Wat ook kan........
Moderator: RT_Patrick
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Wat ook kan........
GrTz
BertL
BertL
- Ton1959
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Wat ook kan........
En dat is nou vakmanschap is meesterschap. Misschien is een nieuwere motor met ouder blok ook wel leuk.
Ton
Ton

- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Ja het heeft wel wat. Hele mooie customs kom je tegen op het net......
http://www.pipeburn.com/home/2013/1/16/ ... 1200r.html

http://www.pipeburn.com/home/2013/1/16/ ... 1200r.html

Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 19 mar 2013, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tja het heeft inderdaad wel wat.
De versie van Joop z'n posting lijkt mij wel meer en beter, reden: het rijwielgedeelte is ook aangepast op de grotere krachten van een nieuw blok met veel meer pk's.
De versie van BertL heeft dit niet en daarom zou je jezelf kunnen afvragen of dit nou wel zo verstandig is, immers bij het opvoeren van bromfietsen (als denk variant) stellen wij ook dat het rijwielgedeelte en remmen die grotere krachten niet goed aan kunnen.
Buiten dit alles ben ik eigenlijk ook wel een beetje een purist, het blijft, naar mijn persoonlijk idee, veel beter om alles goed te restaureren en te reviseren waarbij de matchingnumbers van frame en blok overeen moeten komen.
Dus ja, het is mooi, maar zou nooit iets voor mij zijn.
Vandaar dat ik dit vakmanschap heel duidelijk geen meesterschap kan noemen.
De versie van Joop z'n posting lijkt mij wel meer en beter, reden: het rijwielgedeelte is ook aangepast op de grotere krachten van een nieuw blok met veel meer pk's.
De versie van BertL heeft dit niet en daarom zou je jezelf kunnen afvragen of dit nou wel zo verstandig is, immers bij het opvoeren van bromfietsen (als denk variant) stellen wij ook dat het rijwielgedeelte en remmen die grotere krachten niet goed aan kunnen.
Buiten dit alles ben ik eigenlijk ook wel een beetje een purist, het blijft, naar mijn persoonlijk idee, veel beter om alles goed te restaureren en te reviseren waarbij de matchingnumbers van frame en blok overeen moeten komen.
- Ton1959
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik denk dat de maker van de eerste motor echt niet gedacht heeft om de krachten van deze motor te gebruiken in het oudere frame. Dus eigenlijk niet te vergelijken met het opvoeren van brommers vroeger.
Maar ik zie ook graag een motor die gewoon netjes gerestaureert is maar toch vind ik het knap wat mensen kunnen maken. Iets wat weer heel anders is heeft toch ook wel wat.
Ton
Maar ik zie ook graag een motor die gewoon netjes gerestaureert is maar toch vind ik het knap wat mensen kunnen maken. Iets wat weer heel anders is heeft toch ook wel wat.
Ton
RhanRT schreef:tja het heeft inderdaad wel wat.
Helemaal eens. En inderdaad heel mooi gemaakt.
Gr, Hans
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!