nieuw RT850RT forumlid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

stefke850

nieuw RT850RT forumlid

Ongelezen bericht door stefke850 »

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik dus eigenaar van een -850- bj 2005 met 31000km op de teller.
Rijd eigenlijk al gans mijn leven met moto's, heb al Duc, Suzuki, Yam en ook al een quad gehad, maar mijn vorige was een F650CS en dat klein bakske heeft eigenlijk een hele indruk bij me achter gelaten, dus weer maar een BMW gekocht. Waarom een 850RT ? Wel het leek me de ideale moto te zijn voor dagelijks woon werk verkeer (zeer goede wind en regen bescherming) en voor mijn jaarlijks verlof naar FR.

Klein vraagje, heeft die 850 nu zo een gecombineerd rem systeem of niet, en wat houd dat juist in, want mijn handleiding in het Frans, en ik lees niet zo best Frans ...

De groeten allemaal, en misschien tot binnenkort ergens op de baan !
Stefke
Inspector Gadget

Re: nieuw RT850RT forumlid

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Welkom en uiteraard gefeliciteerd!

Van de 850RT zijn er 2 modellen geweest;
Gebaseerd op de 1100RT (vierkante koplamp met ronde hoeken) en op de 1150RT (met de opvallende, wat ik noem, rogge-look koplamp).

Gezien het jaartal van jou 850RT (2005) zal het vrijwel zeker degene zijn gebaseerd op de 1150RT.

En of je dat gecombineerde remsysteem hebt, kan je testen met (alleen) contact-aan en je bedient de rem, hoor je de (voor ons) overbekende gieren van de rem-pomp.
Of, als je rijdt, en je "voelt" de motor echt aan, met voorzichtig remmen "voel" je hoe hard de remming werkt.

Daarnaast kán jou 850RT ook een ex-overheidsversie zijn, en die had weer een speciale uitvoering.
Alleen je voorrem gebruiken bedient dan volgens mij ook (pro-rato) de achterrem, en alleen de achterem bedient alleen de achterrem.

Maar download anders de gebruikershandleiding (2 delen) van de 1150RT op dit forum, die zal m.i. relevant voor je kunnen zijn.
stefke850

Ongelezen bericht door stefke850 »

Hartelijk dank voor de info, zal de handleiding van de 1150 eens bekijken, want ik heb idd die met de brede koplamp. _004
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Stef

Van harte welkom op het enige echte RT-forum van de Benelux. Gefeliciteerd met je aankoop. Gezien leeftijd en KM-stand zal je er nog veel plezier aan beleven.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum ! Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”