Motorverzekeringen
Moderator: RT_Patrick
- BMWeetje
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 19:58
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Motorverzekeringen
Allereerst wil ik iedereen de beste wensen doen voor het nieuwe 2014. Dat we allemaal lekker door het aankomende jaar heen rollen.
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een andere motorverzekering. Ik zit nu bij Centraal Beheer en op zich ben ik daar best tevreden over. De premie is wel wat aan de hoge kant in vergelijk met een aantal concurrenten zoals bijvoorbeeld de KNMV. Zijn er forumleden die goede tips hebben of mogelijk iets kunnen vertellen over hun ervaringen met de KNMV? Of andere maatschappijen?
Alvast bedankt!
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een andere motorverzekering. Ik zit nu bij Centraal Beheer en op zich ben ik daar best tevreden over. De premie is wel wat aan de hoge kant in vergelijk met een aantal concurrenten zoals bijvoorbeeld de KNMV. Zijn er forumleden die goede tips hebben of mogelijk iets kunnen vertellen over hun ervaringen met de KNMV? Of andere maatschappijen?
Alvast bedankt!
Overal zit muziek in. Als je het maar wil horen
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 23:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
- Locatie: Zaanstad
Re: Motorverzekeringen
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: Motorverzekeringen
Ik ben ook bij CB en die stellen niet zoveel eisen aan het beveiligen van je motor dan KNMV, daar krijg je hem zelf zowat niet van zijn plaats als je weg wil. :-) bijvoorbeeld.
Sent from my V370 aan alle forumleden
Sent from my V370 aan alle forumleden
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- Snellecees
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: Motorverzekeringen
Ik ben bij KNMV verzekerd en dat bevalt me goed. je kunt kiezen tot 10000 km per jaar of meer, wel of geen winterstop, goede no-claim korting.
Ik heb ze nog nooit nodig gehad voor schade uitkeringen en weet niet of ze dan ook nog zo goed zijn :lol:
groet
Cees
Ik heb ze nog nooit nodig gehad voor schade uitkeringen en weet niet of ze dan ook nog zo goed zijn :lol:
groet
Cees
- marcel72
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:21
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Re: Motorverzekeringen
Hoi,
omdat mijn verzekeringsagent alleen een (te) dure all-risk verzekering kon afsluiten, ben ik zelf op zoek gegaan. Mede dankzij een motorrijdende buurman uitgekomen bij de KNMV. Afsluiten ging gemakkelijk. Winterstop erbij gepakt (tijdens deze zeer zachte periode is dat weer iets minder....
) en goede korting (no-claim.).
De eisen vielen wat mij betreft wel mee. Een Art4 slot was voldoende als extra beveiliging.
Dus ik ben best tevreden. Kan het goedkoper? Denk het wel. Maar ik heb toen niet verder gezocht.
Succes!
gr.
Marcel
omdat mijn verzekeringsagent alleen een (te) dure all-risk verzekering kon afsluiten, ben ik zelf op zoek gegaan. Mede dankzij een motorrijdende buurman uitgekomen bij de KNMV. Afsluiten ging gemakkelijk. Winterstop erbij gepakt (tijdens deze zeer zachte periode is dat weer iets minder....

De eisen vielen wat mij betreft wel mee. Een Art4 slot was voldoende als extra beveiliging.
Dus ik ben best tevreden. Kan het goedkoper? Denk het wel. Maar ik heb toen niet verder gezocht.
Succes!
gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
- Hazeldonk
- Berichten: 740
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Motorverzekeringen
Al jaren bij de KNMV, jaartje of dertig, en kan niet anders zeggen dan "top" een aantal keren schade moeten claimen een keer stormschade en een brand, perfect afgehandeld.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
- HenkvanR
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: Motorverzekeringen
Dat hangt af van welke verzekering en waarde van de motor, dit vond ik in de KNMV voorwaarden.marcel72 schreef:Hoi,
De eisen vielen wat mij betreft wel mee. Een Art4 slot was voldoende als extra beveiliging.
Marcel
"Altijd van toepassing
De motor heeft een ART klasse 4 goedgekeurd slot (zie http://www.stichtingart.nl).
• Cataloguswaarde vanaf 15.000
De motor beschikt over een ART klasse 4 goedgekeurd slot en wordt 's nachts gestald in een goed afgesloten ruimte.
• Cataloguswaarde vanaf 25.000
De motor heeft een ART klasse 4 goedgekeurd slot, wordt 's nachts gestald in een goed afgesloten ruimte en heeft een KNMV Verzekeringen goedgekeurd alarm."
Is trouwens wel gewijzigd in vergelijking met een paar jaar terug. Toen ben ik naar CB overgstapt vanwege de eisen.
(En collectiviteitskorting die ik bij CB krijg "echte nederlander" :lol: , dat moet je ook niet vergeten.)
Dus het kan voor een ieder verschillen, net wat je wil.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- marcel72
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:21
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Re: Motorverzekeringen
Hoi,
klopt, de enige aanvullende beveiliging voor mij was het slot. Is natuurlijk afhankelijk hoe jij je motor stalt. Bij mij staat deze in een afgesloten ruimte, dus vandaar dat de enige aanvulling voor mij een ART4 slot was. Ook gekeken naar de cat. waarde.
De persoon die de verzekering afsluit zal dus zijn eigen situatie moeten meenemen in het besluit welke verzekeraar hij kiest.
gr.
Marcel
klopt, de enige aanvullende beveiliging voor mij was het slot. Is natuurlijk afhankelijk hoe jij je motor stalt. Bij mij staat deze in een afgesloten ruimte, dus vandaar dat de enige aanvulling voor mij een ART4 slot was. Ook gekeken naar de cat. waarde.
De persoon die de verzekering afsluit zal dus zijn eigen situatie moeten meenemen in het besluit welke verzekeraar hij kiest.
gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Re: Motorverzekeringen
Had eerst alles bij mijn eigen verzekeringsagent (motor vd vrouw nog steeds) en dat liep via Delta Lloyd. Nooit probleem. Nu sinds ik mijn R1200RT heb, ben ik over gestapt op De Witte Motorverzekeringen. Goede premie en alle keuzes die je maar wilt (ik heb incl. aanschafwaarde verzekering wat ik wel interessant vond).
Goede service en zeer aardige mensen. Afsluiten is te makkelijk.
Goede service en zeer aardige mensen. Afsluiten is te makkelijk.
- MofkaP
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Locatie: Juynen aan den Aemstel
- Contacteer:
Re: Motorverzekeringen
De vraag gaat over een allrisk (volledig casco) verzekering neem ik aan.
Bij verzekeraars is het net als bij andere producten, alle waarde naar zijn geld.
Het zijn en blijven commerciële instelling, alle met een zo maximaal mogelijk winstoogmerk.
Daarom is het verstandig om de verzekerings- en uitsluitingsvoorwaarden goed door te nemen en je keuze daarvan te laten afhangen.
Nachtclausule.
De voorwaarden voor die clausule zijn heel verschillend. Soms moet een motor ’s nachts altijd binnen worden gestald; soms altijd tussen bepaalde uren (b.v. tussen 7 uur ’s avonds en 7 uur ’s morgens). Soms in een berging of garage waarbij als extra eis het politiekeurmerk veilig wonen wordt gesteld; nu is er geen enkele garage of berging die zo’n keurmerk heeft.
Ook bestaat de eis dat bij bezoek ’s avonds of ’s nachts binnen een bepaalde afstand van het woonadres (b.v. 2 of 5km) de motor binnen op het woonadres of in de gebruikelijke garage of berging is gestald. Dan kun je dus nooit gedurende die tijd met je motor bij een vriend of vriendin op bezoek die binnen die afstand woont. Hoe stal je ’s nachts binnen tijdens een vakantie? Is dat altijd mogelijk? Is daar een uitzondering voor genoemd?
Voorgeschreven sloten en beveiliging.
De ene verzekeraar eist meer sloten en beveiliging dan de andere. Dat je ART sloten gebruikt dat is logisch. Maar als een gecertificeerd alarm verplicht wordt gesteld, dan zit je vast aan een regelmatige keuring en een nieuw certificaat. Want de certificaten verliezen hun geldigheid na een bepaalde tijd. Soms bestaat de eis dat de motor altijd wordt vastgemaakt aan een aard- en nagelvast voorwerp. Hoe zie je dat tijdens een kampeervakantie of een vakantie naar de Noordkaap waar geen bomen meer zijn? Is een tentharing aard- en nagelvast? Geldt het vastmaken aan een andere motor als voldoende? Wat zeggen de kleine lettertje daarover? Officieel mag je aan wegmeubilair, zoals bomen, bruggen of lantaarnpalen geen voertuig vastleggen; de verzekeraar stelt dan een eis die in een APV wordt verboden. Hoe cryptischer de uitsluitingsclausule, des te minder verhaal heb je meestal. Bijvoorbeeld: bij het verlaten of uit het zicht zijn van de motor moet deze op het stuurslot en op het ART-slot worden gezet (soms nog vastgemaakt aan een aard- en nagelvast voorwerp). Hoe zie je dat als je tijdens een toerrit gaat zitten lunchen? Of als je na het tanken naar binnen loopt om af te rekenen? Zet je de motor dan volgens de voorschriften op slot? Dit is helaas een praktijkvoorbeeld, waarbij de verzekeraar niet heeft uitgekeerd toen de motor in die (korte) tijd was gestolen. Sommige verzekeraars vermelden dan de woorden “stallen,” “parkeren,” of “bergen” en nemen een redelijkheidsclausule op; andere verzekeraars doen dat niet.
Schade door storm.
Welke schade wordt vergoed? Hoe wordt storm gedefinieerd? Bij de ene verzekeraar is een storm toch wat anders dan bij de ander.
Hoe is de afschrijving bij uitkering?
Dat verschilt bij verzekeraars als dag en nacht.
Voordat je beslist is het zeker zinvol om de voorwaarden echt goed door te nemen en te vergelijken. (Die zijn allemaal op internet te vinden.) Wat is voor jou belangrijk en welk risico komt bij jou toch nooit voor en ben je bereid zelf te dragen? Laat je beslissing daarvan afhangen.
Zodat niet achteraf goedkoop in de premie duurkoop in de uitkering blijkt te zijn.
Bij verzekeraars is het net als bij andere producten, alle waarde naar zijn geld.
Het zijn en blijven commerciële instelling, alle met een zo maximaal mogelijk winstoogmerk.
Daarom is het verstandig om de verzekerings- en uitsluitingsvoorwaarden goed door te nemen en je keuze daarvan te laten afhangen.
Nachtclausule.
De voorwaarden voor die clausule zijn heel verschillend. Soms moet een motor ’s nachts altijd binnen worden gestald; soms altijd tussen bepaalde uren (b.v. tussen 7 uur ’s avonds en 7 uur ’s morgens). Soms in een berging of garage waarbij als extra eis het politiekeurmerk veilig wonen wordt gesteld; nu is er geen enkele garage of berging die zo’n keurmerk heeft.
Ook bestaat de eis dat bij bezoek ’s avonds of ’s nachts binnen een bepaalde afstand van het woonadres (b.v. 2 of 5km) de motor binnen op het woonadres of in de gebruikelijke garage of berging is gestald. Dan kun je dus nooit gedurende die tijd met je motor bij een vriend of vriendin op bezoek die binnen die afstand woont. Hoe stal je ’s nachts binnen tijdens een vakantie? Is dat altijd mogelijk? Is daar een uitzondering voor genoemd?
Voorgeschreven sloten en beveiliging.
De ene verzekeraar eist meer sloten en beveiliging dan de andere. Dat je ART sloten gebruikt dat is logisch. Maar als een gecertificeerd alarm verplicht wordt gesteld, dan zit je vast aan een regelmatige keuring en een nieuw certificaat. Want de certificaten verliezen hun geldigheid na een bepaalde tijd. Soms bestaat de eis dat de motor altijd wordt vastgemaakt aan een aard- en nagelvast voorwerp. Hoe zie je dat tijdens een kampeervakantie of een vakantie naar de Noordkaap waar geen bomen meer zijn? Is een tentharing aard- en nagelvast? Geldt het vastmaken aan een andere motor als voldoende? Wat zeggen de kleine lettertje daarover? Officieel mag je aan wegmeubilair, zoals bomen, bruggen of lantaarnpalen geen voertuig vastleggen; de verzekeraar stelt dan een eis die in een APV wordt verboden. Hoe cryptischer de uitsluitingsclausule, des te minder verhaal heb je meestal. Bijvoorbeeld: bij het verlaten of uit het zicht zijn van de motor moet deze op het stuurslot en op het ART-slot worden gezet (soms nog vastgemaakt aan een aard- en nagelvast voorwerp). Hoe zie je dat als je tijdens een toerrit gaat zitten lunchen? Of als je na het tanken naar binnen loopt om af te rekenen? Zet je de motor dan volgens de voorschriften op slot? Dit is helaas een praktijkvoorbeeld, waarbij de verzekeraar niet heeft uitgekeerd toen de motor in die (korte) tijd was gestolen. Sommige verzekeraars vermelden dan de woorden “stallen,” “parkeren,” of “bergen” en nemen een redelijkheidsclausule op; andere verzekeraars doen dat niet.
Schade door storm.
Welke schade wordt vergoed? Hoe wordt storm gedefinieerd? Bij de ene verzekeraar is een storm toch wat anders dan bij de ander.
Hoe is de afschrijving bij uitkering?
Dat verschilt bij verzekeraars als dag en nacht.
Voordat je beslist is het zeker zinvol om de voorwaarden echt goed door te nemen en te vergelijken. (Die zijn allemaal op internet te vinden.) Wat is voor jou belangrijk en welk risico komt bij jou toch nooit voor en ben je bereid zelf te dragen? Laat je beslissing daarvan afhangen.
Zodat niet achteraf goedkoop in de premie duurkoop in de uitkering blijkt te zijn.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Motorverzekeringen
Ik was bij Centraal Beheer verzekerd en daarna bij ZLM. Maar ik wilde de motor laten taxeren en wilde een verzekering die de waarde van het taxatierapport overneemt en dat kon wel bij de KNMV. Maar ook daar moet de motor met ART4 slot buiten eigenlijk ergens aan vastgelegd worden. Dus ik leg hem toch vaak vast aan iets al mag dat niet. Heb al één keer getroffen dat de lantaarnpaal waar ik hem voor de eerste keer aan vastlegde werd vervangen en dus lag het slot netjes doorgeknipt over mijn zadel en de motor stond één meter verderop. Ik weet niet hoe goed of slecht de motorverzekeringen zijn omdat ik 38 jaar nog nooit heb moeten claimen.
De dagwaarde van de ANWB koerslijst ligt veel lager dan de aankoopprijs die je betaald als je een gebruikte motor koopt. Daarom liet ik de motor taxeren. Centraal Beheer is niet slecht maar duurder dan andere, zelfs als je korting krijgt via je werkgever.
De dagwaarde van de ANWB koerslijst ligt veel lager dan de aankoopprijs die je betaald als je een gebruikte motor koopt. Daarom liet ik de motor taxeren. Centraal Beheer is niet slecht maar duurder dan andere, zelfs als je korting krijgt via je werkgever.
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Motorverzekeringen
Voordat we hier weer een enorme draad over motorverzekeringen gaan beginnen. Lees ook even dit door >> viewtopic.php?f=64&t=5097&hilit=motorverzekering
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- BMWeetje
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 19:58
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Re: Motorverzekeringen
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties en de alternatieven. Ook Jos bedankt voor de toegevoegde draad: ik heb gezocht, maar niet gevonden.
Inmiddels heb ik contact gehad met de KNMV én CB. Voor een all risk betaal ik bij CB ongeveer € 82,- p. mnd, bij de KNMV met "nacht clausule" ongeveer € 63,- p. mnd. Toen ik CB vertelde van mijn overweging om weg te gaan kreeg ik een aanbod van € 61,- p.mnd..... Voor exact dezelfde verzekering die ik al heb. Ik heb 5 voertuigen bij CB verzekerd en alleen door het opnieuw laten doorrekenen "krijg" ik een besparing van € 716,- op jaarbasis.... Dat geeft, ondanks de besparing een wat wrang gevoel: ik heb dus klaarblijkelijk al die tijd teveel betaald. "CB voert geen actief beleid in het aanpassen van de oude polissen." Enerzijds begrijpelijk, het is een commercieel bedrijf, anderzijds had ik mijzelf zo'n 3 jaar x € 716,- kunnen besparen. Had ik aardig wat benzine voor mij RTeetje voor kunnen kopen.
Of ik ga overstappen weet ik nog niet: zelf had ik wat scherper kunnen zijn, maar CB heeft nmm ook wel een zorgplicht naar zijn klanten toe. Tip voor de lezer: houd je verzekering(en) eens tegen het licht aan. Kan aardig wat opleveren.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Inmiddels heb ik contact gehad met de KNMV én CB. Voor een all risk betaal ik bij CB ongeveer € 82,- p. mnd, bij de KNMV met "nacht clausule" ongeveer € 63,- p. mnd. Toen ik CB vertelde van mijn overweging om weg te gaan kreeg ik een aanbod van € 61,- p.mnd..... Voor exact dezelfde verzekering die ik al heb. Ik heb 5 voertuigen bij CB verzekerd en alleen door het opnieuw laten doorrekenen "krijg" ik een besparing van € 716,- op jaarbasis.... Dat geeft, ondanks de besparing een wat wrang gevoel: ik heb dus klaarblijkelijk al die tijd teveel betaald. "CB voert geen actief beleid in het aanpassen van de oude polissen." Enerzijds begrijpelijk, het is een commercieel bedrijf, anderzijds had ik mijzelf zo'n 3 jaar x € 716,- kunnen besparen. Had ik aardig wat benzine voor mij RTeetje voor kunnen kopen.
Of ik ga overstappen weet ik nog niet: zelf had ik wat scherper kunnen zijn, maar CB heeft nmm ook wel een zorgplicht naar zijn klanten toe. Tip voor de lezer: houd je verzekering(en) eens tegen het licht aan. Kan aardig wat opleveren.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Overal zit muziek in. Als je het maar wil horen
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
Honda CD 50 1974 - BMW R1150 RT 2001 - Honda SevenFifty 1992 - Kawasaki 1000 GTR 1996 - BMW R 1200 RT 2011 - Kawasaki Z 750 2008 - Kawasaki ER-6F 2012
- BenR1250RT
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Locatie: Almere
Re: Motorverzekeringen
Beste MofkaP, jij hebt duidelijk meer ervaring met verzekeren, misschien zit je wel in de branche.
Bij wie ben jij verzekerd en welke maatschappij heeft een goede dekking zonder al die uitsluitingsclausules?
Bij wie ben jij verzekerd en welke maatschappij heeft een goede dekking zonder al die uitsluitingsclausules?
- MofkaP
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Locatie: Juynen aan den Aemstel
- Contacteer:
Re: Motorverzekeringen
Twee jaar geleden zijn we bezig geweest om bij LOOT de motorverzekering weer aan te kunnen bieden, zoals dat in het verleden ook het geval was.
Toen hebben we nogal wat verzekeraars en voorwaarden naast elkaar gelegd en vergeleken.
Soms lijken polisvoorwaarden heel gunstig en zitten er weer addertjes onder het gras.
De een heeft dan weer gunstige voorwaarden op bepaalde punten, maar scoort negatief op andere punten. Er was geen verzekering die op alle gewenste punten positief scoorde.
Onze voorkeur ging uit naar een motorverzekering opgebouwd uit een aantal modules die je zelf aan en uit kon zetten. Sommige verzekeraars bieden dat wel aan, maar niet naar onze wensen. Ongeveer hetzelfde als de reclame met Ali B: als je het een neemt, dan moet je het ander (wat je niet nodig heb of niet wilt) erbij nemen. Daarbij is er vaak een wachttermijn voordat een module daadwerkelijk van kracht wordt. Als voorbeeld: je moet dus nu al weten dat het over 14 dagen mooi weer wordt en je weer wilt gaan rijden als je je motor uit de winterstop wilt halen.
Wat ons het meest opviel waren de vaak ongunstige nachtclausules, de clausules voor het aard- en nagel vastleggen (b.v. voor beide clausules geen uitzondering voor (kampeer)vakantie) en de strikte verlatings- en uit het zicht clausules.
Wij kwamen er niet uit, temeer omdat je toch een product wilt aanbieden dat voor een grote groep van motorrijders van verschillende pluimage geschikt en aantrekkelijk is.
Daarom mijn advies: kijk wat je zelf wilt. Wat vind je belangrijk en wat niet? Welk risico kun en wil je zelf lopen? Leg verschillende polisvoorwaarden naast elkaar en vergelijk ze.
Je zult zien dat de premie dan je minste zorg is maar de dekking de je grootste.
Ik ben zelf bij de KNMV verzekerd. Niet omdat die verzekering nu op alle punten hoog scoort of het meest gunstige is, maar meer uit loyaliteit met een motorbelangenorganisatie. De KNMV is overigens geen risicodrager maar gewoon tussenpersoon.
De ene keer dat ik mijn motor op een enigszins rond lopende dijkweg te dicht aan de kant parkeerde en hij prompt van de jiffy aan de andere kant het talud afdonderde met een driedubbele rietberger en een flip achterwaarts deed de KNMV niet moeilijk over de uitbetaling van het schadebedrag.
En gelachen dat we hebben. Nou ja ik niet, de anderen. Kennelijk stond ik er nogal beteuterd bij te kijken.
Toen hebben we nogal wat verzekeraars en voorwaarden naast elkaar gelegd en vergeleken.
Soms lijken polisvoorwaarden heel gunstig en zitten er weer addertjes onder het gras.
De een heeft dan weer gunstige voorwaarden op bepaalde punten, maar scoort negatief op andere punten. Er was geen verzekering die op alle gewenste punten positief scoorde.
Onze voorkeur ging uit naar een motorverzekering opgebouwd uit een aantal modules die je zelf aan en uit kon zetten. Sommige verzekeraars bieden dat wel aan, maar niet naar onze wensen. Ongeveer hetzelfde als de reclame met Ali B: als je het een neemt, dan moet je het ander (wat je niet nodig heb of niet wilt) erbij nemen. Daarbij is er vaak een wachttermijn voordat een module daadwerkelijk van kracht wordt. Als voorbeeld: je moet dus nu al weten dat het over 14 dagen mooi weer wordt en je weer wilt gaan rijden als je je motor uit de winterstop wilt halen.
Wat ons het meest opviel waren de vaak ongunstige nachtclausules, de clausules voor het aard- en nagel vastleggen (b.v. voor beide clausules geen uitzondering voor (kampeer)vakantie) en de strikte verlatings- en uit het zicht clausules.
Wij kwamen er niet uit, temeer omdat je toch een product wilt aanbieden dat voor een grote groep van motorrijders van verschillende pluimage geschikt en aantrekkelijk is.
Daarom mijn advies: kijk wat je zelf wilt. Wat vind je belangrijk en wat niet? Welk risico kun en wil je zelf lopen? Leg verschillende polisvoorwaarden naast elkaar en vergelijk ze.
Je zult zien dat de premie dan je minste zorg is maar de dekking de je grootste.
Ik ben zelf bij de KNMV verzekerd. Niet omdat die verzekering nu op alle punten hoog scoort of het meest gunstige is, maar meer uit loyaliteit met een motorbelangenorganisatie. De KNMV is overigens geen risicodrager maar gewoon tussenpersoon.
De ene keer dat ik mijn motor op een enigszins rond lopende dijkweg te dicht aan de kant parkeerde en hij prompt van de jiffy aan de andere kant het talud afdonderde met een driedubbele rietberger en een flip achterwaarts deed de KNMV niet moeilijk over de uitbetaling van het schadebedrag.
En gelachen dat we hebben. Nou ja ik niet, de anderen. Kennelijk stond ik er nogal beteuterd bij te kijken.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!