Beantwoord: Mapsource icm Windows 8
Moderator: RT_Patrick
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Beantwoord: Mapsource icm Windows 8
Nadat een paar onverlaten een paar weken geleden 'snachts besloten hadden om alle electronica uit mijn woonkamer mee te nemen.. _003, krijg ik binnenkort mijn nieuwe laptop thuis gezonden met Windows 8 er op. Nu heb ik al wat info op het net gelezen waarin met stelt dat Mapsource niet op Windows 8 draait, ik zou over moeten stappen naar Basecamp. Weet iemand of dat klopt? Op mijn voormalige laptop (& pc) had ik nog Windows XP.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Re: Mapsource icm Windows 8
Klopt NIET. Mapsource draait probleemloos onder win8 en 8.1. Bij mij althansBerrybeer schreef:Weet iemand of dat klopt?

Maar overweeg toch ook eens naar Basecamp te kijken.
ADVIES: gebruik voor overzetten van de kaarten http://www.javawa.nl/gmtk.html . Dat werkt 'uit de kunst'.
- Cobaard
- Type: R1200RT
- Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Drunen
Ook ik kan nog steeds niet wennen aan Basecamp en gebruik dus nog steeds MapSourse. Ik gebruik zowel Win7 als Win8.1. Dus ik kan je verzekeren dan het (nog) werkt. De laatste versie van MapSource staat op hun website, zie ook: http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209. Als je nog nooit met win8 hebt gewerkt is het echt wennen en de upgrade naar win 8.1 brengt ook niet veel verbetering (althans naar mijn mening). Het startmenue kan je terugkrijgen door een programmaatje voor een paar euro (4,99 dollar) aan te schaffen. zie ook: http://www.stardock.com/products/start8/download.asp.
Succes met de installatie. Overigens heb ik gezien dat Hans mij net voor was en ik kan zijn opmerking over het overzetten van kaarten alleen maar bevestigen.
Succes met de installatie. Overigens heb ik gezien dat Hans mij net voor was en ik kan zijn opmerking over het overzetten van kaarten alleen maar bevestigen.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Heren, bedankt voor de info
. Als het ff kan houd ik het bij Mapsource 

-
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
[quote="Berrybeer"]Heren, bedankt voor de info
. Als het ff kan houd ik het bij Mapsource
[/quote]
Na enige maanden Basecampen blijft alleen de zoekfunctie van Mapsource de moeite waard om dit programma er bij te houden.
Beide programma's openen (idd ook in W8) zoeken en vinden in Mapsource => ctrl c - en ctrl v in Basecamp.
Ronald

Na enige maanden Basecampen blijft alleen de zoekfunctie van Mapsource de moeite waard om dit programma er bij te houden.
Beide programma's openen (idd ook in W8) zoeken en vinden in Mapsource => ctrl c - en ctrl v in Basecamp.
Ronald
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
draait met windows 8. Wel rechts klikken op de mapsource.exe file - properties - compatibility - compatibility mode aanvinken en windows 8 kiezen.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
De zoekfunctie van Basecamp is weliswaar flink verbeterd, maar nog steeds niet subliem. Maarrr... ook in mapsource gaat dat lang niet altijd goed.Jekihero schreef: Na enige maanden Basecampen blijft alleen de zoekfunctie van Mapsource de moeite waard om dit programma er bij te houden.
Voordeel van basecamp vind ik dat de kmz/kml import mogelijkheid: even opzoeken in google earth (wat dat vindt werkelijk alles); exporteren en importeren in basecamp. De eerste keer even zoeken, daarna enorm makkelijk. En dat kan Mapsource dan weer niet...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2484 Weergaves
-
Laatste bericht door EuropeRider
-
- 3 Reacties