Pagina 1 van 1

Oeps, motor wil niet starten

Geplaatst: 04 okt 2013, 10:15
door AGVerheij
Van de week in alle vroegte (ik vertrek meestal rond 06:45 naar mijn werk) de motor gepakt.
Pak aan, tas in de zijkoffer, Zumo in de houder, helm op, handschoenen aan.
Motor van de bok af, draaien en opstappen
Contact aan, even wachten
Startknop indrukken........
..
niets :$
..
Contact uit, even wachten
Opnieuw startknop indrukken
..
nog steeds niets :(
..
Dan gaat er van alles door mijn hoofd, Wegenwacht, toch maar de auto, wat kan er mis zijn, etc.
Maar nog nooit problemen gehad, hij start altijd in één keer, gisteren niets anders gedaan dan anders, enz. _001
..
C3 helm openklappen, een paar lelijke woorden er uit slingeren en denken wat je nu zal gaan doen :?:
..
In een ooghoek valt me iets op, een kleine hendel die rechtop hoort te staan :roll:
..
:oops: Bij het loshalen van de motorhoes net even de noodstopknop meegenomen :oops:
Zou eigenlijk het eerste kunnen/moeten zijn waar je aan denkt bij niet willen starten.......

Dus uiteindelijk toch gewoon op tijd op mijn werk gekomen, mét de motor _004

Re: Oeps, motor wil niet starten

Geplaatst: 04 okt 2013, 10:19
door marcel72
is toch wel herkenbaar........ :oops:
of de jiffy, of het alarm.

Heb het ook mee mogen maken. Na meerdere vloeken, bleek het dan "gewoon" een van deze zaken te zijn. Goede leermomenten geweest. Zijn nu de zaken waar ik het eerst naar kijk...

Re: Oeps, motor wil niet starten

Geplaatst: 04 okt 2013, 10:24
door AGVerheij
Jiffy gebeurt mij ook af en toe, alarm tot nu toe nog niet.
Maar dan weet ik gelijk wat er mis is (of eigenlijk: wat ik fout doe :oops: ), en ga ik niet eerst aan de wegenwacht denken.......

Re: Oeps, motor wil niet starten

Geplaatst: 04 okt 2013, 15:37
door Inspector Gadget
Een fout maken is niet erg, zolang je de fout maar niet al te vaak herhaaldelijk maakt. :lol:
Jiffy is mij ook wel eens overkomen.

Blij dat het zo iets eenvoudigs was, nu weet je het voor de volgende keer en zo. ;)

Daarom gebruik ik altijd alleen het contactslot om de motor uit te zetten.
De noodstopschakelaar is alleen voor die momenten dat het echt nodig is.

Mijn "opstart" procedure is als volgt;
- Helm, jas & handschoenen buiten de poortdeur neerleggen.
- Headset van de helm aanzetten.
- Motor buiten de poortdeur duwen, op middenbok zetten en starten.
- Motorjas aan, helm op en dan handschoenen aan.
- Opstappen en rustig wegrijden.

Het voordeel dat bij eventuele startproblemen (of iets vergeten o.i.d.) ik niet al gelijk bepakt-en-bezakt ben.
Scheelt weer water op mijn rug. Big RT Smile