Als je het voertuig wast, is dat meestal met warmer of kouder water dan het voertuig, waardoor de lucht in dergelijke compartimenten iets kan condenseren.
Het is niet raadzaam een motor met een hogedrukspuit te wassen of af te spoelen, je spoelt dan vaak de vetten tussen de keerringen, en dergelijke, weg als je niet erg oppast.
Gewoon met de hand en matig sopje wassen is het beste. Dan kan je gelijk ook goed kijken of je nog afwijkende zaken ziet op en aan je motor, zoals roest, een lekkage van een vloeistof, een scheur of deuk, en zo voort.
Een beetje condens na het wassen kan geen kwaad.
Ben je met de hogedrukspuit bezig geweest, en heb je condens, dan is het goed mogelijk dat je iets te enthousiast geweest bent en er dus inderdaad iets water naar binnen gekomen is. Volgende keer dus niet meer doen.

Na een paar dagen, zeker met dit weer, zou dat vanzelf weer moeten verdwijnen.
Heb je vaker condens, terwijl je niet de motor gewassen hebt o.i.d., kan het zijn dat er een lekkage/breuk is, of, als er een afwater-tuitje is, deze verstopt zit.
Een keer is niet erg, maar als vaker voor komt duidt het op een mogelijk probleem.
Als het een "langdurig" probleem is kan je dat vaak herkennen aan de lampvoet die verweerd of verroest is of de contacten van of naar de gloeilamp.
Daar zie je vaak een wat groen/witte aanslag zitten.