Brandstof verlies bij gebruik Jiffy... OPGELOST.
Geplaatst: 15 jun 2013, 19:40
Vandaag tijdens een pauze de R1100RT even op de zijstandaard gezet.
Bij terugkomst na een minuut of tien lag er brandstof onder de motor.
Even de feiten:
Voor de rit is de motor volgetankt.
Er is geen gaatje geboord in de hals van de vulopening, dus de tank zat niet propvol.
Er is 70 km gereden voor de pauze, fietsje verbruikt 1 op 15, dus er was ongeveer 5 liter brandstof uit.
De motor stond op de zijstandaard, maar hij stond niet overdreven schuin. (De parkeerplaats liep schuin af, en hij stond "tegen de berg op" geparkeerd.)
De brandstof kwam uit een van de slangen die onder de motor uitkomen.
De hoeveelheid schat ik in op een 50 cc, de buitentemp was een 20 graden.
We hebben een rustige rit gereden vooraf.
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat de ontluchting van de tank dicht zit, waardoor overdruk ontstaat. (waar zit die?)
Kan dit, of heeft iemand andere ideeën hierover?
Ik kon zo snel op het forum niks terug vinden over dit onderwerp.
Bij terugkomst na een minuut of tien lag er brandstof onder de motor.
Even de feiten:
Voor de rit is de motor volgetankt.
Er is geen gaatje geboord in de hals van de vulopening, dus de tank zat niet propvol.
Er is 70 km gereden voor de pauze, fietsje verbruikt 1 op 15, dus er was ongeveer 5 liter brandstof uit.
De motor stond op de zijstandaard, maar hij stond niet overdreven schuin. (De parkeerplaats liep schuin af, en hij stond "tegen de berg op" geparkeerd.)
De brandstof kwam uit een van de slangen die onder de motor uitkomen.
De hoeveelheid schat ik in op een 50 cc, de buitentemp was een 20 graden.
We hebben een rustige rit gereden vooraf.
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat de ontluchting van de tank dicht zit, waardoor overdruk ontstaat. (waar zit die?)
Kan dit, of heeft iemand andere ideeën hierover?
Ik kon zo snel op het forum niks terug vinden over dit onderwerp.