paar jaar niet meer gereden (behalve dan periodiek een huurmachine of een lesje of twee bij de lokale rijschool om het gevoel niet te verliezen). Ik reed altijd op de ST1100 van mijn vader, maar sinds hij die verkocht rijd ik nog weinig.
Nu ben ik in de markt voor een R1100 RT en ik kom hier om kennis te verzamelen. Waar moet ik bij bezichtiging, proefrit, aankoop op letten? Wat zijn technische zwakke plekken, en tips en trucs, dat soort dingen. Ik zie hier een daar mooie betaalbare machines met niet teveel kilometers op motoroccasion, maar wat voor risico neem ik daarmee? Hoe herken ik of dat een zorgenkindje is waarvan de aandrijfgroep op instorten staat? Dat is een kostbare ingreep, waar ik weinig trek in heb. Eerst maar eens rondkijken, dan kom ik er vast wel achter waar ik op moet letten.
Of toch maar naar een ST1100 kijken… Nee hoor. Grapje.
Nu ben ik in de markt voor een R1100 RT en ik kom hier om kennis te verzamelen. Waar moet ik bij bezichtiging, proefrit, aankoop op letten? Wat zijn technische zwakke plekken, en tips en trucs, dat soort dingen. Ik zie hier een daar mooie betaalbare machines met niet teveel kilometers op motoroccasion, maar wat voor risico neem ik daarmee? Hoe herken ik of dat een zorgenkindje is waarvan de aandrijfgroep op instorten staat? Dat is een kostbare ingreep, waar ik weinig trek in heb. Eerst maar eens rondkijken, dan kom ik er vast wel achter waar ik op moet letten.
Of toch maar naar een ST1100 kijken… Nee hoor. Grapje.