OPGELOST: Uitval divers electra, hulp gevraagd.

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Goedgaan

OPGELOST: Uitval divers electra, hulp gevraagd.

Ongelezen bericht door Goedgaan »

Goedendag.
Recent ben ik overgestapt van een GS naar een R850R. Ik ben op dit forum dus nieuw en graag stel ik me later even voor.
Vooralsnog heb ik een accuut probleem waarbij ik graag jullie hulp inroep.

Vanavond onder het rijden viel mijn voor- en achterlicht uit. De claxon en knipperlichten eveneens. Wat het nog wel doet is het remlicht en alle controlelampjes.
Daarnaast blijkt de motor niet meer te starten omdat de startmotor niet draait. Ook hoor ik de bekende klik niet meer dus ik vermoed dat deze ook geen stroom meer krijgt. De brandstofpomp doet het dan weer nog wel en ook de ABS slaat aan.
Ik heb de zekeringen gecontroleerd maar zoiets eenvoudigs is het natuurlijk niet.
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn?
leo442
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Re: Uitval divers electra, hulp gevraagd.

Ongelezen bericht door leo442 »

Hoe is de accuspanning? Probeer de accu eerst eens te laden en kijk wat er dan gebeurd. Als hij dan start en loopt meet dan de laadspanning. Een slechte verbinding of draadbreuk (massa of plus) hoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Maar begin bij het begin, de batterij de laadspanning de metingen.

Succes, Leo.
Goedgaan

Re: Uitval divers electra, hulp gevraagd.

Ongelezen bericht door Goedgaan »

.... en gevonden!
Stekkertje, niet de massa maar daardoor kwam ik er wel bij, van de startmotor was losgeschoten.
Alles werkt weer naar behoren.

Met dank voor de suggestie.

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”