Diverse aanpassingen R1100RT

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RvW

Diverse aanpassingen R1100RT

Ongelezen bericht door RvW »

Ben al even bezig met wat aanpassingen die ik in dit onderwerp bij wil gaan houden.

Na aanschaf van een grotere topkoffer besloten om daar rij-, rem- en knipperlichten in te maken. Er is ook een standaard lichtunit voor te koop maar dat vond ik niet voldoende. Er zit een groot transparant "glas"op dus daarachter is wel iets te plaatsen in de vorm van LED strips.

Afbeelding Afbeelding

De bovenste en onderste strip is gewone verlichting, de 3e en 5e strip remlicht en de 2e en 4e knipperlicht. Was eigenlijk van plan de knipperlichten in de deksel te doen maar blijkt toch te weinig ruimte achter het plexiglas. Ga nog wel proberen in de toekomst ze te laten verzinken achter het plexiglas maar dat betekent sleuven in de deksel en van binnenuit weer dichtmaken. Binnenin de koffer nog niet tevreden over de bevestiging van de aansluitingen en daarnaast wil ik nog een waterproof stekker aansluiting maken tussen de motor en de koffer zodat de topkoffer ook eraf kan is nu nog niet het geval.

Afbeelding Afbeelding

Voor meer foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=8OMDJ8BD

Met 2x 5 mm plastic plaatjes de buddyzit aan de voorkant omhoog gebracht zodat je minder snel naar voren schuift, misschien maak ik nog iets dikkere om het glij effect nog meer te verminderen. Als dat niet bevalt kunnen de dunnere altijd weer terug.
Afbeelding

Daarnaast een dashboard houder geplaatst om mijn telefoon/navigatie/mp3 aan te bevestigen, gebruik voor dit alles mijn Note 2 dus wordt automatisch een grote houder. Heb hiervoor aangeschaft de Ram Aquabox zodat de Note wel droog blijft. Verbinding gaat via bluetooth naar de Scala Rider Q1 in de helm en dit werkt goed.

Afbeelding Afbeelding

Door de grote houder moest ik wel de rubber dopjes waar de ruit in de laagste stand op rust verlengen. Tijdens het rijden en het tegenkomen van een hobbel in de weg wilde de ruit nog wel eens vanzelf naar de laagste stand zakken. Hierdoor ruste de ruit op houder en dat is niet goed voor de ruit en de houder, kan nu de houder gewoon openen zonder de ruit te moeten verstellen.
Snellecees
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Diverse aanpassingen R1100RT

Ongelezen bericht door Snellecees »

Verlichting in koffer ziet er goed uit. Werkt het samen met het achterlicht of ook samen met de remverlichting. Ik vraag me wel af of je de toeren en kilometer teller nog wel ziet tijdens het rijden.

Cees
Eric r1200rt
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

hoi,

Leuk gedaan, misschien rare vraag, maar kan die Note niet in "landscape" stand (lijkt dan veel een Zumo 660 ....)? Lijkt me dat je dan prima zicht zult hebben (ook op het instrumentenpaneel).

Groet,
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Mooi gedaan die achterlichten. Ik ga de fotos nog even bekijken.
Die plaatjes onder de zadelsteunen is een klassieker hier op het forum, en heb ik destijds op mijn -1100- ook gedaan. Daarnaast vond ik het comfortzadel van de -1150- een hele verbetering (past op de -1100- ).
Tenslotte had ik ook de achterste rubberen doppen onder het zadel ingekort om het zadel nog meer naar achteren te kantelen.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Er mooi gedaan en creatief

Ook zelf ben ik bezig met de top koffer ,alleen niet zelf gemaakt :oops:
voor steker verbinding heb ik deze in gedachten http://www.conrad.nl/ce/nl/product/7396 ... nhoud-1-st

Hoe ga je het met de weerstanden doen ??, vind mijn lamp ook gewoon iets te fel

Bert
Lemoi
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

Voor die weerstanden even een potentiometer gebruiken. Kan je kijken welke licht sterkte je goed vind. Dan potentiometer meten welke waarde die heeft en dan de dichtst bijliggende waarde voor de weerstand nemen. Wel even voor de zekerheid kijken welke wattage je nodig hebt
En die conrad stekker is 2 polig. Dus als je alleen achterlicht doet is dat prima maar als je ook knipperlicht en remlicht wilt doen dan heb je Nog 2polen extra nodig
RvW

1-handed schreef:Er mooi gedaan en creatief

Hoe ga je het met de weerstanden doen ??, vind mijn lamp ook gewoon iets te fel

Bert
Op internet gevonden en bij hem schijnt het goed te werken.

http://www.honda-deauville.nl/documents ... koffer.pdf
Lemoi
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

er bestaan kleinere weerstanden maar je moet weten hoeveel stroom er doorheen gaat! Want als je bijv een 0.25 watt weerstand neemt maar het vermogen is 0.5 watt in de weerstand dan gaat ie vanzelf kapot.
Ik weet niet of je dioden die in de honda beschrijving staat gebruikt, anders zou je er ook twee in serie kunnen zetten. Er valt 0.7 volt over en dus zullen de LEDjes iets minder fel banden. Je kan er dan ook nog 3 in serie zetten als het nog te hel is.
RvW

Lemoi bedankt voor de uitleg. Ga wel meten en dan uit proberen resultaat zal ik wel laten zien.
Arno Luierweert

Ongelezen bericht door Arno Luierweert »

Hoi,

Je hebt toch wel 12 volts ledjes ?

Groet Arno
RvW

Arno Luierweert schreef:Hoi,

Je hebt toch wel 12 volts ledjes ?

Groet Arno
Ja 12 volt, alles doet het ook al goed wil alleen de achterlichten in de topkoffer minder vel laten branden als de remlichten.
Arno Luierweert

Ongelezen bericht door Arno Luierweert »

Mooi gedaan

Groet Arno
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Ruud,
Ik heb de kofferverlichting in levende lijve mogen zien vanmorgen bij Kenny. Het is een prima oplossing geworden als het om zichtbaarheid gaat . . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RvW

Jos wRSm schreef:Hallo Ruud,
Ik heb de kofferverlichting in levende lijve mogen zien vanmorgen bij Kenny. Het is een prima oplossing geworden als het om zichtbaarheid gaat . . . . _004
Dank je wel Jos, het was gezellig. Zal weer foto's plaatsen van de aansluiting en verdere aanpassingen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”