Pagina 1 van 1

Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 09:23
door BMW851strada
Hallo allemaal.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niemand tegen de schenen wil trappen!! :$

Sinds bijna twee maanden hebben we (mijn vriendin en ik) een r1150rt uit 2002 (zonder twinspark dus). En dat "we" is belangrijk want zelf heb ik niks met een r1150rt of andere toermotoren. Maar ben overtuigd Ducati-rijder. Al jarenlang. Momenteel een 851 strada. Klant bij Affetto.
In februari gaf mijn vriendin aan wel motor te willen rijden, achterop. Ze heeft verder geen ervaring of iets met motoren. Daar ik een zwak voor 2-cylinders heb en voor kwaliteit ga (ja, heeft een Ducati óók :D ), ben ik meteen en als enige aan een r1150rt gaan denken.

Bij een dealer in de buurt stonden 5! Na vergelijk en proefrit gekocht. Deze RT is een uit Duitsland ingevoerde met veel extra's. Denkmaan derde koffer, radio, stuurverhoger en -verwarming etc. Prima geholpen door Eric en Jacqueline bij Motor Venray.

Door tijdgebrek hebben we nog niet veel kunnen rijden maar een paar dingen vallen op. De motor rijdt ontzettend relaxt, het blijkbaar bekende gevoel bij de niet-twinsparkmodellen bij constante snelheid herken ik en de versnellingsbak vind ik....bagger. :oops: Laat aangrijpingspunt, enorm geklak.
En waar ik me over blijf verbazen is dat BMW die richtingaanwijzers doet zoals ze ze doen: gescheiden met nog eens een aparte knop voor het uitzetten.
Mijn vriendin vindt het achterop geweldig!!! Zal zij in jullie ogen wel de betere motorkenner zijn ;)

Voor losse dagen en weekendjes met z'n tweeen op pad een geweldige motor.




Beetje motorachtergrond over mezelf:
Ducati-addict zoals gezegd. Maar niet nadat ik eerst uit kostenoverwegingen wat Japans gereden had, Vaker een paar motoren tegelijkertijd. Waaronder meerdere keren mijn grote liefde op motorgebied qua model: Suzuki GSX 750/1100 S Katana.
Aan Ducati's in het verleden 851 strada ( nu dus weer ), 900 supersport, 900 superlight. Kleine 20 jaar Duc's.


Groetjes allen, fijn hier te zijn
Patrick

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 10:54
door Ton1959
Hoi Patrick,
Ik moet toegeven de richtingaanwijzers bij BMW vind ik ook een rare constructie maar het schakelen is gewoon wennen. Het kan zonder geklak. KFR is gewoon een kwestie van motor goed afstellen.
Elke motor heeft wel iets dat je graag anders zou zien en volgens mij heeft Ducati best wel veel dingen die ik liever wat anders zag maar ik wil de schenen niet te pijnlijk maken. Het geluid van de Ducati is mooi hij stuurt goed en ze zien er best mooi uit . Dus ik zou zeggen rijd eerst eens een tijdje op de BMW en laat hem even goed afstellen en over een tijdje staat die Ducati wat meer in de schuur denk ik. Welkom hier

Ton _004

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 11:15
door J vd B te V
Hallo "Desmo-Patrick"!:grin:
Welkom hier. In mijn omgeving zitten ook veel "Ducatisti's".
Vind ze ook geweldig, maar ik rij boxers uit praktische overwegingen. En elk merk heeft wel wat. ......
Veel plezier in dit forum!

Groeten van Jan via Tapatalk

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 12:52
door Inspector Gadget
Tja, en zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Niets mis mee natuurlijk.

Wat betreft het knipperlicht is er een oplossing genaamd de Kisan SignalMinder.
Ik geef het ruiterlijk toe, dat had er standaard op moeten zitten.

Voor de knipperlicht-uit knop is er de Wunderlich Turn Signal Cancel Lever, maakt deze veel beter bereikbaar.

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 13:32
door HenkvanR
dutchmidiman schreef:
Voor de knipperlicht-uit knop is er de Wunderlich Turn Signal Cancel Lever, maakt deze veel beter bereikbaar.
Smaken verschillen blijkbaar want ik weet niet wat er mis is met de bereikbaarheid van de uit knop, hij zit praktisch onder mijn duim. Kan er goed bij, of ligt dit aan het bouwjaar, 2006.

Verstuurd van mijn S500 aan alle forumleden

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 13:52
door Inspector Gadget
@HenkvanR;
De Ducatist die dit draadje begon schrijft over de 1150RT.

Maar ook voor de 1200RT is de knipperlicht-uit schakelaar in mijn optiek zeer onhandig geplaatst.
En daarin ben ik blijkbaar niet de enige, anders zou Wunderlich daar niet een oplossing voor bedacht hebben denk ik zo. ;)
Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!

PS: Tot bouwjaar 2010 zijn er geen verschillen in de knoppenpartij voor de 1200RT, volgens mij.
Behalve de (verlichte) alarmlichten-knop op de 2005. Maar ik mij vergissen natuurlijk. :lol:

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 13:56
door J vd B te V
Ik heb in 2006 bij mijn 1100 even moeten wennen maar hoop dat BMW dit nooit veranderd! !!
Vind het ideaal.

Groeten van Jan via Tapatalk

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 14:12
door Inspector Gadget
Ben het geheel met je eens;
Ik lees dat sommige (diehard? _001) BMW-ers het priegelige "Japanse" knipperlicht-knopje op bouwjaar 2010 & verder maar niks vinden.

Een 1100RT of een 1150RT met een Kisan SignalMinder (en eventueel de Wunderlich knop) vond ik de ideale combinatie.

Op de 1200RT mis ik diverse functionaliteiten van de Kisan SignalMinder, zoals de same-side-on/same-side-off (heb je de cancel-knop helemaal niet meer nodig).
Gelukkig is er wel de Wunderlich cancel-knop vergroter, voor de gehele RT-reeks, dus 1100RT, 1150RT én de 1200RT.

Het probleem is niet belangrijk, de oplossing is. :lol:

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 14:44
door J vd B te V
Vindt het handig als je rotondes af gaat of na inhalen terug naar rechts gaat.
Bovendien (en dat wist een motoragent niet eens.....) kan je in geval van nood met twee duimen tijdens noodstop meteen alarmlichten laten knipperen als je links en rechts gelijktijdig in drukt.

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 22 jun 2013, 20:28
door Benji
Hoi Patrick

Heb zelf ook een Ducati 851 strada gehad, een dijk van een motor waar ik 20000 km op heb gereden, maar toen heb ik mijn vrouwke ontmoet en toen overgestapt op een meer comfortabele motor. Dat de versnellingsbak van een 20 jaar oude Ducati beter is dan die van een 10 jaar oude BMW, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als je lange reizen wil maken met vrouwlief ben je beter af met de RT. Onderhoudstechnisch vond ik de Ducati niet echt goedkoop, maar toen ging ik nog naar de dealer (Freddy Nijssen). Veel suc6 met de RT.

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 23 jun 2013, 00:23
door JDoubleOP
Hallo Patrick,

[welkom] ik moet zeggen dat mijn hart ook sneller gaat kloppen van "Ducati", maar uit praktische+kosten overweging toch een 1100RT aangeschaft.
Heel veel veilige kilometers gewenst samen met je boswachter :lol: en natuurlijk leesplezier op het forum. Gebruik de zoekfunctie voor de nodige info en mocht je iets niet kunnen vinden, gewoon posten in het desbetreffende topic.
Ik verwacht dat je na verloop van tijd de RT meer gaat waarderen met name op de wat langere trips, ondanks het klakken in de bak(Tip: schakel iets onder druk/met gevoel op).
Time will tell.

[groet]
Joop

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 26 jun 2013, 22:25
door bartb
image.jpg
image.jpg (31.56 KiB) 134 keer bekeken
....waarom kiezen? De R1150rt voor woon-werk en de duc999 voor weekend.....en beide voor de lol. Klinkt misschien een beetje hautain maar als je 2e(3e)-hands aanschaft, het grote onderhoud overlaat aan de expert (msa en ddd) en zelf het kleine werk niet schuwt valt het kwa kosten nog best mee.

Groet en welkom, een mede-Ducatista op een BMW (of andersom :?: )

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 09 jul 2013, 12:38
door BMW851strada
Hallo allen.

Bedankt voor jullie welkom en reacties.


@bartb
Kiezen hoeft gelukkig niet. Beide motoren voor de hobby / de lol :D
Leuke combi, een Duc met een BMW!

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 09 jul 2013, 12:52
door Jos1200rt
Welkom in de club. Via deze link http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... a%2090.htm heb ik even gekeken naar het model ducati dat jij rijdt. Gelet op de onderste foto moet ik toegeven dat het verschil tussen Italianen en Dikke Duitsers groot is. Maar liefde overwint alles zeggen ze dus bij je 20 jarig huwelijksfeest zal je misschien wel toegeven dat je wel gewend raakt aan de BMW knipperlicht bediening.
Maar verder 2 cilinders blijven toch aantrekkelijk iw welke opstelling dan ook _004
Veel Rijplezier [groet] Jos

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 09 jul 2013, 14:26
door BMW851strada
Jos,
:lol: :lol:
precies die onderste foto is van het model dat ik heb. 1992 strada.
De motor, tenminste.
Dat andere model moet ik nog eens ff gaan zoeken in de garage...... _004

De eerste 3 foto's zijn van het eerdere type 851; de 4e is van een 900supersport.


[groet] Patrick

Re: Een Ducatista op een BMW.......

Geplaatst: 09 jul 2013, 14:34
door Ton1959
Ik was al even jaloers dacht toch even dat je het andere model had _005 _005 _005