niet kunnen verwijderen linkse kuip
Moderator: RT_Patrick
niet kunnen verwijderen linkse kuip
Hallo
Ik rij met een RT1100 en heb volgend probleem:
Ik zou aan m'n batterij moeten kunnen van m'n motor dus moet ik spijtig genoeg m'n linkse kuip loskoppelen.
nu is alles los en krijg ik ze niet af ter hoogte van de spiegel
heeft iemand hierover tips of ondervindingen van in het verleden?
ik zou mijn kabel van gps moeten kunnen aansluiten op m'n batterij...
grtjs
Jeroen
Ik rij met een RT1100 en heb volgend probleem:
Ik zou aan m'n batterij moeten kunnen van m'n motor dus moet ik spijtig genoeg m'n linkse kuip loskoppelen.
nu is alles los en krijg ik ze niet af ter hoogte van de spiegel
heeft iemand hierover tips of ondervindingen van in het verleden?
ik zou mijn kabel van gps moeten kunnen aansluiten op m'n batterij...
grtjs
Jeroen
- Nico4sen
- 2023
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: niet kunnen verwijderen linkse kuip
De spiegel verwijderen, zit nog een schroef achter. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je lezen hoe je de spiegel het makkelijkst verwijdert.
Succes,
Nico
Succes,
Nico
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Schroef achter de spiegel.
Kijk ook -er is waarschijnlijk nog een in de opening bij de oliekoeler. Daarna is er een soort tang op de kuipdeel dat sluit aan met de koplamp deel tussen de koplamp en spiegel.
Kijk ook -er is waarschijnlijk nog een in de opening bij de oliekoeler. Daarna is er een soort tang op de kuipdeel dat sluit aan met de koplamp deel tussen de koplamp en spiegel.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
dankuwel mannen voor de info ,is ongeloofelijk wat ne mens moet afhalen om juist aan de baterij te kunnen.
morgen ga ik er verder aan werken met dank voor jullie tips !!!
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
T'zijn maar een paar schroefkes hoor....

Djorke schreef:dankuwel mannen voor de info ,is ongeloofelijk wat ne mens moet afhalen om juist aan de baterij te kunnen.
tja als je gewoon bent om vroeger bij m'n yamaha gewoon zadel weg te halen is da toch een groot verschil hoor ;-)JDoubleOP schreef:T'zijn maar een paar schroefkes hoor....
Djorke schreef:dankuwel mannen voor de info ,is ongeloofelijk wat ne mens moet afhalen om juist aan de baterij te kunnen.
Lukt dus niet ,als ik die moertjes er wil afdraaien draait m'n vijs mee ,kheb ook al ciliconspay gespoten zodat wat beter zou glijden als het een beetje los staat maar krijg er geen beweging in

- JDoubleOP
Is de status al zo dat dit moet gebeuren??? Zie link topic schroeven dolgedraaid
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Moertjes? Het zijn alleen maar veel boutjes (schroeven of vijzen in het Vlaams). Er zijn er drie min of meer 'verborgen': onder het zadel, achter de spiegel en vooraan bij de inlaat van de oliekoeler. En vergeet de hele lange bout onderaan in het dashboard niet! Alles los, en daarna een beetje 'wrikken' om het kuipdeel helemaal los te maken. Deksel van het opbergvak gaat gewoon mee (zit aan het kuipdeel vast, vak zelf blijft zitten.Djorke schreef:Lukt dus niet ,als ik die moertjes er wil afdraaien draait m'n vijs mee ,kheb ook al ciliconspay gespoten zodat wat beter zou glijden als het een beetje los staat maar krijg er geen beweging in![]()
Als je ergens een bout + moer combinatie aan het losdraaien bent, heb je de verkeerde te pakken!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- JDoubleOP
Schrijven we hier nu allen over hetzelfde??? M'n Belgisch is niet zo goed
Linkerkuipdeel zit alleen vast met schroefjes. Spiegel eraf(stevige tik met je binnenkant hand op het kunstof buitenkant spiegel geven ondersteunen met je andere hand anders dondert ie onderuit, recht van achteren(rijderskant) naar voren gericht(gaat niet gemakkelijk als ze nog niet vernaggeld zijn) hier zit 1 schroefje achter, buddy eraf, achterste zwarte plastic kap eraf(rond handgreep), dan beginnend bovenaan op de tank linksvoor, dan naar achteren toe werken totdat je bij de buddy bent, dan naar beneden bij het voetgedeelte, onderlangs onderste kuipdeel losmaken, voor de cilinder zitten er ook nog een 2-tal die omhoog erin gedraaid zijn en eentje tussen uitlaatbocht en cilinder, 1 opzij voorin bij de oliekoeler. Dan het kuipdeel van onderuit naar buitentrekken/schuiven, er zit nog een steuntje aan het onderste kuipdeel die uit het bovendeel getrokken moet worden, voorzichtig verwijderen. En Voila...
Suc6
Joop

Linkerkuipdeel zit alleen vast met schroefjes. Spiegel eraf(stevige tik met je binnenkant hand op het kunstof buitenkant spiegel geven ondersteunen met je andere hand anders dondert ie onderuit, recht van achteren(rijderskant) naar voren gericht(gaat niet gemakkelijk als ze nog niet vernaggeld zijn) hier zit 1 schroefje achter, buddy eraf, achterste zwarte plastic kap eraf(rond handgreep), dan beginnend bovenaan op de tank linksvoor, dan naar achteren toe werken totdat je bij de buddy bent, dan naar beneden bij het voetgedeelte, onderlangs onderste kuipdeel losmaken, voor de cilinder zitten er ook nog een 2-tal die omhoog erin gedraaid zijn en eentje tussen uitlaatbocht en cilinder, 1 opzij voorin bij de oliekoeler. Dan het kuipdeel van onderuit naar buitentrekken/schuiven, er zit nog een steuntje aan het onderste kuipdeel die uit het bovendeel getrokken moet worden, voorzichtig verwijderen. En Voila...
Suc6
Joop
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht