Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Nu al twee maal op een dag bij een verkeerslicht niet door de lus waargenomen.
Je staat dan mooi te wachten tot er een auto komt die wel wordt waargenomen.
En zoiets gebeurt ook nog eens bij verkeerslichten met de bekende flitskast erbij.
Mijn vraag hoe gaan jullie hiermee om, ik slinger meestal door zo'n vak om maar te hopen dat ik word waar genomen.
1)
Ik rij altijd met de wielen op de verticale draden, dat helpt soms. (ook)
Het aanrijden op het midden van de rijstrook geeft in mijn optiek/ervaring inderdaad een mindere goede detectie.
2)
Ik gebruik verkeerslichtmagneten onder de motor. Of het helpt, ik weet het niet, maar tot nu toe niet onnodig lang stilgestaan bij verkeerslichten.
Ik ben van mening dat het dus helpt.
3)
Als ik herhaaldelijk merk dat de detectie niet goed werkt, meld ik dat bij de betreffende gemeente.
dutchmidiman schreef:
Ik gebruik verkeerslichtmagneten onder de motor. Of het helpt, ik weet het niet, maar tot nu toe niet onnodig lang stilgestaan bij verkeerslichten.
Ik ben van mening dat het dus helpt.
Hoi,
wat moet ik me voorstellen bij die magneten? Want ik heb hier in de buurt een paar vervelende plekken...
Ik heb hier weinig last van. Mocht het gebeuren dan beweeg ik wat heen en weer met de motor, meestal op de rand van de lus.
Houd er rekening mee dat sommige verkeerslichten heel vreemd staan ingesteld en bijvoorbeeld afslaand verkeer lang laten wachten, bussen voor laten gaan, waardoor je een complete cyclus van de verkeerslichten op de kruising misloopt etc. Dus het kan ook aan de kruising/verkeerslichten liggen.
Daar kwam ik achter toen ik bij een stoplicht met vermeende detectieprobleem een keer achter een auto stond, en toen net zo lang moest wachten als anders....
Heb ook een tijd met een magneet rondgereden maar die brokkelde helemaal kapot door onbekende oorzaak, het hielp wel (gevoelsmatig dan).
Ik mik meestal dat de draaiende krukas in het midden van de lus is, dan gaat het ook een stuk beter. Om het veld van de lus te verstoren moet er nu eenmaal een Ferro-metaal in staan/bewegen, de rest van de motor is van kunststof, aluminium, magnesium, rubber, koper etc. en doet dus geen fluit met het veld!
Al met al blijft het gewoon een kwestie van goed afstellen van de detectielus.
Dat kan alleen de wegbeheerder doen.
Heb wel eens drie cycli voor rood staan wachten tot er een auto achter kwam staan.
Maar die kwam niet.
Doorrijden was geen optie want er stond wel een RLC. En ik vermoedde dat die detectie het wel zou doen als ik door rood zou rijden.
Uiteindelijk ben ik iets achteruit gestept en ben via de linker weghelft en de verkeerde kant van de vluchtheuvel verder gereden.