Beantwoord: Mapsource icm Windows 8

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Beantwoord: Mapsource icm Windows 8

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Nadat een paar onverlaten een paar weken geleden 'snachts besloten hadden om alle electronica uit mijn woonkamer mee te nemen.. _003, krijg ik binnenkort mijn nieuwe laptop thuis gezonden met Windows 8 er op. Nu heb ik al wat info op het net gelezen waarin met stelt dat Mapsource niet op Windows 8 draait, ik zou over moeten stappen naar Basecamp. Weet iemand of dat klopt? Op mijn voormalige laptop (& pc) had ik nog Windows XP.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Mapsource icm Windows 8

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Berrybeer schreef:Weet iemand of dat klopt?
Klopt NIET. Mapsource draait probleemloos onder win8 en 8.1. Bij mij althans ;)

Maar overweeg toch ook eens naar Basecamp te kijken.

ADVIES: gebruik voor overzetten van de kaarten http://www.javawa.nl/gmtk.html . Dat werkt 'uit de kunst'.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Cobaard
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Ongelezen bericht door Cobaard »

Ook ik kan nog steeds niet wennen aan Basecamp en gebruik dus nog steeds MapSourse. Ik gebruik zowel Win7 als Win8.1. Dus ik kan je verzekeren dan het (nog) werkt. De laatste versie van MapSource staat op hun website, zie ook: http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209. Als je nog nooit met win8 hebt gewerkt is het echt wennen en de upgrade naar win 8.1 brengt ook niet veel verbetering (althans naar mijn mening). Het startmenue kan je terugkrijgen door een programmaatje voor een paar euro (4,99 dollar) aan te schaffen. zie ook: http://www.stardock.com/products/start8/download.asp.
Succes met de installatie. Overigens heb ik gezien dat Hans mij net voor was en ik kan zijn opmerking over het overzetten van kaarten alleen maar bevestigen.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Heren, bedankt voor de info _004 . Als het ff kan houd ik het bij Mapsource :D
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

[quote="Berrybeer"]Heren, bedankt voor de info _004 . Als het ff kan houd ik het bij Mapsource :D[/quote]

Na enige maanden Basecampen blijft alleen de zoekfunctie van Mapsource de moeite waard om dit programma er bij te houden.

Beide programma's openen (idd ook in W8) zoeken en vinden in Mapsource => ctrl c - en ctrl v in Basecamp.

Ronald
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

draait met windows 8. Wel rechts klikken op de mapsource.exe file - properties - compatibility - compatibility mode aanvinken en windows 8 kiezen.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Jekihero schreef: Na enige maanden Basecampen blijft alleen de zoekfunctie van Mapsource de moeite waard om dit programma er bij te houden.
De zoekfunctie van Basecamp is weliswaar flink verbeterd, maar nog steeds niet subliem. Maarrr... ook in mapsource gaat dat lang niet altijd goed.

Voordeel van basecamp vind ik dat de kmz/kml import mogelijkheid: even opzoeken in google earth (wat dat vindt werkelijk alles); exporteren en importeren in basecamp. De eerste keer even zoeken, daarna enorm makkelijk. En dat kan Mapsource dan weer niet...;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”