Lekkende linker voor vorkpoot
Moderator: RT_Patrick
- Heavy-NL
- Type: Overig R-serie
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Lekkende linker voor vorkpoot
Vorige week heerlijk aan het toeren geweest in de Eifel. Wat een feest is het rijden daar. Wel zag ik dat de eerste dag de linker voor vorkpoot begon te lekken aan de bovenkant (onder gaat niet denk ik).
Eerst een beetje zweten maar dat werd rap flink lekken, mede ook door de zomerse temperatuur van 31 graden denk ik.
Al zoekend lees ik dat dit geen moeilijke reparatie is, een paar olie keerringen, kappen en olie. Maar om zeker te zijn vraag ik jullie of er nog andere zaken zijn waar ik op moet letten of tegen kan komen.
Ik heb de documentatie waar partnummers in staan en dat helpt enorm met bestellen :)
Dus de vraag in het kort is;
Als ik deze lekkage te lijf ga, waar moet ik op letten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Eerst een beetje zweten maar dat werd rap flink lekken, mede ook door de zomerse temperatuur van 31 graden denk ik.
Al zoekend lees ik dat dit geen moeilijke reparatie is, een paar olie keerringen, kappen en olie. Maar om zeker te zijn vraag ik jullie of er nog andere zaken zijn waar ik op moet letten of tegen kan komen.
Ik heb de documentatie waar partnummers in staan en dat helpt enorm met bestellen :)
Dus de vraag in het kort is;
Als ik deze lekkage te lijf ga, waar moet ik op letten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Eerst een R1100RT en nu een R1150R, weer eens wat anders.
- Hamster
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
- Woonplaats of omgeving: Twente
Re: Lekkende linker voor vorkpoot
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
- Hamster
En zie: viewtopic.php?f=1&t=3635
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
- Heavy-NL
@Hamster, bedankt voor het zeer onderhoudende filmpje. Leuk om die kerel aan het werk te zien ondersteund door kleurrijk commentaar.
Ziet er inderdaad niet moeilijk uit mits je de juiste tools hebt. Dat wordt nog even zoeken.
En de topic had ik niet gevonden, geen idee waarom niet. Hij staat vol met nuttige info, wederom bedankt.
Ziet er inderdaad niet moeilijk uit mits je de juiste tools hebt. Dat wordt nog even zoeken.
En de topic had ik niet gevonden, geen idee waarom niet. Hij staat vol met nuttige info, wederom bedankt.
- Hamster
Graag gedaan. Inderdaad een bijzondere (en continue vloekende) monteur. Volgens zegt hij in één van z'n vele filmpjes dat hij een oud medewerker (monteur) van BMW is. Aan de verschillende filmpjes te zien heeft hij er nogal verstand en komen de "klusjes" wellicht makkelijker over dan ze daadwerkelijk zijn. Als hij laat zien dat de keerringen in 10 minuten kunnen worden verwisseld, dan trek er maar twee uur voor uit... 
Veel succes.

Veel succes.
- Heavy-NL
LOL, als BMW monteurs zo snel kunnen werken zijn de belachelijke hoge kosten in die garages al helemaal niet te verklaren.
Ik hoorde vrijdag iemand zeggen, mijn voorband voor mij K1100 koste € 390.- bij de BMW dealer
en hij was er trots op.
Ik begrijp dat niet.
Ik hoorde vrijdag iemand zeggen, mijn voorband voor mij K1100 koste € 390.- bij de BMW dealer

Ik begrijp dat niet.
- Heavy-NL
Vorige week Kenny gemaild en die wil beide seals vervangen voor net over de € 100.- Daar ga ik niet voor tobben.
Afgelopen zaterdag zou ik bij hem langsgaan echter verstuikte ik vrijdag mijn enkel dus ff geen motor rijden.
Volgende week zaterdag poging 2. :)
Let the sun shine...
Afgelopen zaterdag zou ik bij hem langsgaan echter verstuikte ik vrijdag mijn enkel dus ff geen motor rijden.
Volgende week zaterdag poging 2. :)
Let the sun shine...
- Heavy-NL
Poging 2 achter de rug en problem solved :)
- Hamster
Mooi.
Als ik de lovende verhalen over Kenny zo hier en daar lees, dan zal hij er ook geen uren over hebben gedaan. In ieder geval zal het met de kwaliteit van de werkzaamheden dan wel goed zitten.
Veel rijplezier maar weer!
Als ik de lovende verhalen over Kenny zo hier en daar lees, dan zal hij er ook geen uren over hebben gedaan. In ieder geval zal het met de kwaliteit van de werkzaamheden dan wel goed zitten.
Veel rijplezier maar weer!
- Heavy-NL
@Hamster, klopt allemaal. Hij was binnen een uur klaar en kon ik weer op pad.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht