Voorstellen jan lwn
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Voorstellen jan lwn
Hallo bmwrt-liefhebbers,
Mijn naam is Jan van Leeuwen. Ik heb bijna 50 jaar in de elektrotechniek gewerkt bij een overheidsbedrijf. Sinds 2 jaar verdien ik van mijn welverdiende rust. Toen ik 60 jaar werd, vond ik het tijd worden om mijn motorrijbewijs te halen. Daarvoor was het nog niet mogelijk met 3 kinderen in huis. Een jaar later kon ik mijn droom waarmaken. Mijn oog was gevallen op een BMW R1100RT uit 1996, glaciergrün (zilvergrijs) die er nog mooi uit zag. Op dat moment 11 jaar oud en 72.000km op de teller. Nu 5 jaar verder met 96.000km op de teller. Wat een heerlijke motor is dit toch en hij rijdt ook zo geweldig. Het rijden doe ik helaas alleen, omdat mijn vrouw reuma heeft en niet achterop kan door de pijn. Dan probeer ik alleen te genieten van de omgeving en de techniek van de motor. Ik heb ook nog een Garmin Zumo 550 op de motor geplaatst. Daarmee rijd ik alleen een route van A naar B. Ik zou graag de techniek willen leren om routes te downloaden en dan via de Zumo 550 na rijden. Misschien zijn er leden die deze senior willen helpen met de computer en navigatie. Ben benieuwd naar de reacties en adviezen van jullie die al een tijd genieten op zo'n mooie motor.
O ja, ik rijd nog steeds op een Zündapp C50sport uit 1974. Een oldtimer dus. Maar dat is een ander verhaal. Ook niet zeggen: "Die heb ik ook gehad". Dat is de domste fout die iemand kan maken om een Zündapp weg te doen.
Met vriendelijke motorgroet Jan
Mijn naam is Jan van Leeuwen. Ik heb bijna 50 jaar in de elektrotechniek gewerkt bij een overheidsbedrijf. Sinds 2 jaar verdien ik van mijn welverdiende rust. Toen ik 60 jaar werd, vond ik het tijd worden om mijn motorrijbewijs te halen. Daarvoor was het nog niet mogelijk met 3 kinderen in huis. Een jaar later kon ik mijn droom waarmaken. Mijn oog was gevallen op een BMW R1100RT uit 1996, glaciergrün (zilvergrijs) die er nog mooi uit zag. Op dat moment 11 jaar oud en 72.000km op de teller. Nu 5 jaar verder met 96.000km op de teller. Wat een heerlijke motor is dit toch en hij rijdt ook zo geweldig. Het rijden doe ik helaas alleen, omdat mijn vrouw reuma heeft en niet achterop kan door de pijn. Dan probeer ik alleen te genieten van de omgeving en de techniek van de motor. Ik heb ook nog een Garmin Zumo 550 op de motor geplaatst. Daarmee rijd ik alleen een route van A naar B. Ik zou graag de techniek willen leren om routes te downloaden en dan via de Zumo 550 na rijden. Misschien zijn er leden die deze senior willen helpen met de computer en navigatie. Ben benieuwd naar de reacties en adviezen van jullie die al een tijd genieten op zo'n mooie motor.
O ja, ik rijd nog steeds op een Zündapp C50sport uit 1974. Een oldtimer dus. Maar dat is een ander verhaal. Ook niet zeggen: "Die heb ik ook gehad". Dat is de domste fout die iemand kan maken om een Zündapp weg te doen.
Met vriendelijke motorgroet Jan
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: Voorstellen jan lwn
Jan, van harte welkom op dit forum. Er is volgend weekend een Basecamp voorlichting. Je kunt erover lezen in een ander draadje. Wellicht -op dit moment- iets te hoog gegrepen gezien je vraagstelling, maar ik attendeer je er toch even op.
Basecamp is het programma van Garmin om bijv. nieuwe routes te maken en te importeren naar je zumo. Misschien heb je er iets aan.
Basecamp is het programma van Garmin om bijv. nieuwe routes te maken en te importeren naar je zumo. Misschien heb je er iets aan.
GrTz
BertL
BertL
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo Jan,
Toch maar weer gelukt, het aanmelden op ons
. Met een beetje hulp onzerzijds is dat prima gegaan, toch?
Maar natuurlijk ook van harte welkom hier.
Je worstelt nog een beetje met je Garmin? Mag ik je dan deze tip geven? Bezoek deze website eens: http://www.mrgps.nl/motor/
Hier krijg je alvast de nodige basisinformatie op een presenteerblaadje.
veel plezier met je RT en het forum.
Jos
Toch maar weer gelukt, het aanmelden op ons

Maar natuurlijk ook van harte welkom hier.
Je worstelt nog een beetje met je Garmin? Mag ik je dan deze tip geven? Bezoek deze website eens: http://www.mrgps.nl/motor/
Hier krijg je alvast de nodige basisinformatie op een presenteerblaadje.
veel plezier met je RT en het forum.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Hallo Jan,
[welkom] op het
. Heel veel lees en rij plezier gewenst en je hebt een PB'tje.
Joop
[welkom] op het

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Joop
Hallo Jan,
Welkom op dit forum!
Dit forum kan je werkelijk op alle gebied bijbrengen, er is zoveel kennis aanwezig van werkelijk alle aspecten.
Groeten,
Easy Louis
Welkom op dit forum!
Dit forum kan je werkelijk op alle gebied bijbrengen, er is zoveel kennis aanwezig van werkelijk alle aspecten.
Groeten,
Easy Louis
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!