Wel een BMW 1200RT

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Stefan

Wel een BMW 1200RT

Ongelezen bericht door Stefan »

Zoals ik in mijn introductie al stelde, twijfelde ik tussen de Moto Guzzi Norge, Yamaha FJR, BMW K1200S en de BMW R1200RT. De motorzaken waar ik ben geweest, raadde mij de Norge allemaal af. Te weinig dealers die er veel verstand van hadden ivm onderhoud en reparaties en een lage restwaarde van de motor bij inruil. Wel een betaalbare motor. Over de FJR hoor ik veel tevreden eigenaren. Als ik de FJR zie in een bepaald model, met een bepaalde kleurstelling, vind ik het een hele mooie motor. Als ik er dan op zit, valt de motor mij tegen. Vooral de afwerking en die rare valsteunen. De BMW heeft een mooie volle cockpit. De zithouding van de FJR vind ik ook iets te sportief. De K1200S was een ingeving om misschien toch nog enkele jaren een sportieve(re) motor te rijden. Geen boxer, maar toch een hoop kenmerken van een toermotor. Deze gaat alleen erg hard!!! Maar uiteindelijk toch (weer) voor een RT gekozen, alleen nu twee versies nieuwer. Reden: toch een iets krachtigere en soepelere motor tov de 1100RT. Stuurt heerlijk. Goede rechte en comfortabele zithouding en een optimale zit voor een bijrijder. Goede bagagemogelijkheden, acceptabel benzineverbruik, goed ogend ontwerp en mooie afwerking en (veel) opties. Uiteraard zal iedereen zijn/ haar eigen afweging moeten maken.
Gr. Stefan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”