Moderators

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Erteetje

Moderators

Ongelezen bericht door Erteetje »

Mede forumleden.

Deze week ben ik door een (ongepaste opmerking van mijn kant) op de vingers getikt door Jos. Volledig terecht!! (ik weet van mijzelf dat ik op het randje kan reageren en daarmee ook vaker bewust de boel op scherp probeer te zetten)
Ik wil de moderators toch even in het zonnetje zetten.
Zij houden het forum netjes en waken over ongepaste opmerkingen en topics op onjuiste plaatsen e.d.
Deze week ook eens rond gekeken op het motor-forum.nl en daar waren de misplaatste opmerkingen extreem te noemen. er wordt daar met modder gegooid op een manier die echt te ver gaat.
Toen ik dit zag kon ik het gevoel van waardering voor de moderators van het RT forum niet meer onderdrukken.
Wat ik zeer waardeer is het persoonlijk bericht dat gestuurd wordt waarom mijn bericht verwijderd werd. Dit is in het verleden wel anders geweest en dat was destijds voor mij rede om het forum voor enige maanden de rug toe te keren.

Persoonlijk wil ik dus bij deze mijn waardering uitspreken over jullie!!!
Ik weet dat het veel tijd en moeite kost. _004 _004 _004

Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe anderen dit nu ervaren.

Ga helemaal los en laat weten wat jullie vinden.

Luc
Erteetje

Re: Moderators

Geen reactie is ook een reactie 8)_
Dus sluiten maar. :)
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Wie zwijgt stemt toe :lol: :lol: :lol:
Maar alle gekheid op een stokje, het vervelende is dat je aan een stukje tekst niet de intonatie kunt zien van hoe iemand iets bedoelt en daarom gaat het ook vaak mis, dit zeg ik ook altijd tegen mijn dochter als zei iemands smsje niet snapt of boos over word, je weet niet wat iemand precies bedoelt je hoort de klemtoon niet.
Maar ik neem mijn petje af voor mensen die veel vrije tijd steken in een forum en ook proberen alles een beetje netjes en beschaaft te houden.
Alle lof voor de moderators

_004 _004 _004
[groet]
HenkvanR -1200-
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Geweldig forum dit.

Zeker de ironie in dit draadje.
Jenny54
Erelid
Erelid
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door Jenny54 »

_oo_ lijkt me zeer gepast na dit compliment

[groet] Jenny

Erteetje schreef:Mede forumleden.

Deze week ben ik door een (ongepaste opmerking van mijn kant) op de vingers getikt door Jos. Volledig terecht!! (ik weet van mijzelf dat ik op het randje kan reageren en daarmee ook vaker bewust de boel op scherp probeer te zetten)
Ik wil de moderators toch even in het zonnetje zetten.
Zij houden het forum netjes en waken over ongepaste opmerkingen en topics op onjuiste plaatsen e.d.
Deze week ook eens rond gekeken op het motor-forum.nl en daar waren de misplaatste opmerkingen extreem te noemen. er wordt daar met modder gegooid op een manier die echt te ver gaat.
Toen ik dit zag kon ik het gevoel van waardering voor de moderators van het RT forum niet meer onderdrukken.
Wat ik zeer waardeer is het persoonlijk bericht dat gestuurd wordt waarom mijn bericht verwijderd werd. Dit is in het verleden wel anders geweest en dat was destijds voor mij rede om het forum voor enige maanden de rug toe te keren.

Persoonlijk wil ik dus bij deze mijn waardering uitspreken over jullie!!!
Ik weet dat het veel tijd en moeite kost. _004 _004 _004

Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe anderen dit nu ervaren.

Ga helemaal los en laat weten wat jullie vinden.

Luc
O nee, we laten hem nog heel even open hoor. Big RT Smile

Erteetje schreef:Geen reactie is ook een reactie 8)_
Dus sluiten maar. :)
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Dat het hier goed loopt, blijkt ook wel uit de aantal posts, aantal leden en hun activiteit hier op dit forum.

Je kan het nooit voor iedereen 100 procent goed doen en de beste stuurlui staan zoals altijd aan wal maar petje af hier voor diegene die er de tijd en moeite willen in stoppen om hier, (samen met de leden) ervoor te zorgen dat dit HET forum is waar we graag vertoeven en terecht kunnen met alle mogelijke dingen.

Keep up the good work and THXXXXXX Big RT Smile
Grts Franky
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Modereren is niet eenvoudig, vooral niet als je daarbij ook nog neutraal wilt blijven en als moderator niet partijdig wilt gaan schrappen in draadjes.
Gelukkig zijn de mods niet roomscher dan de Paus, Maar dat niet iedereen het per sé eens hoeft te zijn met wat wel en wat niet door de "ballotage" komt moge evident zijn...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Vorie
Type: Ik heb een ander type BMW
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Ongelezen bericht door Vorie »

Ik kom niet heel erg veel op het forum, maar als ik zo nu en dan de "schade" eens lekker inhaal valt inderdaad op dat het er hier gemoedelijk en respectvol aan toe gaat. _004 Op andere forums (of is het nu fora _001 ) heb ik dat ook wel eens anders meegemaakt.

van mijn kant dus ook complimenten, zowel aan de moderators als aan degenen die reageren in de verschillende draadjes.... Big RT Smile
groeten, Coen
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is een soort van haat-liefde verhouding tot op zekere hoogte;
Ik ben het zeker ook lang niet altijd helemaal eens met de moderators, maar accepteer het.
Het is Jos zijn forum en dat respecteer ik.

Van een goede moderator merk je weinig tot niets, en dat is over het algemeen ook wel zo.
Het is geen eenvoudige taak en lijkt soms ondankbaar, maar is het wat mij betreft zeker niet.

Het blijft met zoveel mensen net zoveel verschillende meningen en inzichten.
En we kunnen met z'n allen alleen maar onze best blijven doen het zo aangenaam mogelijk te hebben én te houden.
Met hopelijk zo min mogelijk werk voor de moderators. ;)
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Laten we wel wezen het forum wordt 'gemaakt' door de content die de gebruikers er op plaatsen.
De interactie tussen de forumleden bepaald of het een interessant forum is. Is dat niet het geval dan haak je af.
De mods hebben in feite een toezichthoudende functie of de forumleden zich aan de afspraken houden en om te voorkomen dat discussies de verkeerde kant op gaan.
In feite zou je ook alle forumleden een compliment kunnen maken voor hun bijdragen.
Jenny54
Erelid
Erelid
Bijz: Is van Jos, ik mag meerijden.
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Bij deze _004 voor alle welwillende forumleden. Natuurlijk maken jullie er met z'n allen een mooi en interessant forum van, waar we trots op mogen zijn.
Daarom willen we dat ook heel graag zo houden.
_oo_
Jenny
scan schreef:Laten we wel wezen het forum wordt 'gemaakt' door de content die de gebruikers er op plaatsen.
De interactie tussen de forumleden bepaald of het een interessant forum is. Is dat niet het geval dan haak je af.
De mods hebben in feite een toezichthoudende functie of de forumleden zich aan de afspraken houden en om te voorkomen dat discussies de verkeerde kant op gaan.
In feite zou je ook alle forumleden een compliment kunnen maken voor hun bijdragen.
Met vriendelijke groet
Jenny
Beheerder
Afbeelding
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Beste forumleden,

Allereerst natuurlijk iedereen bedankt voor de positieve reacties! Het is ook prettig om te horen als dingen gewaardeerd worden. Wat dat betreft zijn beheerders en moderators soms net mensen... En dat maakt het beheer van een forum aan de ene kant ontzettend leuk, want ook al gaat het om digitale communicatie, het is en blijft mensenwerk en je hebt te maken met heel veel verschillende mensen die, in hun vrije tijd, een hobby delen. Het uitgangspunt is dus dat iedereen hier voor haar of zijn plezier komt. De keerzijde is, dat de factor "mensenwerk" het soms ook lastig maakt. Want hoe lees je zuiver een geschreven tekst en vooral: hoe interpreteer je deze correct? In sommige gevallen zie je discussies ontstaan over zaken waarbij schrijver en lezer elkaar finaal verkeerd begrijpen. Zeker in die gevallen is 'ingrijpen' door het forum-team geboden. En daarbij trachten we inderdaad volstrekt onpartijdig en zonder aanziens des persoons, de goede sfeer op ons forum te bewaken. En omdat een ingreep meestal een zekere mate van frustratie bij de schrijver oproept, proberen we in die gevallen dan ook zo goed en objectief mogelijk bij de betrokkenen onder woorden te brengen waarom we ingrijpen.

Ook als team controleren wij regelmatig bij elkaar of we een tekst nu wel correct geinterpreteerd hebben. Want ook wij als team hebben allemaal een volstrekt verschillende achtergrond en dus ook verschillende ervaringen en inzichten. En na een 'bad-day-at-work' kijk je met andere ogen naar een tekst dan wanneer je fris en fruitig bent. En dat mag op het forum natuurlijk niet af te lezen zijn.

Een terechte opmerking die we ook terug zagen in jullie reacties, is dat een forum net zoveel waard is als de content die door de verschillende gebruikers wordt ingebracht. Dat is ook helemaal waar en inderdaad zeker een compliment aan jullie allemaal waard! _004

En ten slotte willen we graag nogmaals benadrukken, dat we altijd openstaan voor suggesties en opmerkingen.

Iedereen bedankt voor de positieve reacties!

Het RT-forum -Team
Jenny54
Walter
Jos
Bert
Erteetje

Pffff, is het toch nog goed gekomen :D :D :D
Luc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen