Kaartupdate Garmin 2014.2
Moderator: RT_Patrick
- HanTeRT
- 2023
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Full Options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Overijssel
Kaartupdate Garmin 2014.2
Vandaag City Navigator Europe NT 2014.2 geinstalleerd.
Groet,
Han
Groet,
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: Kaartupdate Garmin 2014.2
Is al bijna een maand geleden uitgekomen, dus....? 

Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Ik ben ook even aan het updaten, heb een zumo 660, gekozen voor laden naar toestel en pc via garmin express
Nu doet ie daar een paar uurtjes over bij mij, volledige dekking van europa is klaar.
Maar ik heb het idee dat nümaps lifetime configureren blijft hangen hij staat al een uur op 16 min. resterend
Iemand een idee hoe nu te handelen???
Nu doet ie daar een paar uurtjes over bij mij, volledige dekking van europa is klaar.
Maar ik heb het idee dat nümaps lifetime configureren blijft hangen hij staat al een uur op 16 min. resterend

Iemand een idee hoe nu te handelen???
Het beste is gewoon blijven wachten, niets aan doen.
Als je een Windhoos PC gebruikt, kan je eventueel via ALT-TAB kijken of er nog popup schermen met informatie of foutmeldingen tevoorschijn komen.
De meeste tijd kost het sturen van een dergelijk grote map naar de Zumo 660.
Dat kost inderdaad flink veel tijd en koffie. Veel koffie.
Als je een Windhoos PC gebruikt, kan je eventueel via ALT-TAB kijken of er nog popup schermen met informatie of foutmeldingen tevoorschijn komen.
De meeste tijd kost het sturen van een dergelijk grote map naar de Zumo 660.
Dat kost inderdaad flink veel tijd en koffie. Veel koffie.
5 min geleden nog steeds hetzelfde, koffiepot leeg
buikje rond gegeten.
Heb de update van nümapss geannuleerd, nieuwe update stond wel netjes op de garmin maar niet op de pc.
Kaarten opnieuw installeren gekozen en nu alleen voor de pc.
Daar heb ik een foutje ontdekt (denk ik) Op een gegeven moment wordt er gevraagd met welke gebruiker dit moet worden gedaan.
Huidige gebruiker af een andere, daarbij staat een aangevinkt hokje, weet niet precies meer wat er stond maar het kwam er op neer dat er geen vreemd spul op de pc mocht
Vinkje weggehaald en nu is hij wel aan het updaten.
Vraagje: klopt het dat nümaps lifetime dan het gedeelte is wat op de pc word gezet?
Groet Hans

Heb de update van nümapss geannuleerd, nieuwe update stond wel netjes op de garmin maar niet op de pc.
Kaarten opnieuw installeren gekozen en nu alleen voor de pc.
Daar heb ik een foutje ontdekt (denk ik) Op een gegeven moment wordt er gevraagd met welke gebruiker dit moet worden gedaan.
Huidige gebruiker af een andere, daarbij staat een aangevinkt hokje, weet niet precies meer wat er stond maar het kwam er op neer dat er geen vreemd spul op de pc mocht

Vinkje weggehaald en nu is hij wel aan het updaten.
Vraagje: klopt het dat nümaps lifetime dan het gedeelte is wat op de pc word gezet?
Groet Hans
Volgens mij is de Garmin LifeTime Updater zo'n beetje opgevolgd door Garmin Express? 
http://software.garmin.com/nl-NL/expres ... ents-modal
In principe zou je met de moderne apparaten Garmin Express moeten gebruiken.
Middels Garmin Express wordt er in mijn ervaringen beter gebruik gemaakt van de eventuele (vrije) geheugenkaartje, foutherstel en opschonen van oude bestanden én kaarten.
De GarminLifetimeUpdaterInstaller heb ik sinds 2012 geen update van meer voorbij zien komen.
Wat betreft die vraag over gebruiker kan ik zo 1-2-3 ff niet plaatsen.
Wellicht iets met je OS en de ingestelde veiligheid, dat je de keuze hebt voor welke login-gebruikers op jou PC/OS de kaarten wilt installeren?
Ik vermoed dat de "fout-herstel" (lees: net ff te weinig ruimte voor de routekaart) opschoon-actie van LifeTimeUpdater faalde op je Zumo 660. Ondertussen stond de routekaart al op je pc, want dat is wat volgens mij in het begin al gebeurt, de allerlaatste stap is het "compileren" van de routekaart die dan verzonden wordt naar je Garmin.

http://software.garmin.com/nl-NL/expres ... ents-modal
In principe zou je met de moderne apparaten Garmin Express moeten gebruiken.
Middels Garmin Express wordt er in mijn ervaringen beter gebruik gemaakt van de eventuele (vrije) geheugenkaartje, foutherstel en opschonen van oude bestanden én kaarten.
De GarminLifetimeUpdaterInstaller heb ik sinds 2012 geen update van meer voorbij zien komen.
Wat betreft die vraag over gebruiker kan ik zo 1-2-3 ff niet plaatsen.
Wellicht iets met je OS en de ingestelde veiligheid, dat je de keuze hebt voor welke login-gebruikers op jou PC/OS de kaarten wilt installeren?

Ik vermoed dat de "fout-herstel" (lees: net ff te weinig ruimte voor de routekaart) opschoon-actie van LifeTimeUpdater faalde op je Zumo 660. Ondertussen stond de routekaart al op je pc, want dat is wat volgens mij in het begin al gebeurt, de allerlaatste stap is het "compileren" van de routekaart die dan verzonden wordt naar je Garmin.
Ik doe alles via garmin express voor de duidelijkheid.
Hij staat inmiddels op de pc en zoals je zegt, zal het wel iets met veiligheid te maken hebben.
Toen ik gekozen had voor installatie voor (pc en zumo) kwam het ook voorbij en als je het hokje niet wegvinkt dan krijg je een bericht dat het afgebroken word.
Maar ja de installatie begon gewoon
Maar dat bericht geld dus alleen voor de installatie op de pc, hij installeert hem wel goed op de zumo.
Maar ik heb alles nu goed op de pc en de zumo staan
Hij staat inmiddels op de pc en zoals je zegt, zal het wel iets met veiligheid te maken hebben.
Toen ik gekozen had voor installatie voor (pc en zumo) kwam het ook voorbij en als je het hokje niet wegvinkt dan krijg je een bericht dat het afgebroken word.
Maar ja de installatie begon gewoon

Maar dat bericht geld dus alleen voor de installatie op de pc, hij installeert hem wel goed op de zumo.
Maar ik heb alles nu goed op de pc en de zumo staan

- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Heb probleemloos kaart 2014.2 in BaseCamp geïnstalleerd, met GarminExpress.
Bij installatie op de Zumo660 de melding gekregen dat er tekort is aan opslagruimte. Blijkbaar wil Garmin nog steeds 'updates' náást de bestaande kaart installeren, iets dat m.i. dan dus geen update genoemd zou moeten worden. Maar goed, nog ever verder rommelen met MapInstall en de JaVaWa tools.
Bij installatie op de Zumo660 de melding gekregen dat er tekort is aan opslagruimte. Blijkbaar wil Garmin nog steeds 'updates' náást de bestaande kaart installeren, iets dat m.i. dan dus geen update genoemd zou moeten worden. Maar goed, nog ever verder rommelen met MapInstall en de JaVaWa tools.
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Voor wat het waard is: ik heb (met express (!)) ook eens iets dergelijks gehad: )% resterend. En dat urenlang.dutchmidiman schreef:Het beste is gewoon blijven wachten, niets aan doen.
Express afgesloten en opnieuw gestart. En vervolgens ging hij vrolijk verder..... Soms kun je wachten tot je een ons weegt...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 8308 Weergaves
-
Laatste bericht door scan
-
-