CARDO Scala Rider Solo

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mms
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Geleen

CARDO Scala Rider Solo

Ongelezen bericht door Mms »

Wie kan mij helpen?

Ik ben sinds enkele dagen eigenaar van een R1200RT van 2010.
HIerop zit de origenele radio en andere snufjes.

Ik heb (van mijn vorige motor) een TomTom Rider Plus met een BT headset van CARDO Scala Rider Solo.
Mijn telefoon loopt nu via de TT en werkt prima.

Echter vind ik het geluid van de radio via de speakers niet echt prettig.
Liever discreet via de helm.

Hoe kan ik dit regelen zonder dat de inkomende gesprekken of TT instructies worden onderbroken.

Tevens zit ik met de gedachte te spelen om een intercom te kopen om mijn zoontje beter te verstaan.

Wie weet raad? :?: -1200-
Inspector Gadget

Re: CARDO Scala Rider Solo

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook welkom op het RT-forum.
Gefeliciteerd met je 1200RT, hopelijk heb je er lang plezier van met vele veilige kilometers. _004

Terug naar je vraag;
Je bedoelt dat je via Bluetooth je 1200RT radio wilt horen op je Cardo headset zonder dat deze de TT of je GSM onderbreekt?
Dat gaat helaas niet, want op Bluetooth niveau is je radio de laagste prioriteit versus GPS en GSM.
In verband met jou veiligheid, zodat je geen instructies mist van je GPS, of dat je GSM onderbroken kan worden door de radio.

Ik ken de Solo niet exact, maar ik weet dat sommige Cardo modellen slechts een aantal beperkte (gelijktijdige) BT kanalen hebben.
Je kunt kiezen voor een intercom maar het is waarschijnlijk kosten-effectiever om de headset te vervangen.
http://www.cardosystems.com/scala-rider ... comparison

De Cardo Solo heeft ook nog een MP3-ingang (via een draadje) maar ik ken de 2010 1200RT radio niet goed genoeg of deze ook een MP3-uitgang heeft.
Ik weet wel dat de 2010 1200RT radio naast Bleutooth ook, via de (optionele? _001) verloopkabel, een MP3 ingang en zelfs een USB aansluiting heeft in het handschoenenvakje rechts.

Maar jij wenst audio-uit van je radio, en dat is volgens mij wat aangegeven staat op pagina 48 van de radio-handleiding, de stekker bij het stuurbalhoofd.
Ik weet alleen niet of dat Line Out is of Speaker Out, en dus zondermeer "zomaar" op je MP3-ingang van je Solo aangesloten kan worden.

Wellicht anders vragen bij je BMW dealeRT?
Mms
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Geleen

Ongelezen bericht door Mms »

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de helm nog niet gekoppeld gekregen met de radio.
Ook de dealer lukte dit niet.
Nu heb ik nog niet heel veel tijd er aan besteed omdat ik het boekje nog aan het lezen ben.
Wellicht dat ik er dan toch uit kom.

Welke opties zijn er voor intercom?
Op internet wordt je dood gegooid met heel goedkope tot de echte van bmw.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, het klopt dat de BMW radio via Bluetooth ietwat kritisch is.
Die verwacht (o.a.) ondersteuning van het ADP-protocol van de headset, en het spijt mij, maar dat ondersteund de Cardo Solo helaas ook niet.

Maar als ik je een raad mag geven, vervang je Cardo Solo headset.
De Solo is in mijn ervaringen niet Cardo's beste oplossing voor Bleutooth connectiviteit met meerdere Bleutooth producten. _002
Prima voor koppeling aan je navigatie. Punt. Letterlijk. (en je telefoon ook via de navigatie).
Het is een basis headset en meer niet.

Met een goede Bleutooth headset heb je voor de gemiddelde gebruiker helemaal geen intercom meer nodig, die kosten kan je dus jezelf besparen.
Want een intercom kan inderdaad ook nog een hele uitdaging worden, en voor een goed (lees: storingsvrij) systeem ben je ook al snel veel geld kwijt.

Maar dat is mijn mening en ervaring, als je de zoekfunctie van het forum gebruikt en zoekt op "intercom", kom je verschillende draadjes tegen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”