Nieuw hier
Geplaatst: 02 apr 2013, 22:04
Hallo allemaal,
ik ben Vincent en ben woonachting in het mooie en rustige Noord-Limburg. Ik werk als technisch auteur (diagnose informatie) bij DAF Trucks in Eindhoven. Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een R1100RT uit '95. Ik heb deze fiets kunnen bemachtigen van een familielid. De km stand bij aanschaf was 24.000 (originele) km's. Eigenlijk een nieuwe motor dus en zo ziet ie er ook uit en rijdt ie ook. Na jarenlang enkel op de zondagmiddag af en toe enkele rondjes om de kerk te hebben gereden met een Honda CB750K2 uit '72 en een Jawa 250 uit '71 heb ik de overstap gemaakt naar een (voor mij) een heel moderne en comfortabele fiets. Dat is me tot nu toe héél goed bevallen. Ik heb er inmiddels zo'n 4500 prettige km bijgezet, alleen maar woon-werk verkeer eigenlijk.
Ik hoop dat ik op dit forum veel informatie kan vinden over de RT's. Ik sleutel namelijk graag zelf aan auto's en natuurlijk motorfietsen. Binnenkort staat een grote beurt aan de RT op de planning en ik heb iets gelezen over een modificatie van de voeding van de ABS ECU. Ik heb af en toe last van een storing maar ik moet wel zeggen dat de accu slecht is. Het enige wat me aan deze fiets van dit bouwjaar een beetje zorgen baart zijn de versnellingsbak issues. Omdat de kilometerstand nog relatief laag is bestaat de kans dat de bak de bekende problemen nog even voor mij geheim houdt. Misschien dat iemand me kan zeggen of alle bakken van deze bouwjaren van mindere kwaliteit zijn of slechts enkele series/type??? Ik hoop dat een bakrevisie mij bespaart blijft.......maar je weet het nooit natuurlijk.
Een andere wens die ik heb is om een keer een hogere kuip ruit te monteren. Ik ben 1.90 lang en de originele ruit is net niet hoog genoeg als het zadel in de hoogste stand staat. Wellicht dat ik daar ook nog iets over kan vinden op het forum.
Ik wens iedereen veel rijplezier toe in 2013!!!
Groeten Vincent
ik ben Vincent en ben woonachting in het mooie en rustige Noord-Limburg. Ik werk als technisch auteur (diagnose informatie) bij DAF Trucks in Eindhoven. Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een R1100RT uit '95. Ik heb deze fiets kunnen bemachtigen van een familielid. De km stand bij aanschaf was 24.000 (originele) km's. Eigenlijk een nieuwe motor dus en zo ziet ie er ook uit en rijdt ie ook. Na jarenlang enkel op de zondagmiddag af en toe enkele rondjes om de kerk te hebben gereden met een Honda CB750K2 uit '72 en een Jawa 250 uit '71 heb ik de overstap gemaakt naar een (voor mij) een heel moderne en comfortabele fiets. Dat is me tot nu toe héél goed bevallen. Ik heb er inmiddels zo'n 4500 prettige km bijgezet, alleen maar woon-werk verkeer eigenlijk.
Ik hoop dat ik op dit forum veel informatie kan vinden over de RT's. Ik sleutel namelijk graag zelf aan auto's en natuurlijk motorfietsen. Binnenkort staat een grote beurt aan de RT op de planning en ik heb iets gelezen over een modificatie van de voeding van de ABS ECU. Ik heb af en toe last van een storing maar ik moet wel zeggen dat de accu slecht is. Het enige wat me aan deze fiets van dit bouwjaar een beetje zorgen baart zijn de versnellingsbak issues. Omdat de kilometerstand nog relatief laag is bestaat de kans dat de bak de bekende problemen nog even voor mij geheim houdt. Misschien dat iemand me kan zeggen of alle bakken van deze bouwjaren van mindere kwaliteit zijn of slechts enkele series/type??? Ik hoop dat een bakrevisie mij bespaart blijft.......maar je weet het nooit natuurlijk.
Een andere wens die ik heb is om een keer een hogere kuip ruit te monteren. Ik ben 1.90 lang en de originele ruit is net niet hoog genoeg als het zadel in de hoogste stand staat. Wellicht dat ik daar ook nog iets over kan vinden op het forum.
Ik wens iedereen veel rijplezier toe in 2013!!!
Groeten Vincent