Pagina 1 van 1
versnellingpook
Geplaatst: 15 dec 2013, 08:08
door Ludwig
Hallo,heb sinds mei dit jaar een r850rt(bj2002) aangeschaft waar ik nog geen moment spijt van heb.
Ik heb onlangs nieuwe schoenen gekocht en heb nu een probleem om te schakelen.
De versnellingspook staat te laag,ik kan niet goed met mijn schoen er tussen.
Hoe kan ik het best de pook hoger zetten?
Of ben ik verplicht voetsteunverlagers te zetten?
Re: versnellingpook
Geplaatst: 15 dec 2013, 17:13
door Benji
Hoi Ludwig
Welkom op het forum, je kunt eens onder handige downloads kijken en het WPHB downloaden, daar kun je wel vinden hoe je je versnellingspook kunt bijstellen.
Re: versnellingpook
Geplaatst: 15 dec 2013, 17:28
door Inspector Gadget
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 16:33
door Ludwig
Hallo dutchmidiman,
Pookverdikkers ? ik heb juist te weinig plaats tussen versnellingspook en voetsteun
ik denk dat u mij verkeerd begrepen hebt.
mvg
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 17:26
door concours
Ludwig, mag ik uit jouw verhaal opmaken dat je met en soort bergschoen motor rijdt? Vaak denken mensen dat legerkistjes of werkschoenen ook voldoen op een motor. Koop en paar goede leren motorlaarzen en verander niets aan je pook.

Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 19:51
door Ludwig
Nee toch ik heb mij goede motor laarzen aangeschaft,
Dus daar ligt het niet aan
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 19:57
door Ton1959
Ook met goede motorlaarzen moet je soms de versnellingspook verstellen. Bij mijn laarzen heb je ook minder ruimte dan ik met mijn hoge schoenen heb die ik in de bergen gebruik. En met mijn goedkopere oude motorlaarzen heb ik weer wel wat meer ruimte. Dus beter gewoon de pook verstellen dan een ander paar laarzen kopen lijkt mij.
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:07
door Baird
Bij mij paste het ook niet, gewone Daytona GTX laarzen maar schakelen ho maar !
Zo heb ik het opgelost, volledig verstelbaar en ik hoef mijn voet niet van het pedaal te halen voor op of neer schakelen!

Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:13
door Ludwig
Das waar Ton,heb de laarzen juist aangeschaft
Als iemand me kan helpen zodat ik mijn pook
Kan zetten op de juiste hoogte.
Dan kan rond touren met mijn nieuwe boots
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:47
door Ton1959
Baird schreef:Bij mij paste het ook niet, gewone Daytona GTX laarzen maar schakelen ho maar !
Zo heb ik het opgelost, volledig verstelbaar en ik hoef mijn voet niet van het pedaal te halen voor op of neer schakelen!
Nou nog een klein stukje van die draadeinden afzagen en een paar bolkopmoeren erop zetten en dan is het een stuk mooier toch

.
Re: versnellingpook
Geplaatst: 16 dec 2013, 21:36
door Benji
Is nogal een topic over geweest, wel een R1200RT.
viewtopic.php?f=1&t=1972
Re: versnellingpook
Geplaatst: 17 dec 2013, 00:11
door Ton1959
Het is ook allemaal niet zo moeilijk toch

Re: versnellingpook
Geplaatst: 17 dec 2013, 04:36
door Inspector Gadget
Voor de 1200RT dient de versnellingspook op de schakel-as op 1 vaste positie/stand te zitten, aangegeven door een pijltje op het schakelpedaal die recht tegenover de inkeping moet zitten.
Als je op de 1200RT het schakelpedaal wilt verstellen moet je de stangetjes (op de schakel-as) verstellen.
Bij de 2010 modeljaar 1200RT heeft het schakelpedaal een instelmogelijkheid op het gedeelte wat je voet bedient.
En die past ook op de 2005-2009 RT en kost 30 pleuri bij de slopeRT. (excl. verzendkosten)
Terug naar het onderwerp van dit draadje;
Mijn suggestie van pedaalvergroting in het geval van de 1100RT was een poging tot een mogelijke oplossing (suggestie dus), aangezien je de stand van het pedaal zelf niet kan aanpassen zonder dat je al snel tegen de voetplaat aankomt.
In mijn tijd op de 1100RT had ik krek hetzelfde probleem welke ik door middel van pedaalvergroting (of beter: verlenging) had opgelost zodat ik wat meer "speling" had om de laars eronder te krijgen door de voet schuin(er) te gebruiken.
Maar de andere aangegeven oplossingen lijken mij ook de betere oplossingen.
Re: versnellingpook
Geplaatst: 17 dec 2013, 13:18
door Ludwig
Ik begrijp het nog steeds niet goed hoor,
Kan iemand mij met een tekening of zo helpen
hoe ik mijn pook hoger zet zodat ik
MEER voetruimte heb tussen de pook en de voetsteun.
alvast bedankt,Ludwig
Re: versnellingpook
Geplaatst: 17 dec 2013, 20:41
door Kees BMW
Ton1959 schreef:Baird schreef:Bij mij paste het ook niet, gewone Daytona GTX laarzen maar schakelen ho maar !
Zo heb ik het opgelost, volledig verstelbaar en ik hoef mijn voet niet van het pedaal te halen voor op of neer schakelen!
Nou nog een klein stukje van die draadeinden afzagen en een paar bolkopmoeren erop zetten en dan is het een stuk mooier toch

.
Zo dacht ik er ook over Ton.
Gr-Kees.
Re: versnellingpook
Geplaatst: 18 dec 2013, 14:04
door HansD
Ludwig schreef:Ik begrijp het nog steeds niet goed hoor,
Kan iemand mij met een tekening of zo helpen
hoe ik mijn pook hoger zet zodat ik
MEER voetruimte heb tussen de pook en de voetsteun.
alvast bedankt,Ludwig
Ludwig,
De pook van de R1100RT is niet verstelbaar, dus je moet iets anders zoeken.
Bijvoorbeeld zoals Baird het heeft opgelost, of inderdaad: lagere pedalen....
Ik heb dit trouwens niet eerder gehoord voor de R1100RT (wel te hoog, maar niet te laag).
Is er iets niet goed met het pedaal?
Maak anders eens een foto en plaats deze hier?
Re: versnellingpook
Geplaatst: 18 dec 2013, 16:04
door Lemoi
@HansD, de pook van de R1100RT kan je toch in twee standen zetten? Zit in de schetsplaats toch een schroef?
Re: versnellingpook
Geplaatst: 18 dec 2013, 20:42
door Baird
cdraaisma schreef:Ton1959 schreef:Baird schreef:Bij mij paste het ook niet, gewone Daytona GTX laarzen maar schakelen ho maar !
Zo heb ik het opgelost, volledig verstelbaar en ik hoef mijn voet niet van het pedaal te halen voor op of neer schakelen!
Nou nog een klein stukje van die draadeinden afzagen en een paar bolkopmoeren erop zetten en dan is het een stuk mooier toch

.
Zo dacht ik er ook over Ton.
Gr-Kees.
Ik ben 1.93, het ding zit zover bij mijn ogen vandaan dat het mij niet eens opvalt dat het niet mooi is, 'functie gaat boven vorm' bij mij, als ik eens heeeeel veel vrije tijd heb zal ik eens kijken of ik het kan verfraaien, weet nog wel dat ik er destijds de

in had dat ik niet alles in rvs kon krijgen. _003
Re: versnellingpook
Geplaatst: 18 dec 2013, 20:56
door Ton1959
Bij mij gaat functie ook voor vorm en het was natuurlijk ook zeker 5 minuten meer werk geweest dus ik begrijp het wel. Maar het werkt en dat is ook veel waard