nieuw bij dit forum
Geplaatst: 11 aug 2013, 22:36
Beste bmw-ers,
Ik heb enkele weken geleden een grijze bmw r1150rt gekocht uit 2004 met 48000 km op de teller.
Hiervoor heb ik anderhalf jaar op een kawasaki vulcan 750 uit 1996 gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Motorrijden was een oude droom waar ik misschien wat laat (58jr) invulling aan heb gegeven.
Op de bmw is het werkelijk een klasse comfortabeler rijden hoewel het schakelen nog erg moet wennen. Opschakelen lukt inmiddels regelmatig zonder 'clunk' , terugschakelen nog helemaal niet. Ik lees hier ook niet zo veel over op het forum.
Verder vind ik dat de aandrijftrein bij gas loslaten nogal een harde clunk laat horen, zeker bij de tweede versnelling. Ik ga dit eerst maar eens vergelijken met de 1150 van een vriend, ik weet eigenlijk niet precies wat normaal is bij dit type motor.
In dit forum heb ik inmiddels het e.e.a. over dit onderwerp gelezen, naast alle andere nuttige informatie.
Daarom toch maar even voorstellen.
Peter
Ik heb enkele weken geleden een grijze bmw r1150rt gekocht uit 2004 met 48000 km op de teller.
Hiervoor heb ik anderhalf jaar op een kawasaki vulcan 750 uit 1996 gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Motorrijden was een oude droom waar ik misschien wat laat (58jr) invulling aan heb gegeven.
Op de bmw is het werkelijk een klasse comfortabeler rijden hoewel het schakelen nog erg moet wennen. Opschakelen lukt inmiddels regelmatig zonder 'clunk' , terugschakelen nog helemaal niet. Ik lees hier ook niet zo veel over op het forum.
Verder vind ik dat de aandrijftrein bij gas loslaten nogal een harde clunk laat horen, zeker bij de tweede versnelling. Ik ga dit eerst maar eens vergelijken met de 1150 van een vriend, ik weet eigenlijk niet precies wat normaal is bij dit type motor.
In dit forum heb ik inmiddels het e.e.a. over dit onderwerp gelezen, naast alle andere nuttige informatie.
Daarom toch maar even voorstellen.
Peter