Remhendel gaat niet volledig terug uit
Moderator: RT_Patrick
- Miky-Biky
- Type: R1200RT
- Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660 - Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Remhendel gaat niet volledig terug uit
Beste forumleden,
een tijdje geleden (1 à 2 jaar) ging m'n remhendel niet volledig terug uit, waardoor het remlicht bleef branden, het voorwiel draait wel nog vlot zodat de blokken niet bleven aanlopen. Onderweg een flesje kruipolie gekocht en ingespoten waarop alles terug goed werkte. Onlangs steekt dit euvel terug de kop op. Wat is het advies, een repair setje voor de hoofdremcilinder plaatsen?
Mvg, Marc.
een tijdje geleden (1 à 2 jaar) ging m'n remhendel niet volledig terug uit, waardoor het remlicht bleef branden, het voorwiel draait wel nog vlot zodat de blokken niet bleven aanlopen. Onderweg een flesje kruipolie gekocht en ingespoten waarop alles terug goed werkte. Onlangs steekt dit euvel terug de kop op. Wat is het advies, een repair setje voor de hoofdremcilinder plaatsen?
Mvg, Marc.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Remhendel gaat niet volledig terug uit
Hoe lang is het geleden dat de remvloeistof is ververst ??????
Indien dit langer als 2 jaar geleden is zou ik daar eens mee beginnen, mogelijk ligt er onder in het rem reservoir een witte substantie welk ontstaat als de rem vloeistof erg verouderd is.
Peter
Indien dit langer als 2 jaar geleden is zou ik daar eens mee beginnen, mogelijk ligt er onder in het rem reservoir een witte substantie welk ontstaat als de rem vloeistof erg verouderd is.

Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

- Miky-Biky
Tripy Roadmaster
Hoi Peter,
ik heb eigenlijk geen idee, de motor krijgt elk jaar z'n voorgeschreven onderhoud bij de dealer. Ik heb net hier op het forum gelezen van iemand die hetzelfde probleem had, hij heeft de olie uit het reservoir getrokken, remhendel en de rest van de bewegende onderdelen eruit gehaald, gepoetst en terug gestoken en het zou opgelost zijn bij hem. Misschien dat eens proberen.
Mvg, Marc.
ik heb eigenlijk geen idee, de motor krijgt elk jaar z'n voorgeschreven onderhoud bij de dealer. Ik heb net hier op het forum gelezen van iemand die hetzelfde probleem had, hij heeft de olie uit het reservoir getrokken, remhendel en de rest van de bewegende onderdelen eruit gehaald, gepoetst en terug gestoken en het zou opgelost zijn bij hem. Misschien dat eens proberen.
Mvg, Marc.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Beemer-Tycoons
- 2023
Hoi Marc
Dat is nou net het hele probleem dat niet alle dealers de rem vloeistof bij de onderhoudsbeurten verversen en dus denk ik dat je straks als je in je remvloeistof reservoir kijkt je net als ik eerder bij een collega forum lid een hoop witte sludge zult vinden.
Mijn advies in ieder geval elke twee jaar alle remvloeistof verversen en je voorkomt een hoop problemen, dus in jou geval begin met het verversen van de remvloeistof in het reservoir op het stuur en als je het helemaal goed wilt en kan doen ook de remvloeistof in je rembekrachtigings pomp.
Hier onder is de link te vinden naar mijn eerder geschreven stukje.
viewtopic.php?f=32&t=7062#p74881
succes !! en laat effe je bevindingen weten.
Desnoods wil ik je er ook wel mee helpen als je het zelf niet durft/kunt maar dan moet je wel naar Dordrecht komen.
Groeten Peter
Dat is nou net het hele probleem dat niet alle dealers de rem vloeistof bij de onderhoudsbeurten verversen en dus denk ik dat je straks als je in je remvloeistof reservoir kijkt je net als ik eerder bij een collega forum lid een hoop witte sludge zult vinden.
Mijn advies in ieder geval elke twee jaar alle remvloeistof verversen en je voorkomt een hoop problemen, dus in jou geval begin met het verversen van de remvloeistof in het reservoir op het stuur en als je het helemaal goed wilt en kan doen ook de remvloeistof in je rembekrachtigings pomp.
Hier onder is de link te vinden naar mijn eerder geschreven stukje.
viewtopic.php?f=32&t=7062#p74881
succes !! en laat effe je bevindingen weten.

Desnoods wil ik je er ook wel mee helpen als je het zelf niet durft/kunt maar dan moet je wel naar Dordrecht komen.
Groeten Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

- Miky-Biky
Tripy Roadmaster
Hallo Peter,
ik heb pas het reservoir gecontroleerd maar geen residu op de bodem gevonden. Enerzijds is dat een teken dat de dealer waarschijnlijk zijn werk doet, maar anderzijds moet ik nu verder zoeken naar een andere oorzaak. Toch vriendelijk bedankt om mee te denken.
Mvg, Marc.
ik heb pas het reservoir gecontroleerd maar geen residu op de bodem gevonden. Enerzijds is dat een teken dat de dealer waarschijnlijk zijn werk doet, maar anderzijds moet ik nu verder zoeken naar een andere oorzaak. Toch vriendelijk bedankt om mee te denken.
Mvg, Marc.
- Bijlagen
-
- Foto-0162a.jpg (141.95 KiB) 211 keer bekeken
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Beemer-Tycoons
- 2023
Ja, je rem vloeistof reservoir ziet er inderdaad netjes schoon uit, dus dat is dan inderdaad positief maar nu zal je toch verder moeten zoeken en daar zou ik zo gauw niet een goede tip voor hebben misschien zijn er andere forum leden die dit eerder hebben mee gemaakt en het euvel hebben gevonden.
Veel succes en ik ben benieuwd wat je uiteindelijk als oorzaak weet te vinden.
Peter
Veel succes en ik ben benieuwd wat je uiteindelijk als oorzaak weet te vinden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Ik heb een jaar of wat geleden iets soortgelijks gehad Marc, zie viewtopic.php?f=32&t=2365&p=24052&hilit ... del#p24052
Bij mij is het euvel vervolgens tot op de dag vandaag niet teruggekomen
Bij mij is het euvel vervolgens tot op de dag vandaag niet teruggekomen

- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Als ik zo de hoeveelheid olie in dat rempotje bekijk zit daar toch te weinig in en aangezien lucht samen drukbaar is...
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
Ik zou beginnen met de remvloeistof te vervangen, deze moet licht geel zijn en op de foto lijkt dit donker bruin. Het niveau is inderdaad aan de lage kant, dit had aanzeetje ook al opgemerkt. Voor de prijs van de remvloeistof moet je dit niet nalaten, het is alleen een beetje werk.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Miky-Biky
Tripy Roadmaster
Hallo forumleden,
Ik heb vandaag het hendel los genomen en spijtig moeten vaststellen dat ik een lek heb aan de hoofdremcilinder. Ik heb tijdelijk alles zuiver gemaakt en terug gemonteerd (om alles samen te houden). Het hendel blijft nog altijd niet volledig terug komen. Ik ga een herstelkit nodig hebben. Hebben jullie een idee waar ik een goede kit aan een goede prijs kan kopen?
Mvg, Marc.
Ik heb vandaag het hendel los genomen en spijtig moeten vaststellen dat ik een lek heb aan de hoofdremcilinder. Ik heb tijdelijk alles zuiver gemaakt en terug gemonteerd (om alles samen te houden). Het hendel blijft nog altijd niet volledig terug komen. Ik ga een herstelkit nodig hebben. Hebben jullie een idee waar ik een goede kit aan een goede prijs kan kopen?
Mvg, Marc.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
- Snellecees
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Bij de Hobbyist
Groet
Cees
Groet
Cees
- Miky-Biky
Tripy Roadmaster
Allen bedankt voor de info.
Grtzz, Marc.
Grtzz, Marc.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht