Kortom, je hebt nog veel uit te pluizen, te besnuffelen, en proef te rijden.
Je "shortlist" qua keuzemogelijkheden is in mijn optiek best wel lang, hopelijk kan je dat tijdig inkorten, dat helpt de keuzes uiteindelijk gemakkelijker te maken voor jezelf. Denk ik.
Aan de andere kant heb je groot gelijk zo breed te kijken, zeker ook gezien je eigen ervaringen en van de familie.
Ook ik lees vaak positieve ervaringen over de Yamaha FJR, via G00gle is er veel te vinden en te lezen.
Maar zeker ook de nodige kritische kanttekeningen over deze sport-touring combinatie.
Ben benieuwd wat jij er uiteindelijk van gaat vinden t.z.t. met nog (deels) BMW bloed in den aderen.
De Triumph's zijn voor mij een principekwestie (maar dat is uiteraard geheel persoonlijk), naast wat ik er zoal over gelezen heb. Maar ik zou ze ook een "eerlijke" kans geven tijdens het proefrijden in jou situatie.
De BMW's gaat mijn hart nog steeds naar uit, hoewel ik volledig begrijp dat je eigen ervaringen en wat je leest, ervaart en verteld is over de kwaliteiten daarin zeker ook meetellen. Daarin heb je gelijk, gezien (o.a.) je eigen ervaringen.
Ja, de politie gebruikt de K1600GT ondertussen, meer en meer.
Wel in een speciaal aangepaste versie (met goedkeuring van BMW zelf), aangezien officieel door BMW zelf vooralsnog geen overheidsversie van is uitgebracht.
Daar heb ik dus een paar keer vernomen over de aanmerkingen over de zit/rugklachten, wellicht door die radiobox achterop?
Deze professionals is wel blij met het enorme vermogen, ik heb gezien wat er daadwerkelijk los komt als ze die "loslaten" op een circuit. Ongeloofloos wat een beest, wat dat betreft. Hoewel ik altijd in het achterhoofd hou dat dit professionals zijn, ik kom echt niet eens in de buurt van hun vaardigheden.
Ik heb de K1600 een paar keer in het echie gezien, kan mij wel bekoren. Het gewicht lijkt mij ook inderdaad een uitdaging, want dat was voor mij 1 van de hoofdreden van de 1100RT naar de 1200RT te gaan.
Wat de nieuwe 1200RT gaat brengen, is inderdaad even afwachten. Diverse zaken zijn verbeterd, zonder twijfel.
Ik verwacht zeker ook wat het motorische gedeelte dat het een flinke stap vooruit zal zijn.
Daarin ben ik natuurlijk ook heel benieuwd met jou persoonlijke vergelijk versus wat je nu hebt, tegen die tijd.
En wat betreft de 1200GS;
Dat is zondermeer het succesnummer van BMW te noemen, denk ik zelf.
En ook begrijpelijk.
Alleen heel erg jammer van (nog steeds) de knoppen-probleem, blijkbaar een probleem met een toeleverancier.
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier toe en lees graag je ervaringen en ultimo je uiteindelijke keuze.