BMW navigator III

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
PieteRT

BMW navigator III

Ongelezen bericht door PieteRT »

Geachte forumleden

Ik ben sinds een jaar de trotse bezitter van een heuse BMW -1200- . Bij aanschaf was hierop de BMW navigator III op gemonteerd. Het zag er allemaal veelbelovend uit, en dus mijn net aangeschafte Zumo220 aan een kennis doorverkocht. Nu heb ik al een keer de kaarten er opnieuw opgezet(omdat dit naar mijn gevoel moest) maar ik krijg dan de melding dat ik geen geheugen genoeg heb, en dat ik een selectie moet maken.(de streetpilot 2820 heeft geen mogelijkheid om een geheugen kaart te plaatsen).Nu heb ik het geval dat als ik met vrienden een meerdaagse tour doe, dat als wij een keer de route herberekenen we twee verschillende routes krijgen _003 .(bij dezelfde instelling). Als ik de kaart nu update, is dit probleem dan opgelost of kan het liggen aan het feit dat mijn Nav. 7 jaar oud is? Had al het idee om een nieuwe zumo 350 aan te schaffen, maar als het probleem met een update opgelost is vind ik het ook prima. Scheelt in de portemonee _004 en in tijd.Wie kan mij hierin raden en een paar tips geven.

[groet] PieteRT
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: BMW navigator III

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Wellicht dat dit draadje je wat op weg helpt..viewtopic.php?f=40&t=3159&p=32060&hilit ... set#p32058
PieteRT

Ongelezen bericht door PieteRT »

Hé berrybeer, bedankt voor je snelle reactie. _004 Ik heb echter niet het probleem dat hij niet herkend wordt. My Garmin herkend hem als zijnde een streetpilot 2820 en updaten lukt prima. Om mijn vraag (verhaal) kort te maken; is mijn navigator na updaten van de nieuwste kaarten weer als nieuw? of kan hij door bijv. verouderde hardware of software bij dezelfde instellingen toch een andere route berekenen dan met bijv. een 660 die mijn vrienden dan hebben? _001 Het is best wel irritant dat er op een gegeven moment gezegd wordt: gooi dat ding maar in het winschoterdiep en schaf maar een nieuwe aan. _003

[groet] PieteRT
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je zult, met dezelfde kaarten, maar met verschillende modellen navigatie-apparaten inderdaad enige verschillen hebben.
Ik heb mijn beide apparaten (BNW Nav 4 en Garmin 2820) niet echt helemaal punt-voor-punt vergeleken als het op routes aan komt, maar er is inderdaad enig verschil in de uitkomst.

Wat ik zoal begrepen heb, is dat je het beste de route op de computer kunt laden (BaseCamp of MapSource), wijzigen/berekenen en pas dan onderling met elkander kunt uitwisselen en dan alleen "slechts" laden op je navigatie-apparaat. Dus je navigatie-apparaat niet de berekeningen noch wijzigingen aan de route(s) laten doen.

Ja, de Garmin 2820 is niet de jongste meer, het geheugen is beperkt maar in mijn optiek nog het beste Garmin apparaat voor de motorrijder.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

PieteRT schreef:..Om mijn vraag (verhaal) kort te maken; is mijn navigator na updaten van de nieuwste kaarten weer als nieuw?..
Nee, zeker niet. Daarom verwees ik eerder eigenlijk ook naar de Master-Reset.. :D . Telkens als je een route, track etc op je nav verwijderd, blijft er toch altijd een klein restdeeltje op het geheugen achter. Als de jouwe nooit gereset is, kan ik mij voorstellen dat er na 7 jaar best veel van de bestandjes op het toch al niet te grote interne geheugen staan. De mijne (ook BMW NAV III) deed een paar jaar geleden ineens vreemd (rare routes, lange berekeningen, etc), nadat ik de reset had uitgevoerd had ik nergens geen last meer van en werkte ie weer feilloos.. 8-)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”