Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Is dit iets dat je voor forumleden wilt gaan organiseren of heb je al een besloten cluppie? Klinkt mij namelijk ook erg goed in de oren.
Ben er 15 jaar terug eens geweest en daar toen diverse stranden en andere locaties bezocht. Erg indrukwekkend allemaal...... En het was er toen ook nog eens fantastisch weer in mei.
Het museum in Caen is erg mooi en wellicht een mooie start. Zo hoor/leer je eerst de hele geschiedenis, welke je daarna kunt gaan bekijken bij de diverse stranden. Kun je er een mooie battlefield tour van maken.
mr805 schreef:
dday is 6 juni volgens mij
2014 is 70 jaar geleden
6 juni valt gunstig op vrijdag in 2014
2014 : 100 jaar geleden :)
Wij vieren dan (vooral in de streek van Ieper) 100 jaar geleden WO I.
Zal een memorabel - lees zeer druk - jaar worden. Veel activiteiten en bezoekers van over de hele wereld.
Als je daar overnachting voor wil zal je zeker goed vooraf moeten boeken ....
Zo organiseert de stad Ieper diverse activiteiten en zijn museumbezoeken nu reeds volzet op diverse dagen !
In elk geval zeer de moeite waard te bezoeken !!
groet, Stijn.
LIVE every moment / LAUGH every day / LOVE beyond words
voor diegenen die al gereageerd hebben
en die nog willen reageren/ goede info/ oid hebben
Na de zomervakantie kom ik er op terug
nog niets staat vast en nog niets is uitgesloten
even de gedachten ordenen................en ideeën spuien, maar ook ontvangen
dday 2014 is 70 jaar geleden´, daar wil ik graag heen
robin0341 heeft interesse getoond om mee te gaan
een maat van mij gaat zeker mee (wat is zeker?) en een andere heeft interesse (we zullen zien)
onderweg komen we zeker langs ieper (100 jaar geleden de grote oorlog gestart, voor ollanders de 1e wo)
idee is woensdag 4 juni vertrek, met de tent achterop,(hotels en B&B in de buurt van st eglise zitten volgens mij nu al vol ) snelweg rijden tot ver in belgie, daarna de kust volgen vanaf duinkerken, overnachten in etretat op de municipal, wandelingetje, hapje en drankje in etretat
donderdag naar st mer eglise e.o, camping zoeken, bij heel slecht weer wellicht een stacaravan of trekkershut
en ook uitzoeken waar we vrijdag moeten zijn om de veteranen te groeten
zaterdag niet al te vroeg op en via de kust (nu de zee eens links) naar ieper
daar op de camping en s'ávonds hapje doen en "the last post" luisteren.
zondag naar huis.
koken doen we alleen als het echt niet anders kan, (van mac tot regionaal frans)
en om een eitje bij het ontbijt te koken op het stokbrood en om koffie/thee te zetten
meer ideen ? laat ze horen, vooral voor de vrijdag!!
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
begrijp ik nu dat er meerdere serieuze belangstellenden zijn ?
ik had zelf gedacht dat een cluppie van 3 tot 4 wel de max zal zijn
maar ik laat me verrassen
Als je naar die streek gaat , doe dat dan vooral niet omdat het een mooi gebied is om er lekker te toeren.
Dan je je euro´s beter besteden. Er is daar toertechnisch niet veel te beleven.
Ga je in het kader van historisch perspectief, dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Iets voor een poll?
Moeten toch wel minimaal 5 man voor te porren zijn?
Laatste x dat ik er was is alweer 14 jr geleden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Ik ben een paar jaar geleden ook naar Normandië geweest met de motor. Ik heb toen de motor meegenomen op de trailer achter de auto. Goedkoop hotel geboekt in Le Havre F1 en daar overnacht. De auto en trailer laten staan en verder op de motor richting Normandie. 2e overnachting in St Mere Eglise en ook nog even doorgestoken naar le mont St Michel. Daar ook vernacht in het Ibis en de volgende dag weer naar Le Havre.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Belangstellenden totnutoe:
mr805
bmwalter
Wullum
En heel misschien JvdBteV
Medebeemers, mijn collega is al een tijdje bezig om hier met wat vrienden heen te gaan alleen een hotel reserveren is een drama.
Schijnt dat bijna alles in de buurt daar al volgeboekt zit.
Dus mocht je iets vinden zou ik dat gelijk reserveren want het is druk rond die tijd daar namelijk.
Overal wordt aangegeven dat dit een groot evenement word met 70 jaar en de laatste overlevenden een dermate hoge leeftijd krijgen dat het maar de vraag is of die met 75 jaar nog aanwezig kunnen zijn.
Jan, geen idee maar houdt er rekening mee dat dit een giga evenement gaat worden vanwege de hoge leeftijd van de overlevenden. Denk maar na 70 jaar later en toen 18 jaar?
Even een link voor de liefhebbers, nu kun je kijken wat er zoal te doen is rond die dagen.
Helaas kan ik zelf niet want ik ben in de weer met de aankomende herdenking van 100 jaar 1e wereldoorlog.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Heb zo'n gevoel dat er eigenlijk geen èchte animo voor dit tripje lijkt te zijn
Heb er zelf maar vanaf gezien...
Maar mss dat mr805 eea al heeft geregeld en ik dat heb gemist
Inderdaad, hoe graag ik ook wil. ...
Maar de zomervakantie gaat door. En wel wederom naar het noorden.
Wanneer ik wel kan weet ik niet.
Gisteren nog een vogel met een prachtige gerestaureerde Liberator gesproken.
Die ging er heen met de club van " Keep them Rolling". Eigenlijk - wel beschouwd - is BMW er niet op zijn plaats als duitse motor?
Of zie ik dat verkeerd?
J vd B te V schreef:...knipperdeknip... Eigenlijk - wel beschouwd - is BMW er niet op zijn plaats als duitse motor?
Of zie ik dat verkeerd?
Zolang je niet op een BMW Wehrmacht Gespann met oorspronkelijke beschildering en in authentieke bijpassende klederdracht gaat, zal het vermoedelijk wel meevallen...