Ook Marc010 stelt zich even voor...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

marc010

Ook Marc010 stelt zich even voor...

Ongelezen bericht door marc010 »

Ik ben een 48-jarige man, woont in de buurt van R'dam met zijn 23 jarige vriendin en 5 maanden jonge dochter en zoon van 14 en heb sinds bijna 4 jaar mijn A'tje.

Sinds vorige week in het bezit gekomen van een BMW R1200RT van november 2007 met 46.000 op de teller. De 'standaard' versie dus zonder het electronische veersysteem, radio en zadelverwarming. Maar wat een verschil... ik kom van een '99 BMW K1100LT ;-) Hiervoor had ik een Kawasaki GPX600, een soort kruising tussen sport en toer maar mijn voorkeur ging al snel uit naar een echte toerfiets.

Ik rij het hele jaar door (niet dagelijks) maar zodra de regen de pekel v/d weg gespoeld heeft, de temperatuur boven de 5, 6 graden is en aanleiding is, pak ik de motor.

De planning is om binnenkort de 2 h7 dimlichten te vervangen door Xenon, iets wat ik bij mijn K1100LT met succes gedaan heb en er loopt een aanvraag bij een BMW dealer om de zadelverwarming te installeren. Aan het zadel zit al een electrische kabel maar goed, dat is even afwachten.

Vragen? Opmerkingen? Tips? Kom maar op ;)
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Ook Marc010 stelt zich even voor...

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom en heel veel veilige kilometers gewenst ;)

Grts Franky
Grts Franky
Inspector Gadget

Re: Ook Marc010 stelt zich even voor...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, welkom hier!
Ook al is het buiten vaak guur en nat, hier is het vaak warm en knus. ;)

Wat betreft Xenon kan je de zoekfunctie van het forum gebruiken, daar zal je vele draadjes vinden over Xenon.

Omdat de 1200RT CAN-bus heeft, kan je niet "zomaar" Xenon monteren, je Xenon-kit moet daar wel voor geschikt zijn.
Ik adviseer het merk Pilot, uit eigen ervaringen en wat ik ook van anderen verneem.
Qua kleurentemperatuur adviseer ik met klem niet hoger dan 6000K, liefst lager te kiezen.
Anders gaat het ten koste van je zicht en zichtbaarheid.

Om Xenon te monteren op de 1200RT dien je de tupperware te verwijderen:
[media]2UHU4ZQ2C_Q[/media]

Montage van de Xenon is dan vrij eenvoudig:
[media]4Wh9aUw2EiA[/media]

Suc6!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”