... na lang dromen...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

BéRTke
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

... na lang dromen...

Ongelezen bericht door BéRTke »

Nog een Belgisch verhaal / lid wat een beetje aansluit bij het vorige...
..zo'n 20 jaar geleden had ik een Honda "CBR 600 F... reed goed, maar natuurlijk niet "de comforthouding"..
toen appartement gekocht, motor verkocht, gehuwd, kinderen, ... het gekende verhaal...
... steeds blijven dromen van een "echte" motor, en altijd gezegd "als ik ooit nog een motor zou kopen wordt het een BMW RT 1150.." (verliefd op het model.. ;) )
Een 4-tal jaren geleden heeft m'n vrouw zich een Vespa aangeschaft, en enkele maanden nadien ben ik haar gevolgd met een Vespa LXV 150... rijdt niet slecht, maar als je het "echte" motorrijden kent blijft dit natuurlijk het "Bomma op de Wc-pot" gevoel....
Al die jaren op tweedehandssites RT-kes blijven bekijken, en oa. dit forum blijven volgen... en begin dit jaar zijn we (samen) tot het besluit gekomen dat je op zeker ogenblik in je leven je dromen moet waarmaken (voor het te laat is...).... en gaan rondkijken naar RT's ... Half januari een prachtexemplaar op de kop kunnen tikken bij een BMW dealer.... Een blauwe -1150- van november 2004, met slechts 22.900 km op de teller, met onderhoudsboekje en 1 jaar garantie er bovenop van de dealer....
Met de nodige stress vooraf (toch al 20 jaar geleden dat ik nog eens met "versnellingen / ontkoppelen" gereden had...) vorig weekend een eerste ritje gemaakt... het was als "thuiskomen"... wat een machine _005 ... meteen een eerste tripje van 70 km gemaakt, en wat korte cirkeltjes ed. gaan oefenen op een besloten terrein.... het liep allemaal supervlot... ik "zweef" nog steeds...
Nu nog een wat hoger windschermpje monteren (ik denk de Givi), en wachten op beter weer.....
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: ... na lang dromen...

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] BéRTke,

...en van harte met je aankoop! Ik herken het door jou beschreven -1150- gevoel helemaal. Veel plezier en veilige kilometers er mee gewenst _004
japachap
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik heb de zelfde- maar dan 5x zo veel kms....
De Givi scherm is een goede aankoop en ik raad je aan als nodig een Givi Maxia 52 (of groter) topkoffer aan te schaffen.
Geniet groots van... en welkom!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
dendele

Ongelezen bericht door dendele »

proficiat met je aankoop en nog vele veilige kilometers.
Ik heb in juni 2012 er eentje aangeschaft van 2004 met 23000km en zou hem niet meer kunnen missen.
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Wees welkom!
... en ik wens je vele fijne kilometers! _004
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Benji
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Welkom BéRTke, veel suc6 met de RT.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Welkom,

Waar blijft het voorjaarsweertje nou?

_oo_ Big RT Smile
Groet,
Edwin

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”