Pagina 1 van 1

Niet Starten

Geplaatst: 18 jul 2013, 01:07
door Arno Luierweert
Hallo BMW Vrienden,

Vrijdag een ritje gereden niks aan de hand, gisteren woensdag de motor uit de schuur.
Niet starten , wat is dit nu weer dacht ik, vrijdag wel woensdag niet, heel vreemd.
Ik hoorde de benzinepomp niet , en zag dat het olieindikatie paneel vol uit stond.
Toen massa kabel van de accu afgehaald en weer gemonteerd toen kon ik de motor wel starten.

Komt dit vaker voor of gewoon pech, hallgevers, cdi.
Is dit op te lossen dat het niet vaker voor komt of gewoon steeksleutel 10 meenemen.

Groet Arno

Re: Niet Starten

Geplaatst: 18 jul 2013, 21:54
door japachap
Dat is erg raar!
ZIt het thuis op een accu/druppellader? Wat zijn de spanning tussen de accu posten bij geen loading/aanzetten/starten/idle toeren en 4000tpm?
Het lijkt mij toevallig dat na het loskoppelen van de accu alles weer goed was. Nooit problemen gehad met de kontactslot bedrading?

Re: Niet Starten

Geplaatst: 18 jul 2013, 22:15
door Arno Luierweert
Nee, niks mee aan de hand,

Denk zelf een relaistje te plaatsen tussen de CDI en pluspool.

Van contackt af, relais open , op contackt relais dicht,

Vroeger had ik een Volvo 440 die had toen het zelfde probleem, maar die was op gas.

Groet Arno ;)

Re: Niet Starten

Geplaatst: 19 jul 2013, 17:34
door Arno Luierweert
Hallo BMW Vrienden,

Net terug van een klein ritje ongeveer 60km.

Staat de motor voor de poort, motor uit, poort open, motor starten , niks dus niet starten weer de zelfde storing vreemd toch.

Wat is het nu , te warm voorheen toen het iets kouder was geen problemen nu wel.
Geef me raad.
Tevens staat nu de motor met de storing in de schuur.

Groet Arno

Re: Niet Starten

Geplaatst: 19 jul 2013, 21:44
door clemturbo
Heb je dit probleem na stilstand of slaat hij ook af tijdens het rijden?

Re: Niet Starten

Geplaatst: 19 jul 2013, 22:23
door Arno Luierweert
Hallo, Buurman.

1ste keer neer gezet volgende keer het starten niet dus het probleem
2de keer terug naar een ritje motor uit niet starten toen het probleem

Groet Arno

Re: Niet Starten

Geplaatst: 20 jul 2013, 08:21
door clemturbo
Ik heb het met mijn k100 gehad, die begon te stotteren, en viel uit, moest toen zeker 10-15 min wachten en toen wou die pas weer aanslaan.
Dit deed zich voornamelijk voor bij warm weer. En dat is verdomd lastig, als je in de bergen rijd, en helemaal als dit in een bocht gebeurd.
Bleek de hallsensor te zijn. Maar denk niet dat dat het bij jouw is, omdat je het tijdens het rijden niet hebt.

Draait de startmotor wel rond, of doet hij dan helemaal niks? Als je de pomp niet hoort, dan heeft het wat met de stroomvoorziening te doen lijkt mij.
Benzinepomp relais? slechte soldering/ingebrand.

Re: Niet Starten

Geplaatst: 20 jul 2013, 08:27
door jaapvanthoff
grote overgangsweerstand bij de accupolen? na het losnemen waren je problemen over. mogelijk heb je ongemerkt wat corrosie weg gehaald....?
Controleer ook de massa aansluitingen op het frame en als je toch bezig bent, de + kabel op de startmotor.

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 11:49
door Arno Luierweert
Hallo BMW vrienden

Ik heb gezien dat de keerring wat achter de Hallgevers zit iets olie lekt is dat de oorzaak van niet starten van de motor.

Groet Arno

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 12:02
door PaPinkelman
Kan het niet de schakelaar van de zijstandaard zijn? Met mijn K1100 ook wel eens gehad, na een (korte) stop) niet meer starten. Bleek dat de schakelaar van de zijstandaard (die ervoor zorgt dat je de motor niet kunt starten op de zijstandaard) een beetje gammel was. Een keer aan jutteren en het probleem kwam niet meer terug. In het ergste geval vervangen.

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 14:24
door Arno Luierweert
Frank,

Nee , het olie indikatie staat voluit en de benzinepomp hoor je niet zodra ik de accu pool of de 2de zekering van boven los maak en weer terug zet kan ik de motor gewoon weer starten en rijden.
Heel grappig zo`n probleempje
Groet Arno

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 14:39
door AGVerheij
Met mijn -1150- ook wel 'rare' startproblemen gehad. Bleek toen (door wegenwachter opgespoord) stevige corrosie te zijn op de aansluiting van de startmotor. Hierdoor soms wel en soms niet genoeg contact om deze rond te laten draaien. En bij onvoldoende contact blijft-ie wel stroom trekken waardoor de rest ook niet op gang komt.
Schuurpapiertje en een nieuw kabeloogje was voldoende om de problemen op te lossen.

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 16:05
door Garfield
Wat AGVerheij zegt, heb ik wel vaker gehoord. Zelfs van corrosie binnenin de massakabel. De aansluitingen zagen er schoon uit maar door de weerstand van de massakabel ging de startstroom nagenoeg verloren. Bij het opensnijden van de kabel kwam dat aan het licht. De oplossing was een nieuwe kabel, misschien even bij jouw motor doormeten? Omdat het nadat je aan de accupolen hebt geschroefd het erna weer doet, zit ik ook aan een overgangsweerstand te denken.

Maar start je motor niet, of slaat het niet aan? Maakt best verschil ;)

Wat ook al eerder geopperd is, staat/stond het op de jiffy?
Alarmsysteem? Ik heb bij mijn vorige RT best wat ongemak van de SpyBall alarm gehad, met name de startonderbreker, wel starten maar aanslaan, ho maar. _003 Als je dat een paar keer overkomt weet je niet hoe snel je dat moet uitbouwen :D

Succes.

Re: Niet Starten

Geplaatst: 24 jul 2013, 23:39
door Arno Luierweert
Nee dat is allemaal goed,
Ik rij een stuk zet motor uit en vervolgens gaat de motor in storing , je hoort benzinepomp niet en de oliepeil slaat voluit.
Heeft tot nu alleen met dit warme weer gedaan, voor heen geen last gehad.
zit nu te overwegen om de zekering eruit te halen en met een relais te plaatsen en met de zekering natuurlijk.
Dan weet ik ten minste dat de storing niet mer terug komt , maar of dat de oplossing is geen idee.

Groet Arno